Hei
Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan få suzuki sj413 min til å lade igjen?
har bytta startern akkurat+ ny dynamo.
har i tilegg trukket ekstra ledninger mellom dynamo å batteri+ ny jord, men vil fortsatt ikke lade?
Når jeg vrir om tenninga lyser ladelampa å slåkker når jeg får start pån, men etter en liten stund så tapper batteri seg, så stoppern.
Jeg synes det er noe rart da alle ledninger sitter på plass der de skal+jording, men får ikke 14,4V i lade spenning?
kan det væra styrestrømmen gjennom starter som gjør det?
TRENGER HJELP [/size][size="2"]
Problem med El/lading
Started by
pwn1ty
, Jun 11 2011 20:16
8 replies to this topic
#1
Posted 11 June 2011 - 20:16
#2
Posted 13 June 2011 - 09:49
Def batteri?
Edited by Øyvind Dotsetsveen, 13 June 2011 - 09:50.
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#3
Posted 13 June 2011 - 16:45
QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 13 Jun 2011, 10:49) <{POST_SNAPBACK}>
Def batteri?
Nei batteri er helt nytt det å?
#4
Posted 13 June 2011 - 16:45
QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 13 Jun 2011, 10:49) <{POST_SNAPBACK}>
Def batteri?
Nei batteri er helt nytt det å?
#5
Posted 18 June 2011 - 02:40
#6
Posted 18 June 2011 - 08:00
Hvis alle deler i ladesystemet er nye, så gjetter jeg på at du har koblet noe feil og/eller at du har klart å ødelegge dioden inne i dynamoen. Har du startspenning til dynamoen? Den må ha det for å kunne starte ladingen
#7
Posted 24 June 2011 - 20:13
QUOTE(Rossi @ 18 Jun 2011, 09:00) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis alle deler i ladesystemet er nye, så gjetter jeg på at du har koblet noe feil og/eller at du har klart å ødelegge dioden inne i dynamoen. Har du startspenning til dynamoen? Den må ha det for å kunne starte ladingen
Hvordan kan jeg ødlegge dioden i en helt ny dynamo? kan noen beskrive hvordan jeg feilsøker, og hvor og hva jeg skal måle i ladespenning?
spørsmål, har SJ413 regulatoren i dynamoen eller utenom?
Edited by pwn1ty, 24 June 2011 - 20:17.
#8
Posted 24 June 2011 - 20:19
Hvor er det du måler ladespenningen da? På dynamo, batteripol eller har du instrument i bilen?
#9
Posted 26 June 2011 - 23:58
QUOTE(Chevy-LPG @ 24 Jun 2011, 21:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor er det du måler ladespenningen da? På dynamo, batteripol eller har du instrument i bilen?
Jeg måler ladespenning mellom pluss på dynamon og minus på batteri? Trenger en god forklaring på fremgangsmåte, etter feilen? Jeg måler 13v på batteri, men mellom dynamo og minus, har jeg 12v? Hva kommer det av at jeg mister 1v da?