Gå til innhold



Foto

Priser på feltvogner


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 JR Hansen

JR Hansen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 14 May 2011 - 14:04

Er det noe marke for disse eller er de fleste bare skogs biler nå? Dele marked ?Er det greit og få tak i bremser osv...


#2 Frank A. L.

Frank A. L.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 14 May 2011 - 14:32

QUOTE(JR Hansen @ 14 May 2011, 15:04) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noe marke for disse eller er de fleste bare skogs biler nå? Dele marked ?Er det greit og få tak i bremser osv...


Er det volvo feltvogn du mener? Det er endel til salgs på finn.no, vanligvis. Ikke noe problem med deler. Olav Teigen, Trollstein, og Hoff bilopphuggeri skaffer det meste av deler. Jeg har hatt min i tre år. Vært gjennom to eu-kontroller uten anmerkninger. Morsomt leketøy. Koster ca. 1000,- i året å eie, inkl. forsikring og årsavgift.
Det trenger ikke å gå så fort, bare en kommer frem.

#3 JR Hansen

JR Hansen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 14 May 2011 - 18:14

ja er volvo felt ja...Skal og se på en på mandag..Den er ikke eu ok så må ta og gjøre det..Er det noen kjente feil og mangler som man bør/må se etter?

Ja dette er en 65 mod så det koster jo ikke rart og ha den stående..

#4 Frank A. L.

Frank A. L.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 14 May 2011 - 19:10

QUOTE(JR Hansen @ 14 May 2011, 19:14) <{POST_SNAPBACK}>
ja er volvo felt ja...Skal og se på en på mandag..Den er ikke eu ok så må ta og gjøre det..Er det noen kjente feil og mangler som man bør/må se etter?

Ja dette er en 65 mod så det koster jo ikke rart og ha den stående..


Det kan være litt vanskelig å få bremsene jevne. Særlig hvis kontrolløren sammenligner med vanlige biler. Jeg har vært hos NAF i Trondheim. Heldigvis er det en der som har jobbet med disse bilene i forsvaret, så han vet hva en kan forvente av en slik bil. Jeg spurte om hvordan bremsene var, og da svarte han at de var bra nok. Viser noe ujevnt på instrumentene, med den drar ikke til noen av sidene ved kjøring. Ellers kan det jo være noe slakke i hjuloppheng og styring. Kan være lurt å gå over alle nipler (Det er mange av dem.) med grease-pressa, slik at du reduserer evt. mindre slakke. Hvis du går inn på "laplander.nu", så finner du masse opplysninger om reparasjoner og service.
Jeg betalte forøvrig 20 000,- for min. Mener det var en grei pris for den. Lykke til.
Det trenger ikke å gå så fort, bare en kommer frem.

#5 JR Hansen

JR Hansen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 14 May 2011 - 20:04

ja har sett at de ligger ifra 20 og oppover...Jeg skal bytte bort en båt jeg har stående i denne..Kan bli moro med gammal volvo:)

#6 mammut

mammut

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 17 May 2011 - 09:20

QUOTE(JR Hansen @ 14 May 2011, 19:14) <{POST_SNAPBACK}>
ja er volvo felt ja...Skal og se på en på mandag..Den er ikke eu ok så må ta og gjøre det..Er det noen kjente feil og mangler som man bør/må se etter?

Ja dette er en 65 mod så det koster jo ikke rart og ha den stående..




rust, spes i kjettingkasser bak, rundt hjulkasser bak inni bilen. i fotbrønner forran, om det ligger gummi matter her så løft opp disse.

gir kasser , sjekk alle gir. sett den i revers og brå rygg, sjekk at den ikke hopper ut av revers. sett transfear kasse i n. og kjør igjennom alle gira . og at det ikke er for mye ulåter å knasing..


lykke til... morsom bil....veldig grei å ha med å gjøre.
68 Volvo 3314N Teltvogn