De tidlige 90 talls ATVene som var solgt som Traktor hadde fartsperre på rundt 45 til 55. Har aldri eid polaris, men en del yamaha. En 92 BigBear hadde fått demontert gir 3-4-5 noen hadde også plombert höyserien. En senere 96 Kodiak hadde elektronisk plombe i CDI boksen. For de ATVene som hadde modifiserte gir, måtte man rett å slett kjöpe nye dre til girkassa eller i verste fall ny kasse. På de me elektronisk sperre i CDI måtte man kjöpe ny CDI. På min Kodiak kosta dette 1200 kroner i fra Kanada.
Tror du må sjekke at du först har alle 5 gir, å at du har höy å lav serie intakt på den (veit at det höres ut som at jeg tror du er en komplett idiot nå, men siden du ikke skrev noe om dette, så bare nevner jeg det) Dersom girene på ATVen er som de skal väre så pröver du bare max hastighet i höy å lav, dersom den er ulik, men at atven beynner å kutte så er det mest sansynelig en elektrisk sperre i CDIboksen

Nå husker ikke jeg om Bigboss fra 95 kanskje hadde variator, men dersom den har det, så er det meget mulig at det ligger et shims i mellom platene på primärvariatoren, som hindrer dem i å klemme seg hel i sammen. Da må du skru den av å presse av shimsen.
Edited by AMan, 22 April 2011 - 12:01.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!