En "ny" Lada i Tromsø
#41
Posted 11 July 2011 - 19:36
#42
Posted 10 August 2011 - 22:50
Har likevel fått ordner ekstralysene. Var som jeg tenkte ikke særligt godt lagte kabler. Nå gir 2x100W i Hella 3000 godt lys på veiene!
Hadde gjerne laget litt rustflekker men har fortsatt ikke greid å bestemme meg for hvordan. Noen som vet om en som driver med sandblåsing i Tromsø? Har kommet frem til at jeg egentlig bør sandblåse men jeg er skeptisk til å ta meg råd til det - helt uten å vite hva det egentlig koster!
Har forresten vært nødt til å stramme styringa litt til! Ikke sikker på om det ikke ble nok sist eller om det alrede har blitt værre igen. Fant ut at 1kr mynt er det perfekte verktøyet for å stramme den indre skruen når man har løsnet på muttern!
Edited by stekus, 10 August 2011 - 23:35.
#43
Posted 19 August 2011 - 13:58
Har likevel fått ordner ekstralysene. Var som jeg tenkte ikke særligt godt lagte kabler. Nå gir 2x100W i Hella 3000 godt lys på veiene!
Hadde gjerne laget litt rustflekker men har fortsatt ikke greid å bestemme meg for hvordan. Noen som vet om en som driver med sandblåsing i Tromsø? Har kommet frem til at jeg egentlig bør sandblåse men jeg er skeptisk til å ta meg råd til det - helt uten å vite hva det egentlig koster!
Har forresten vært nødt til å stramme styringa litt til! Ikke sikker på om det ikke ble nok sist eller om det alrede har blitt værre igen. Fant ut at 1kr mynt er det perfekte verktøyet for å stramme den indre skruen når man har løsnet på muttern!
E det du som bruke å være en del innom bilxtra i byen? Har sett en Niva ståanes hær utførr nån ganga
#44
Posted 22 August 2011 - 20:42
#45
Posted 22 August 2011 - 22:54
Brunox.... tja
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#46
Posted 23 August 2011 - 08:38
#47
Posted 23 August 2011 - 11:57
Joda det hold nokk ei stund, men mi erfaring me vidundermiddel som du spraya rett på rust e at dem e veldig dårlig i forhold tell å slip reint før så å grunn over me orntlig grunning.
Min bil har svart tecktyl til midt opp på døran
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#48
Posted 23 August 2011 - 12:33
stopper tectyl rust (noen småflekker der under også) eller er det bedre å spraye på litt brunox eller noe først? kor får man kjøpt god tectyl (naboen er ikke fornøyd med biltema)?
ang. turbo: siden veivesnet vel krever sterkere bremser for å godkjenne turbo, kan dettan være veien å gå? http://www.ladaworld...;products_id=38
#49
Posted 23 August 2011 - 15:12
stopper tectyl rust (noen småflekker der under også) eller er det bedre å spraye på litt brunox eller noe først? kor får man kjøpt god tectyl (naboen er ikke fornøyd med biltema)?
ang. turbo: siden veivesnet vel krever sterkere bremser for å godkjenne turbo, kan dettan være veien å gå? http://www.ladaworld...;products_id=38
Det e solgt Niva me turbo, den har sammme bremsa som alle andre niva. Niva har veldig bra bremsa. Desverre e dem aldri solgt i norge. Men det e godkjent bensin niva me turbo å orginale bremsa. Men å få BT tell å førstå dette, e en anna sak.
Bruka det som Mekonomen selg, stoppa å stoppa.... har nu holdt tell nu
Æ ser ingen grunn tell å bytt tell skiva bak.
Edited by AMan, 23 August 2011 - 15:13.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#50
Posted 24 August 2011 - 23:24
#51
Posted 24 August 2011 - 23:38
Nja, det kan nokk stem, at det orginal turbo motor i Niva, vell å merke PSA orginal motor va uten IC å da bare 75 hesta. Men det e ikke eineste motoralternativet med diesel. Men det spella førsåvidt ingen rolle sia dem aldri har vært solgt i norge. Men det e godkjennt Niva i norge me Fiat turbo bensiner. Va en bruker her på forumet.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#52
Posted 28 August 2011 - 17:20
Får vann in gjennom vifte og ventilasjonsåpningene bak på sidene samt hvis jeg åpner bagasjerommet renner det vann in fra bagasjeluka også!
Noen gode forslag hva man gjør med slikt?
#53
Posted 28 August 2011 - 21:19
Får vann in gjennom vifte og ventilasjonsåpningene bak på sidene samt hvis jeg åpner bagasjerommet renner det vann in fra bagasjeluka også!
Noen gode forslag hva man gjør med slikt?
Hehe.
Æ får bare sny inn gjennom varmeapparate. Trur du må sjekk at det ikke ligg no løv å drit i drens hulle før den boksen som tar inn lufta.
Renn vannet ut av bakluka eller inn igjenom pakninga??
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#54
Posted 29 August 2011 - 01:16
Idag hadde jeg parkert litt skeivt, da kom det en bekk in gjennom lufteåpninga bak på høyre og ut i bagasjerommet. Ser for meg at det blir en våt høst det bak i bagasjerommet hvis jeg ikke finner en løsning på det her.
#55
Posted 29 August 2011 - 07:20
Idag hadde jeg parkert litt skeivt, da kom det en bekk in gjennom lufteåpninga bak på høyre og ut i bagasjerommet. Ser for meg at det blir en våt høst det bak i bagasjerommet hvis jeg ikke finner en løsning på det her.
Åja det kommer inn vann i luftspaltan inne i bilen bak?? Æ har ikke interiør bak i min bil, så æ veit ikke heilt kordan panelan ser ut bak. Men i alle fall så e det non små plast eller gummi flappa som ligg inni dær. E ikke uvanlig at det kommer litt fukt inn. Men at det renn vann ut av dem når du parker skeift høres litt rart ut sia de e så langt opp. Du får ta av panelan bake å se om du hr mye vann. På min bil hadde æ et hull rett under nedkant av takrenna bak. Sveise feil fra da bilen va ny, hulle va lakert. Du får kjøpt eller kan lag nån små scoop før å sett over luftespaltan bak på bilen, å på luftespalta i Panseret. Æ har tapa igjen mine luftespalta bak
At det renn vannn fra bakluka når den e åpen e vel heller ikke heilt uvanlig, hverken før niva eller andre bila. Saaben æ har gjør også dette, Jeepen æ hadde før nån år sia va likens.
En niva e ikke heilt hermetisk tett sånn som andre bila e, dette kommer av at russisk gummi e veldig hard å dårlig, pakninga å gjennomføringa kan desverre fort beynn å lekk.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#56
Posted 04 September 2011 - 23:53
#57
Posted 21 September 2011 - 18:54
Har fått de nye lyktene som jeg skal sette på bilen, men sliter litt med å få løs ringene fra de gamle lyktene!
Har også fått på plass delebil (1600) som skal demonteres. Noen som trenger deler som ikke passer på min Diesel? Når jeg har tatt delene jeg har bruk for kjøres den til høggern!
Har dessuten klart å kjøre på en stubbe i skogen! Må nok sveise / bøye litt foran på karosseriet for å få det halvveis pent igjen!
En annen ting er viftene som ikke vil starte når motorn blir varm, men det skal jeg snart finne ut av. Skjer kun når jeg kjører i lavgir i en lengre periode. Tror det er dårlig kontakt på temperaturfølern ...
#58
Posted 21 September 2011 - 19:04
Har fått de nye lyktene som jeg skal sette på bilen, men sliter litt med å få løs ringene fra de gamle lyktene!
Har også fått på plass delebil (1600) som skal demonteres. Noen som trenger deler som ikke passer på min Diesel? Når jeg har tatt delene jeg har bruk for kjøres den til høggern!
Har dessuten klart å kjøre på en stubbe i skogen! Må nok sveise / bøye litt foran på karosseriet for å få det halvveis pent igjen!
En annen ting er viftene som ikke vil starte når motorn blir varm, men det skal jeg snart finne ut av. Skjer kun når jeg kjører i lavgir i en lengre periode. Tror det er dårlig kontakt på temperaturfølern ...
Dårlig kontakt på temperaturføleren e nokk veldig normalt, Bare å legg det på en bryter me en gang.
Har du orginale 3.9 diffa i din diesel, så burde du bytt tell dem som står på 1600en, e det 4 trinnskasse har du jo kanskje tell å me 4.3 diffa inni den.
Æ har enda ikke fått pakka de delan du sku ha hoss mæ
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#59
Posted 09 October 2011 - 20:22
Dessuten viser turtallmålern at rpm går opp i flere mange 1000rpm hvis jeg kjører opp en bakke i 3. gir med høy rpm og slår på langlys. hopper helt til enden av skalaen og tilbake i det øyeblikket. Derfor jeg lurer på om den finner på andre rare ting og.
Har tenkt litt på den sveisen (frem høyre front mot høyre side av bil) jeg ødela med stubben i skogen. Kanskje ikke trenger å sveise i det hele tatt. Bare bruke nagler? Men må jo fikse rusten som er der først. Noen god idee hva jeg bør smøre mellom der før jeg nagler sammen?
#60
Posted 10 October 2011 - 11:50
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!