Gå til innhold



Foto

Klokke forann 1997mod diesel vs 1983mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 ragnar0202

ragnar0202

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 31 March 2011 - 17:43

passer klokke fra 1983mod på 1997mod diesel?

#2 zon

zon

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Innlegg:

Posted 31 March 2011 - 21:18

Klokke?

#3 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 31 March 2011 - 21:25

QUOTE(ragnar0202 @ 31 Mar 2011, 17:43) <{POST_SNAPBACK}>
passer klokke fra 1983mod på 1997mod diesel?



Fram diffen på en 97mod diesel å en 83 mod bensin er lik, men det er forskjellig utveksling i dem. Diesel har 3.9 i utveklsing en 83 bensin har 4.1 eller 4.3 (mest sansynelig 4.3). Då da må du enten bytte over girsette fra dieselklokka de, eller bytte bakdiffen også.

Er det huset som har sprukket??

Du burde forsterke festebraketten når du først tar det ned smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4 ragnar0202

ragnar0202

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 01 April 2011 - 16:20

QUOTE(AMan @ 31 Mar 2011, 22:25) <{POST_SNAPBACK}>
Fram diffen på en 97mod diesel å en 83 mod bensin er lik, men det er forskjellig utveksling i dem. Diesel har 3.9 i utveklsing en 83 bensin har 4.1 eller 4.3 (mest sansynelig 4.3). Då da må du enten bytte over girsette fra dieselklokka de, eller bytte bakdiffen også.

Er det huset som har sprukket??

Du burde forsterke festebraketten når du først tar det ned smile.gif


hvordan er det å ta ned? trenger jeg løftebukk?

#5 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 April 2011 - 18:09

QUOTE(ragnar0202 @ 1 Apr 2011, 16:20) <{POST_SNAPBACK}>
hvordan er det å ta ned? trenger jeg løftebukk?



Det er jo en fordel, men du trenger det ikke.

Jeg bruker å sette bilen oppå støttebukker (tor de er ca 40cm høy). Så tar du av hjula. Du må kanskje skru av eksosen også (har uroginalt på min å jeg trenger det ikke) å tar du av mellomaksling og stabstag. Så skru du løs navmuttrene. Så Setter du en jekk under nedre bærearm (for å ta av spenne på fjæra) så skruer du løs nedre bærekule (3 bolter) å så slipper du ned bærearma å fjæra. Nå kan du vippe stikkaksligen ut av navet. Når du har gjort dette på begge sidene så skrur du diffen løs forran å løsner diffen fra stabstaget å stabstaget i fra bilen. Nå kan du ta ned hele diffen med med begge stikkakslingenen.

Har du knekt huset eller girsette?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#6 ragnar0202

ragnar0202

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 01 April 2011 - 20:45

QUOTE(AMan @ 1 Apr 2011, 19:09) <{POST_SNAPBACK}>
Det er jo en fordel, men du trenger det ikke.

Jeg bruker å sette bilen oppå støttebukker (tor de er ca 40cm høy). Så tar du av hjula. Du må kanskje skru av eksosen også (har uroginalt på min å jeg trenger det ikke) å tar du av mellomaksling og stabstag. Så skru du løs navmuttrene. Så Setter du en jekk under nedre bærearm (for å ta av spenne på fjæra) så skruer du løs nedre bærekule (3 bolter) å så slipper du ned bærearma å fjæra. Nå kan du vippe stikkaksligen ut av navet. Når du har gjort dette på begge sidene så skrur du diffen løs forran å løsner diffen fra stabstaget å stabstaget i fra bilen. Nå kan du ta ned hele diffen med med begge stikkakslingenen.

Har du knekt huset eller girsette?

gjengene som fester stikkakslingene til diffen er slitte så boltene sitter ikke fast.
vet ikke om det går ann å gjenge opp igjen?
må få løs diffen så får jeg se.......

#7 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 April 2011 - 22:26

QUOTE(ragnar0202 @ 1 Apr 2011, 21:45) <{POST_SNAPBACK}>
gjengene som fester stikkakslingene til diffen er slitte så boltene sitter ikke fast.
vet ikke om det går ann å gjenge opp igjen?
må få løs diffen så får jeg se.......



Du kan borre opp til 10mm, men da bi det farli lite gods igjen. Kan jo prøv å sett inn løsgjenga. på eine sia kan du sett gjennomgangsbolta me mutter på baksia. du burde som sagt førsterk festan tilsom diffen heng i, eller i beste fall kjøp eller lag en ståldiff. orginalt e det rett å slett før dårlig.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#8 ragnar0202

ragnar0202

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 02 April 2011 - 19:13

QUOTE(AMan @ 1 Apr 2011, 23:26) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan borre opp til 10mm, men da bi det farli lite gods igjen. Kan jo prøv å sett inn løsgjenga. på eine sia kan du sett gjennomgangsbolta me mutter på baksia. du burde som sagt førsterk festan tilsom diffen heng i, eller i beste fall kjøp eller lag en ståldiff. orginalt e det rett å slett før dårlig.

hvor får jeg tak i ståldiff?

#9 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 April 2011 - 19:56

QUOTE(ragnar0202 @ 2 Apr 2011, 19:13) <{POST_SNAPBACK}>
hvor får jeg tak i ståldiff?



Enten laga du det sjøl, eller så bestill du i fra russland. æ har laga. å det e en her på forumet som har bestillt.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!