Kjøring i Elvedalen (Snertingdal) eller andre områder?
#1
Posted 09 June 2011 - 14:35
Er det noen som vet om noen plasser å kjøre offroad i Gjøvikregionen? Jeg bor i Snertingdal selv og det er 5min opp til elvedalen der det er en offroadløype. Har aldri kjørt den da men. Har nylig fått bygd om bilen litt slik at den kan brukes litt .
Noen som skal ut å kjøre eventuelt andre steder? Plasser jeg kan prøve ut i mellomtiden evt?
Takk
Erik
#2
Posted 09 June 2011 - 16:42
Christian Halsa
480 22161
#3
Posted 09 June 2011 - 16:43
http://www.lrforum.c...o...9377&st=160
Edited by chri-ha, 09 June 2011 - 16:43.
Christian Halsa
480 22161
#4
Posted 09 June 2011 - 22:45
Er det noen som vet om noen plasser å kjøre offroad i Gjøvikregionen? Jeg bor i Snertingdal selv og det er 5min opp til elvedalen der det er en offroadløype. Har aldri kjørt den da men. Har nylig fått bygd om bilen litt slik at den kan brukes litt .
Noen som skal ut å kjøre eventuelt andre steder? Plasser jeg kan prøve ut i mellomtiden evt?
Takk
Erik
Hei,det er da meget flott bane i elvedalen da..og vi er å kjører endel på andre siden av mjøsa,i brumunddal,bare å henge med oss...vi er en gjeng med patroler som er ivrige i offroad miljøet....vi er også fra snertingdal...slags bil har du da? Vi skal til rena i helga å kjøre, er offroad der hele helga....
Kjør hardt eller bli hjemme
#5
Posted 10 June 2011 - 07:42
Høres bra ut. Bor så nærme elvedalen, så hadde vært moro å sett banen. Men hvordan er den da? Er det veldig ekstremt?
Jeg har en 2005 Nissan Pathfinder - kan lese mer om den her http://www.nissan4x4....php?f=4&t=3757.
Er vel ikke så mange som har erfaringer med Pathfinder og offroad i Norge. Populært i USA da. Det jeg har gjort er å heve den 2.5" på fjærene med veldig bra og ekstreme coilovers (justerbare) og forlengede dempere fra Radflo i USA (les mer her: www.radflo.com). I tillegg så har jeg nylig montert 33" MT dekk (285/70/17) på Cragar Soft 8 stålfelg (også fra USA).
Har testa bilen litt her og der og med de nye dekka så river den godt fra seg i terrenget . Planen videre er å montere rocksliders og spesielt ARB airlocker i bakre diff.
Men hadde vært moro å testa den litt mer seriøst i litt mer krevende løyper. Har liksom ikke funnet noen plasser å teste den skikkelig enda:P. Men kan jo godt hende jeg kjører meg fast og trenger drahjelp ut og .
Hvordan er bilene dere kjører med da? Har sett noen som har passert huset mitt når det har vært litt aktiviteter i elvedalen - er noen svære biler der ja .
#6
Posted 10 June 2011 - 08:25
Mange som kjører med tilnærmet orginale biler der. Bare å holde seg unna de værste myrhøla....
- Asle Holmbakken -
Jeep CJ7 Renegade 1984
Medlem nr.480 Jeep Club Norway
Medlem nr.29 Suzuki Klubb Norge
Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com
#7
Posted 10 June 2011 - 09:01
#8
Posted 10 June 2011 - 12:23
har litt lyst til å komme se på i første omgang, og hvis mulig prøve også
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#9
Posted 16 June 2011 - 09:53
Det er kjøring nå på lørdag. ca 11 - 16.
Bare å ta med bilen, et par hundrelapper og mat til å grille.
#10
Posted 16 June 2011 - 12:06
kjører ned mot bommen gokartbana? eller kjøre inn fra svingen ved skytterhuset?
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#11
Posted 17 June 2011 - 08:08
#12
Posted 17 June 2011 - 09:57
Christian Halsa
480 22161
#13
Posted 17 June 2011 - 10:45
Kjærringa hadde vist planer om Oslotur og shopping, gjett hvem som ble satt til å bære? hrmf men ja ja kommer nok en annen dag annen mulighet
hold meg gjærne oppdatert om kjøring da
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#14
Posted 17 June 2011 - 21:42
Høres bra ut. Bor så nærme elvedalen, så hadde vært moro å sett banen. Men hvordan er den da? Er det veldig ekstremt?
Jeg har en 2005 Nissan Pathfinder - kan lese mer om den her http://www.nissan4x4....php?f=4&t=3757.
Er vel ikke så mange som har erfaringer med Pathfinder og offroad i Norge. Populært i USA da. Det jeg har gjort er å heve den 2.5" på fjærene med veldig bra og ekstreme coilovers (justerbare) og forlengede dempere fra Radflo i USA (les mer her: www.radflo.com). I tillegg så har jeg nylig montert 33" MT dekk (285/70/17) på Cragar Soft 8 stålfelg (også fra USA).
Har testa bilen litt her og der og med de nye dekka så river den godt fra seg i terrenget . Planen videre er å montere rocksliders og spesielt ARB airlocker i bakre diff.
Men hadde vært moro å testa den litt mer seriøst i litt mer krevende løyper. Har liksom ikke funnet noen plasser å teste den skikkelig enda:P. Men kan jo godt hende jeg kjører meg fast og trenger drahjelp ut og .
Er passe løype å starte i elvedalen om man ikke har kjørt så mye offroad...der kan man velge bane og vanskelighet...blir vel ikke noe tur på to av oss i patroler i allefall...kartleser må jobbe,og bil trenger litt service etter rena...kjører nissan patrol 86 mod,lett modifisert...6" heving,spes bestil terraflex bladfjører, procomp just demp med nitro. Flex sjakler foran og bak. 60 cm flex bak og 45 cm foran,ingen sperrer enda, 3 eksos rett ut,ny turbo litt oppjustert, turbo trykk på 1.6 bar, fult på diesel,og høy tenning, 37x14x15 dekk,irock dekk 10x15 offroad felger.
Hvordan er bilene dere kjører med da? Har sett noen som har passert huset mitt når det har vært litt aktiviteter i elvedalen - er noen svære biler der ja .
Kjør hardt eller bli hjemme
#15
Posted 27 June 2011 - 13:13
Mvh tommy
Kjør hardt eller bli hjemme
#16
Posted 30 June 2011 - 23:21
#17
Posted 02 July 2011 - 01:47
Går det ann å kjøre der med en orginal Pajero (95mod lang utgave) men 31" mud-terrain hjul?
Må en eventuellt ha vinsj?
Har lyst tell å ta meg en tur den 9. å prøve meg på litt offroadkjøring ama.
#18
Posted 02 July 2011 - 06:47
Går det ann å kjøre der med en orginal Pajero (95mod lang utgave) men 31" mud-terrain hjul?
Må en eventuellt ha vinsj?
Har lyst tell å ta meg en tur den 9. å prøve meg på litt offroadkjøring ama.
Ikke noe påkrevd nei. Koster 150 kroner å kjøre.
Paj på 31 går det. Må bare bruke hodet og begrense seg litt
Christian Halsa
480 22161
#19
Posted 02 July 2011 - 20:27
Går det ann å kjøre der med en orginal Pajero (95mod lang utgave) men 31" mud-terrain hjul?
Må en eventuellt ha vinsj?
Har lyst tell å ta meg en tur den 9. å prøve meg på litt offroadkjøring ama.
Spill dunk,må man ha,holder med en spyleveske kanne som e tom.... Og et godt taug....det er bare å henge på noen biler det, vi hjelper hverandre....er stort sett biler alle steder og masse hyggelige folk.....bare å komme og kjøre og ikke minst skravle....vi er nå en patrol gjeng på tre biler.......bare å henge på oss....mvh tommy
Kjør hardt eller bli hjemme
#20
Posted 03 July 2011 - 13:32
Ta med ett par dunker da tenker je,å en dunk me olje. tenkte je sku rest å kjøpt en 5 meter's 3 tonn fiberstropp å ett par sjakler. holder den lengda hell? Har vinsj,men itte fått montert enda....... Takk for det Tommy,da prøver je på det.