Edited by Spectre, 22 September 2011 - 12:40.

Solved
Started by
Spectre
, Jun 06 2011 21:35
6 replies to this topic
#1
Posted 06 June 2011 - 21:35
Solved
#2
Posted 06 June 2011 - 21:51
QUOTE(Spectre @ 6 Jun 2011, 22:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, har en 2,3TD frontera som jeg skulle skifte topp pakning på. Når jeg gjorde mitt vanlige og sjekket så fant jeg ut at toppen var grassalt skjeiv, har sirka 2 uker på meg til å bli ferdig med bilen og trenger og vite hvor jeg kan få tak i en slik topp raskest mulig. Er helst ute etter NY eller Overhalt topp. Vil ikke ha brukt med mindre den er dokumentert 100% i orden.
Kom med forslag. Bor i Tromsø, så helst noe nært, men nasjonalt basis er akseptabelt så lenge de kan levere varen. Helst også så billig som mulig. Men alle forslag hjelper!
Trenger så mange forslag raskest mulig, på forhånd takk
Kom med forslag. Bor i Tromsø, så helst noe nært, men nasjonalt basis er akseptabelt så lenge de kan levere varen. Helst også så billig som mulig. Men alle forslag hjelper!
Trenger så mange forslag raskest mulig, på forhånd takk

NORDIC MOTOR !
Prøv de beste først.
SLy
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#3
Posted 07 June 2011 - 07:43
QUOTE(Newton @ 6 Jun 2011, 22:51) <{POST_SNAPBACK}>
NORDIC MOTOR !
Prøv de beste først.
SLy
Prøv de beste først.
SLy
Har prøvd dem, de kunne visst ikke få tak i, heller ikke Cylmo... Skummelt når ikke de beste i landet kan skaffe en slik topp. Da sir det jo litt om kor sjelden den e å komme over.
#4
Posted 07 June 2011 - 12:50
QUOTE(Spectre @ 7 Jun 2011, 08:43) <{POST_SNAPBACK}>
Har prøvd dem, de kunne visst ikke få tak i, heller ikke Cylmo... Skummelt når ikke de beste i landet kan skaffe en slik topp. Da sir det jo litt om kor sjelden den e å komme over.
Det er fullt mulig å plane en skakk topp- også for Nordic.
Har du spurt om det ?
Var jeg deg ville jeg ha benyttet huggeriene og kjøpt en fra
bruktbil. Ny pakning, sjekk av kamkjedet, bytte ventiltettniger og ny olje og kjøling-
så er det liten grunn til at denne skal svikte med det første.
Din topp har jo tydelig fått varmgang - noe som skyldes mangel på kjøling-
altså er temostat, vannpumpe, vannmangel/lekkasje/luft, tilgrodd kjølekanaler eller en kombinasjon av dette selve problemet.
Tror ikke du skal legge for mye i at toppene er dårlige-kjøp brukt.
Håper dette var nyttig tips.
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#5
Posted 07 June 2011 - 14:24
QUOTE(Newton @ 7 Jun 2011, 13:50) <{POST_SNAPBACK}>
Det er fullt mulig å plane en skakk topp- også for Nordic.
Har du spurt om det ?
Var jeg deg ville jeg ha benyttet huggeriene og kjøpt en fra
bruktbil. Ny pakning, sjekk av kamkjedet, bytte ventiltettniger og ny olje og kjøling-
så er det liten grunn til at denne skal svikte med det første.
Din topp har jo tydelig fått varmgang - noe som skyldes mangel på kjøling-
altså er temostat, vannpumpe, vannmangel/lekkasje/luft, tilgrodd kjølekanaler eller en kombinasjon av dette selve problemet.
Tror ikke du skal legge for mye i at toppene er dårlige-kjøp brukt.
Håper dette var nyttig tips.
Har du spurt om det ?
Var jeg deg ville jeg ha benyttet huggeriene og kjøpt en fra
bruktbil. Ny pakning, sjekk av kamkjedet, bytte ventiltettniger og ny olje og kjøling-
så er det liten grunn til at denne skal svikte med det første.
Din topp har jo tydelig fått varmgang - noe som skyldes mangel på kjøling-
altså er temostat, vannpumpe, vannmangel/lekkasje/luft, tilgrodd kjølekanaler eller en kombinasjon av dette selve problemet.
Tror ikke du skal legge for mye i at toppene er dårlige-kjøp brukt.
Håper dette var nyttig tips.
Vet hva årsaken er, varmapparat register røk, og bilen har mest sannsynlig vært kjørt etter det, når jeg åpnet motoren var det så og si INGEN kjøleveske på den. Nordic har ringt mæ opp å sagt dem klarte å skaffe en. Så no har æ kjøpt ny topp. Motoren e strøken ellers bortsett fra det med toppen da. Ingen slitasje på stempel etc. Så med ny topp skal nok motoren gå 200,000 til med litt pent bruk og pleie. For de som e interessert så kosta det da 13.800,- :S
Men når det gjelder planing så va toppen såpass skjeiv at det ikke har vært mulig. 0,4mm skeiv når toleransen e på 0,05 sir litt.
#6
Posted 17 June 2011 - 20:03
QUOTE(Spectre @ 7 Jun 2011, 15:24) <{POST_SNAPBACK}>
Vet hva årsaken er, varmapparat register røk, og bilen har mest sannsynlig vært kjørt etter det, når jeg åpnet motoren var det så og si INGEN kjøleveske på den. Nordic har ringt mæ opp å sagt dem klarte å skaffe en. Så no har æ kjøpt ny topp. Motoren e strøken ellers bortsett fra det med toppen da. Ingen slitasje på stempel etc. Så med ny topp skal nok motoren gå 200,000 til med litt pent bruk og pleie. For de som e interessert så kosta det da 13.800,- :S
Men når det gjelder planing så va toppen såpass skjeiv at det ikke har vært mulig. 0,4mm skeiv når toleransen e på 0,05 sir litt.
Men når det gjelder planing så va toppen såpass skjeiv at det ikke har vært mulig. 0,4mm skeiv når toleransen e på 0,05 sir litt.
Har samme problem at toppen er skeiv, men lurer på om den nye toppen du kjøpte om det va komplett med alt av kamaksel,ventiler, å alt på ferdig ? eller bare selve toppen får 13. 800,- ?
#7
Posted 17 June 2011 - 22:20
QUOTE(Opel PoWer @ 17 Jun 2011, 21:03) <{POST_SNAPBACK}>
Har samme problem at toppen er skeiv, men lurer på om den nye toppen du kjøpte om det va komplett med alt av kamaksel,ventiler, å alt på ferdig ? eller bare selve toppen får 13. 800,- ?
Var bare ventiler og fjærer som var med. Og justeringen for klaring av ventiler. Var ikke kam aksel med den (noe som er synd ettersom den gamle knakk tvers av på midten når jeg skulle prøve å starte opp pga tretthets brudd etter den har stått i spenn fra den gamle skeive toppen mest sannsynelig). Værste fall så har stemplene tatt borti ventilene og jeg må opp med toppen igjen, kjøpe ny pakning og skifte ventiler... FML