Gå til innhold



Foto

Erfaringer med GoodYear Duratrac anyvone?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 03 July 2011 - 18:22

Snuser litt på dette dekket. Skal ha dei på Chevyen. Derfor lurer eg på om nokon har kjører på dette dekket?

Dette er vel meir et All terrain dekk enn Mud, men eg kan med handa på hjertet seie at bilen går 90% på asfalt, ergo er dekkstøy en viktig sak tongue.gif
Vurderer å kjøre på Mud Terrain, men etter testing i fjor på KM2 så synst eg det støya og vibrerte vel mykje. Etter det eg har lest meg fram til skal desse KM2 være noko av dei som støyer minst i dette segmentet.

Et direkte alternativ til Duratrac dekket er seff det tradisjonsrike BFG AT, som er noko billigare enn Duratrac..... Har dette på min andre bil, funker ok i gjørme, men sideveis synst eg det er noko dritt.

Duratrac

http://www.goodyeart...ngler-duratrac/


Tar gjerne im ot tips om det nye MTR dekket også http://www.goodyeart...ler-mtr-kevlar/
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#2 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 05 March 2012 - 18:21

drar opp igjen denne jeg...

Vurderer også putte på et sett på slike, men har lest lite om dem brukt her i landet. Har skikkelige vinterdekk, så blir "sommerdekk". Noen som har noen erfaringer å dele?
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#3 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 05 March 2012 - 18:27

har ikke selv erfaring med duratrac men en jeg kjenner kjøpte det i fjor, og han syns de hadde en del hjulstøy

selv har jeg yokohama geolander a/t-s på chevyen og syns de virker overaskende stille til å være sånn halvgrovt mønster

edit:

Edited by KapteinMike, 05 March 2012 - 18:30.

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#4 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 05 March 2012 - 21:18

Yess, kjøpte slike i oktober i fjor, monterte dei på bilen, ooog dei står på enno biggrin.gif Etter å ha prøvd desse på snø, slaps, is, osv har eg ikkje giddi å legge om til vinterdekk.... med andre ord, fult brukbare påå vinter!

Har også rulla endel på tørr asfalt og er meget godt fornøgd. Hjulstøy finst ikkje, iallefall iforhold til andre dekk med grovt mønster eg har prøvd! Meget gode å kjøre på, ingen vibrasjoner elkler noko.

Dette dekket er jo egentlig produsert med tanke på vinterføre, dermed er gummiblandingen muligens litt myk til sommerbruk, men det gjenstår å sjå.
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!