Vinterdekk med grovt mønster og pigg?
#1
Posted 02 September 2011 - 12:58
#2
Posted 03 September 2011 - 19:33
Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.
#3
Posted 03 September 2011 - 19:47
#4
Posted 03 September 2011 - 20:23
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#5
Posted 04 September 2011 - 10:17
Edited by Skauing, 04 September 2011 - 10:18.
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#6
Posted 10 October 2011 - 20:03
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#7
Posted 10 October 2011 - 20:14
Skal bli artig å prøve.
#8
Posted 10 October 2011 - 20:17
De så veldig godt ut på mønster.
#9
Posted 10 October 2011 - 20:18
#10
Posted 16 October 2011 - 21:45
Går du for kun seiping, så har du noe av det beste du kan få når det kommer till all season dekk vil jeg si, og disse dekka ruller bortimot 90 000km med pen kjøring.
Kjører selv på disse dekka året rundt på både firmabil og privaten, dog uten seiping, da jeg trenger litt grep i svingene grunnet litt aktiv kjøring i perioder.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#11
Posted 18 October 2011 - 10:50
At et slik dekk holder 90.000 betviler jeg ikke, men det tilsier bare for meg enda mer at dette ikke er noe å kjøre på vinteren med.
Har selv bekjente som kastet av BFT-AT dekkene etter første "skogstur" på vinterføre...
#12
Posted 19 October 2011 - 08:38
Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.
#13
Posted 19 October 2011 - 22:24
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#14
Posted 19 October 2011 - 23:13
Har vært med pigg de som har droppet de som vinterdekk som jeg kjenner.
Men... det kan jo være forskjell på biltyper også. Slik som min har egenvekt på 2800kg, så det er jo noe som skal stoppe.
Har selv vurdert å seipe mine, men pga dekkstøy. Stemmer det at de blir stillere som sommerdekk når de er seipet?
#15
Posted 20 October 2011 - 07:45
Helt enig i at forskjell på biltyper har absolutt mye å si, feks vekt, senterdiff eller ikke osv...
Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.
#16
Posted 20 October 2011 - 22:00
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#17
Posted 21 October 2011 - 12:44
Greit å få høre bakdelene også. Ellers ville de vel vært levert originalt kun med seip, hvis de løste alle problemer....
#18
Posted 21 October 2011 - 19:01
Hadde BF 285/75 R16 KM2 på gamle pajeroen, helseipet, var overrasket gode på vinter..
Kjører nå Goodyear MT/R 37"x12.5"x15" på Hilux'n og det funker det også. Skulle nok hatt et sett med pigg, eller mer vekt på planet. fort for å, heh, legge seg ut i rundtkjøringer så trist...
Mitsubishi Pajero 3500 V6 SWL 2" OME 285/75 R16 BF MT KM2!.. SOLGT:(
Landcruiser 90 2.5" O.M.E 33" MTR!.. SOLGT:(
Jan Sverre Christiansen
Arendal
#19
Posted 07 November 2011 - 04:29
Men joda, det er fett...men ville heller lagt noen kroner i skikkelige vinterdekk også faktisk tatt meg bryet med å legge om til de helårsdekka man bruker på sommer'n de 3-4 gangene man skal kjøre i snø.
Er spent på hvordan Patrolen min funker i vinter med 38"...de er jo seipa.. =P tviler på at de slår Hakka7 i bremselengde..!
Men bevares, jeg er ikke det grann mer vell bevart en noen! Kjører jo selv "vinterhjul" så..!
Var bare en erfaring jeg hadde...
Edited by WaxFraq, 07 November 2011 - 04:34.
-07 Audi A6 2.7tdiQ
-91 Jeep Cherokee XJ 4.0H.O
-10 Isuzu D-Max 3.0
X-11 Opel Astra Sportstourer
X-97 Opel Omega 2.5V6
X-87 Volvo 340 1,4
X-91 Nissan Patrol 2.8 tdi 38"
X-03 Toyota LandCruiser 3.0 GX Arctic Truck
X-08 Toyota Avensis
X-84 Mercedes Benz 200
X-91 Toyota MR2 Turbo
X-96 Audi A6 1,9tdi
X-85 Nissan Patrol 3,3td
X-85 Toyota Landcruiser HJ60 4,0d
X-95 Ford Mondeo 2,0 GLX
X-93 VW Caravelle 2,4d
X-83 VW Golf 1,6d
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
#20
Posted 07 November 2011 - 20:44
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere