Halla! har en hiroshima-knallert som ikke vil starte den heter loncin 200cc, får ikke gnist på den, har byttet cdi-boks og coil. men gnister ikke fordet.
har forbedret jordinga men hjalp ikke noe. har hadd dette problemet før med at den plutselig mister gnisten, men den kan komme tilbake sånn plutselig. mistenker dårlig kobling men har ikke funnet noe enda.
Men det er jo som regel ikke bare ett problem med disse jalla-atv ene, ledningen som går fra rele`n blir varm (den røde) og starteren vill ikke gå skikkelig rundt og pluss ledningen blir varm ( den som går til batteriet) men når jeg tar ut tennpluggen så går starter lett rund og ledningen blir ikke varm.
så setter jeg inn pluggen igjen så blir ledningen varm og starter går ikke skikkelig rundt.
KAN NOEN HJELPE MEG MED DETTE PROBLEMET?????
"Hiroshima-knallert" starter ikke.
Started by
hemi v8
, Jun 03 2011 22:15
7 replies to this topic
#1
Posted 03 June 2011 - 22:15
#2
Posted 03 June 2011 - 23:13
QUOTE(hemi v8 @ 3 Jun 2011, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Halla! har en hiroshima-knallert som ikke vil starte den heter loncin 200cc, får ikke gnist på den, har byttet cdi-boks og coil. men gnister ikke fordet.
har forbedret jordinga men hjalp ikke noe. har hadd dette problemet før med at den plutselig mister gnisten, men den kan komme tilbake sånn plutselig. mistenker dårlig kobling men har ikke funnet noe enda.
Men det er jo som regel ikke bare ett problem med disse jalla-atv ene, ledningen som går fra rele`n blir varm (den røde) og starteren vill ikke gå skikkelig rundt og pluss ledningen blir varm ( den som går til batteriet) men når jeg tar ut tennpluggen så går starter lett rund og ledningen blir ikke varm.
så setter jeg inn pluggen igjen så blir ledningen varm og starter går ikke skikkelig rundt.
KAN NOEN HJELPE MEG MED DETTE PROBLEMET?????
har forbedret jordinga men hjalp ikke noe. har hadd dette problemet før med at den plutselig mister gnisten, men den kan komme tilbake sånn plutselig. mistenker dårlig kobling men har ikke funnet noe enda.
Men det er jo som regel ikke bare ett problem med disse jalla-atv ene, ledningen som går fra rele`n blir varm (den røde) og starteren vill ikke gå skikkelig rundt og pluss ledningen blir varm ( den som går til batteriet) men når jeg tar ut tennpluggen så går starter lett rund og ledningen blir ikke varm.
så setter jeg inn pluggen igjen så blir ledningen varm og starter går ikke skikkelig rundt.
KAN NOEN HJELPE MEG MED DETTE PROBLEMET?????
Utfra sånn du forklarer høres det ut for at du kortslutting et sted. Hvor den er vanskelig å si, men ettersom starteren ikke går skikkelig rundt vil jeg tru at det ligger på hovedforsyninga. Alternativt så kan det væra noe f...skap med selve starteren.
edit; leste innlegget ditt skikkelig nå
Edited by Spydebergskrens, 03 June 2011 - 23:15.
#3
Posted 03 June 2011 - 23:25
QUOTE(Spydebergskrens @ 4 Jun 2011, 00:13) <{POST_SNAPBACK}>
Utfra sånn du forklarer høres det ut for at du kortslutting et sted. Hvor den er vanskelig å si, men ettersom starteren ikke går skikkelig rundt vil jeg tru at det ligger på hovedforsyninga. Alternativt så kan det væra noe f...skap med selve starteren.
edit; leste innlegget ditt skikkelig nå
prøv å bytt starter du.
edit; leste innlegget ditt skikkelig nå
ja, kan vell prøve å bytte starter koster jo ikke allverden den så
det som er med starteren er at den går fint til den kommer til et spesielt sted så stopper den nesten. virker som om stemplet stopper/ henger seg fast et sted. har skrudd rund stemplet manuelt og da kjente jeg at stemplet gikk litt trekt et sted..
#4
Posted 04 June 2011 - 10:18
Når kabler blir varm, er de for tynne.
#5
Posted 04 June 2011 - 17:17
QUOTE(hemi v8 @ 4 Jun 2011, 00:25) <{POST_SNAPBACK}>
ja, kan vell prøve å bytte starter koster jo ikke allverden den så 
det som er med starteren er at den går fint til den kommer til et spesielt sted så stopper den nesten. virker som om stemplet stopper/ henger seg fast et sted. har skrudd rund stemplet manuelt og da kjente jeg at stemplet gikk litt trekt et sted..
det som er med starteren er at den går fint til den kommer til et spesielt sted så stopper den nesten. virker som om stemplet stopper/ henger seg fast et sted. har skrudd rund stemplet manuelt og da kjente jeg at stemplet gikk litt trekt et sted..
Om det gikk tregt et sted med pluggen ute har du et mekanisk problem, om det gikk tregt et sted med pluggen inne kan det være kompresjonen du kjente...men høres ut som mulig skjæring.....ikke kjøp ny starter før du har skrudd ut pluggen og dreia veiva rundt for hånd, er det et punkt hvor det klyper må du av toppen og sjekke.
At tverrsnittet på kabla til kina knallerter kunne vært større er det ingen tvil om, men har nå holde på endel med dissa og jeg har ennå til gode å kjenne at kabla blir varme om alt funker som det skal.
#6
Posted 04 June 2011 - 21:27
QUOTE(Spydebergskrens @ 4 Jun 2011, 18:17) <{POST_SNAPBACK}>
Om det gikk tregt et sted med pluggen ute har du et mekanisk problem, om det gikk tregt et sted med pluggen inne kan det være kompresjonen du kjente...men høres ut som mulig skjæring.....ikke kjøp ny starter før du har skrudd ut pluggen og dreia veiva rundt for hånd, er det et punkt hvor det klyper må du av toppen og sjekke.
At tverrsnittet på kabla til kina knallerter kunne vært større er det ingen tvil om, men har nå holde på endel med dissa og jeg har ennå til gode å kjenne at kabla blir varme om alt funker som det skal.
At tverrsnittet på kabla til kina knallerter kunne vært større er det ingen tvil om, men har nå holde på endel med dissa og jeg har ennå til gode å kjenne at kabla blir varme om alt funker som det skal.
ja, det gikk tregt når pluggen var inne. da lugger det en plass og det er den plassen starteren ikke klarer å dra over. og da blir ledningene varm.
Takk for mange svar!
#8
Posted 28 June 2011 - 22:38
QUOTE(Spydebergskrens @ 17 Jun 2011, 23:28) <{POST_SNAPBACK}>
hva var feilen?
har ikke funnet ut av det enda..... har blitt lite mekking på atv`n








