Gå til innhold



Foto

Noen som har prøvd Super Swampers?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 FordF

FordF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 11 July 2011 - 23:37

Hei der, er det noen som har prøvd Super swampers på bilene sine her inne?.
Vurderer å sette på noen 30x11,5 på min, men så er jo det evinnelige spørsmålet plass... Og i dette tilfellet blir det vel og spm om hvor mye innpress man skal ha for å få dette til å passe...

Aå er det noen som har noe erfaringer på dette og påå Super Swampers??

#2 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 12 July 2011 - 17:52

QUOTE(FordF @ 12 Jul 2011, 00:37) <{POST_SNAPBACK}>
Hei der, er det noen som har prøvd Super swampers på bilene sine her inne?.
Vurderer å sette på noen 30x11,5 på min, men så er jo det evinnelige spørsmålet plass... Og i dette tilfellet blir det vel og spm om hvor mye innpress man skal ha for å få dette til å passe...

Aå er det noen som har noe erfaringer på dette og påå Super Swampers??

No skriv du lite om kva slag bil du har og kva som er gjort med den så då er det litt vanskelig å svare på...

men om du har en SJ410 PU som det står i profilen din så går det med 31x10.5 på 8" breie felgar om dei har ET-20 i profil, dersom bilen er heva 4" eller om den er heva 2" og det er kutta ein del i hjulbuane. På original bil tvilar eg sterkt på at det går med dei dekka du snakkar om om du ikkje utvidar hjulhusa noko, spes i bakkant foran og ved støtfanger foran.

kjem såklart an på kva du tåler av gnissing. Eg tåler lite slikt og det skal en ikkje tåle heller om bilen skal gå på vegen.

Edited by yakuza, 12 July 2011 - 17:57.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3 FordF

FordF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 12 July 2011 - 20:05




Det er nok den bilen som er i Profilen min ja, har et 50 mm hevesett som er på vei i posten, sitter og gnager vilt på neglene og venter i spenning på det. Men som alle her inne vet, har man begynt på en ting, så vil man gjerne sjekke ut litt mere.
Sjekka litt omkring, og de Super Swamperene jeg kikker på, krever 10" helst, men det går med 8" og. Om de blir bestilt, blir de nok bare rene offroad dekk.
Burde jeg gå for mere i -ET når felgene er 2" bredere, dekkene er jo og 1" bredere og lavere enn i ditt tilfelle, så det blir kanskje ikke så mye gniss?

#4 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 July 2011 - 00:16

QUOTE(FordF @ 12 Jul 2011, 21:05) <{POST_SNAPBACK}>
Det er nok den bilen som er i Profilen min ja, har et 50 mm hevesett som er på vei i posten, sitter og gnager vilt på neglene og venter i spenning på det. Men som alle her inne vet, har man begynt på en ting, så vil man gjerne sjekke ut litt mere.
Sjekka litt omkring, og de Super Swamperene jeg kikker på, krever 10" helst, men det går med 8" og. Om de blir bestilt, blir de nok bare rene offroad dekk.
Burde jeg gå for mere i -ET når felgene er 2" bredere, dekkene er jo og 1" bredere og lavere enn i ditt tilfelle, så det blir kanskje ikke så mye gniss?

vanlig med ET-40 på 10" men eg har ingen erfaring med det.

eg kjører rundt med 31x12.5 på 8.5" med et-32 og det gnissar på full sving mot ramme og bladfjør.
31x10,5 på samme felgane var uten gniss.

trur din kombo burde gå klar ramme og bladfjør med 8" felg, men ingen garanti.

ellers bør du sjekke litt rundt vekta på SS. har hørt folk som syns dei er en smule tunge for en SJ. spes. med RC-felger.

Edited by yakuza, 13 July 2011 - 00:18.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5 FordF

FordF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 18 July 2011 - 00:38



Takker igjen for svarene, jeg har ikke tenkt på Boggerne, de virker litt for spesialiserte på meg, men har sett mere på TSL SX modellen og de veier jo mindre enn BF Goodrich sine 30 tommere med et halvkilo. Boggerene er jo litt ekstreme ser jeg på vekta. De veier jo nesten 10 kilo mere, så da kan jeg godt forstå de blir tunge smile.gif