Gå til innhold



Foto

Slakter Niva fra 1993 (gammel design på bakluke)!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#1 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 27 September 2011 - 16:52

Det jeg ikke kan bruke selv av deler gir jeg bort mot at mottaker betaler ev. frakt + litt for tiden det tar meg å demontere! Alternativet e å komme hjem til meg o demontere selv, da er det seff helt gratis! wink.gif

#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 27 September 2011 - 19:11

QUOTE(stekus @ 27 Sep 2011, 16:52) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg ikke kan bruke selv av deler gir jeg bort mot at mottaker betaler ev. frakt + litt for tiden det tar meg å demontere! Alternativet e å komme hjem til meg o demontere selv, da er det seff helt gratis! wink.gif



Ka du ikke treng sjøl da?

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 28 September 2011 - 06:49

hvis jeg hadde visst det helt sikkert. har jo ikke bruk for motorn og alt som har med denne å gjøre. baklysene passer heller ikke. dashbordet er ikke det samme. setene har jeg vel ikke bruk for siden det er et annet system. fremre diff er borte - siden noen sa at jeg i tilfelle må bytte både diffene har jeg jo ikke bruk for diffen bak som er igen!? bilen er en varebil med høyt tak o skillevegg. forkledninga bak i bilen er ikke den samme som i min men den er ikke ødelagt. hvis noen vil ha noe av det ...

#4 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 28 September 2011 - 07:21

QUOTE(stekus @ 28 Sep 2011, 07:49) <{POST_SNAPBACK}>
hvis jeg hadde visst det helt sikkert. har jo ikke bruk for motorn og alt som har med denne å gjøre. baklysene passer heller ikke. dashbordet er ikke det samme. setene har jeg vel ikke bruk for siden det er et annet system. fremre diff er borte - siden noen sa at jeg i tilfelle må bytte både diffene har jeg jo ikke bruk for diffen bak som er igen!? bilen er en varebil med høyt tak o skillevegg. forkledninga bak i bilen er ikke den samme som i min men den er ikke ødelagt. hvis noen vil ha noe av det ...



Setene passer omhverandre

Kan vet du utveklsingen på bakdiffen?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#5 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 29 September 2011 - 10:00

syntes festeanordninga for setene så annerledes ut ...

er ikke hjemme nå og får ikke sjekka diffen, men du kan begynne med å forklare hvor jeg skal se for å finne ut av det. den står fortsatt montert ...

#6 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 29 September 2011 - 15:53

QUOTE(stekus @ 29 Sep 2011, 11:00) <{POST_SNAPBACK}>
syntes festeanordninga for setene så annerledes ut ...

er ikke hjemme nå og får ikke sjekka diffen, men du kan begynne med å forklare hvor jeg skal se for å finne ut av det. den står fortsatt montert ...



Enten må du telle differensen på antal turn på inngående aksling kontra ut på hjulene. Ellers så må diffen ut av aklsingen, å så står det skrevet på det store tannhjulet.

Siden du har diesel så er det lurt å ta vare på en tom bakakselhylse, for du kommer til å ønske å bygge ståldiff til framakslingen tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 09 October 2011 - 20:10

ting går trægt - o hvis jeg ikke får opp farta blir bilen vel pakket in i sne og står der til våren! sad.gif

Sliter med å få ut girkassen. Syns jeg har skrudd av alt som sitter fast men den vil ikke bakover. huh.gif

Når jeg har tatt den kan jeg begynne å jobbe med bakakseln. tenker at jeg bare tar av hele og demonterer den etter at bilen er skrotet.

#8 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 10 October 2011 - 11:48

Det er ikke dekselet i underkant av kassa det henger i??

Er dette en 1.7i? I så fall er det sansynelig 3.9 differ i den dersom det ikke er blitt bytta en gang.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#9 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 10 October 2011 - 19:40

Nei, er forgasser.

Har tatt løs de skruene i dekslet (noen små som sto i forfra).

#10 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 11 October 2011 - 16:00

Om alt e bolta fra motorn å traversen bak så ska det bare vær å dra den bak, i teorien tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#11 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 11 October 2011 - 17:07

Nå er den av. Gikk lei av å prøve å dra. La meg under fronten og ga kassen et spark. Da kom den av ved første forsøk ...

#12 abe

abe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 15 October 2011 - 18:28

QUOTE(stekus @ 27 Sep 2011, 17:52) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg ikke kan bruke selv av deler gir jeg bort mot at mottaker betaler ev. frakt + litt for tiden det tar meg å demontere! Alternativet e å komme hjem til meg o demontere selv, da er det seff helt gratis! wink.gif


Er bakluken hel? Og i min uvitenhet, er det forskjell på bakluken på en høy og lav modell?

#13 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 October 2011 - 21:16

QUOTE(abe @ 15 Oct 2011, 19:28) <{POST_SNAPBACK}>
Er bakluken hel? Og i min uvitenhet, er det forskjell på bakluken på en høy og lav modell?



Det e ikke forskjell på Niva som er varebil eller personbil nei. Men det er forskjell på baluken på ny å gammel Niva.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#14 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 17 October 2011 - 13:15

hel, ja. men den har rustflekker (vindusviskerfestet, nedenfor håndtak, på insiden nede).

#15 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 24 October 2011 - 23:37

kanskje noen som har lyst på rattet? skal ikke bruke det til noe ...



#16 ragnar0202

ragnar0202

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 29 December 2011 - 22:04

QUOTE(stekus @ 24 Oct 2011, 23:37) <{POST_SNAPBACK}>
kanskje noen som har lyst på rattet? skal ikke bruke det til noe ...




ønsker bremseforsterkeren....

#17 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 03 January 2012 - 11:18

er på ferie i to uker til. minn meg på (pm) hvis du ikke hører fra meg etter den tiden.

#18 ragnar0202

ragnar0202

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 10 January 2012 - 22:29

QUOTE(stekus @ 3 Jan 2012, 11:18) <{POST_SNAPBACK}>
er på ferie i to uker til. minn meg på (pm) hvis du ikke hører fra meg etter den tiden.


ønsker bremseservo med pumpe.
selges det?

#19 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 20 January 2012 - 15:39

har demontert, du har pm

#20 Myhre78

Myhre78

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 06 February 2012 - 14:42

har du de yttre festebrakettene til stabstaget foran? Om så mye skal du har for et eller begge??
jeg er sikker på at "GUD" kjørte NIVA!