Gå til innhold



Foto

Isuzu trooper 2,8 TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 peri_lund

peri_lund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 01 August 2011 - 23:02

Heisann. Har netopp anskaffet meg en 90 mod. Trooper med 2,8 TD. Jeg trodde jo det skulle være litt pulver i børsa, men den går jo mye dårligere enn min gamle pajero. Noen som hvet hva alt det der vacumgreiene og ventilene på toppen av innsuget er til? Er det noe sånn eksosrens greier på denne? Ser det kommer ut ei tykk rør like ved eksosmanifolden og går over på andre siden og inn i innsuget igjen. Noen som kan forklare hvordan alt dette funker?

Noen som vet hvor jeg justerer for og få mere diesel på denne pumpa?
Volvo V70 2,4 TURBO :-)
Per I. Lund.

#2 87 Cherokee

87 Cherokee

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 13 August 2011 - 16:05

Det røret som går fra eksosmanifoilen og over til innsuger ender opp i to ventiler som sender en del av eksosen tilbake i motoren for å brenne denne en gang til. Dette bør blokeres da det tilfører motoren mye "dritt". Løsne røret og ventilene og lag en plate av en tynn platebit slik at den passer mellom eksosmanifoilen og røret, og mellom de to ventilene og innsugsmanifoilen. Bruk litt eksosmonteringspasta når du monterer plata på røret slik at det ikke lekker eksos. På enkelte biler er det også et vakumstyrt spjeld på eksosrøret som skal lukke litt og hjelpe til å presse eksos tilbake i motoren, dette bør også "uskadeligjøres" for å hjelpe motoren å puste lettere.
Justering av dieselpumper har jeg ikke peiling på så der håper jeg at noen andre kan gi deg et tips.
94 Cherokee