Gå til innhold



Foto

Montering av motorvarmer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
47 replies to this topic

#21 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 20 October 2011 - 21:04

QUOTE(Silver@do @ 20 Oct 2011, 21:43) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en Duramax så den er sikkert "noe" forskjellig fra 6.5TD smile.gif

har du en varmeveksler i motorrommet med en slange som er forma som en J inn til torpedo

http://www.dieselpla...ad.php?t=140582

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#22 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 20 October 2011 - 21:26

QUOTE(Jeeps @ 20 Oct 2011, 21:53) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, den berre går og går tongue.gif

Nå ja. Hadde en periode med mye feil, men etter den har den bare vært god biggrin.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#23 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 23 October 2011 - 21:45

Da har jeg montert ELOC varmeren. Ble ikke klok på plasering og hvilken slange, men den er montert slik at den tar vann fra radiator, sirkulerer det gjennom varmeapparat og til motor.

Attached Thumbnails

  • 2011_10_22_14.51.24.jpg

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#24 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 28 October 2011 - 22:45

Ja, funker dette?
Jeg fikk det som sagt ikke til....

#25 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 29 October 2011 - 17:37

Har ikke hatt kald motor siden monteringen og nå er jeg i Las Vegas. Får prøve ut dette når jeg kommer hjem biggrin.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#26 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 08 November 2011 - 01:30

Nope! Slangevarmeren var ikke noe tess på varmeapparat slangen...

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#27 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 12 November 2011 - 10:58

QUOTE(Silver@do @ 8 Nov 2011, 01:30) <{POST_SNAPBACK}>
Nope! Slangevarmeren var ikke noe tess på varmeapparat slangen...


Hmm, står ventilen på varmeapparatet åpent da? dvs står varmeapparatet ditt på full varme når du prøver?
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#28 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 12 November 2011 - 14:27

QUOTE(Jeeps @ 12 Nov 2011, 10:58) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm, står ventilen på varmeapparatet åpent da? dvs står varmeapparatet ditt på full varme når du prøver?

Nei ikke full varme. Ca Halv.

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#29 CHEVTOY

CHEVTOY

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 12 November 2011 - 19:31


Hmmm.... er ikke den ventilen elektrisk styrt?
Det vanskelige en bagatell, det umulige en utfordring

#30 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 25 November 2011 - 21:56

Ja, hva skjer? rolleyes.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#31 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 25 November 2011 - 23:06

Ekstrem varmen ute har satt en stopper for hele prosjektet. Jobbet lange dager for å få gjort mest mulig mens været er så bra. Slangevarmeren har dessverre blitt nedprioritert rolleyes.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#32 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 17 September 2012 - 19:54

Ekstrem varmen ute har satt en stopper for hele prosjektet. Jobbet lange dager for å få gjort mest mulig mens været er så bra. Slangevarmeren har dessverre blitt nedprioritert style_emoticons/default/rolleyes.gif


Har du fått sett mer på dette prosjektet siden ifjor? Sidde og vurdere slik slangevarmer m/pumpe selv etter en annonse på Finn.no. Selgeren har berre lovord, men hva er din erfaring med denne?

#33 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 19 September 2012 - 16:52

Fungerer ikke dær den står nå. men jeg vil tro at den kan fungere nede på slangen til radiatoren, men da må jeg ha en med større slangestusser. denne varmeren skal jeg ha på min scooter. Summit 1000 er ikke grei å dra igang i 30 minus...
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#34 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 21 September 2012 - 12:29

Den er god. Da legger eg det til sides og heller satse på blokkvarmer. Alt i alt så blir ikke prisen så mye høgere.

#35 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 21 September 2012 - 21:22

Problemet med blokkvarmer på Duramax er at man ikke kommer til noen plass på fornuftig vis.
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#36 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 21 September 2012 - 21:48

På 5,3`en så skal varmeelementet skrus inn i blokka bak servopumpa en plass og på Duramax`en så er det i et frostplugg hull, så blir nok litt trangt om plassen då ja.

#37 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 22 September 2012 - 14:08

Jeg hadde en VW LT-31 med en slangevarmer som fungerte veldig bra. Varmer'n var rett å slett et element som var montert i ei hylse med samme dim. som på nedre radiatorslange. Kanskje den finnes i en større dimensjon?
Men den kan jo teoretisk bremse noe på gjennomstrømninga.

#38 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 22 September 2012 - 18:04

sitter ikke et slik original US element i blokka da som kan byttes ut med et defa ol.
det gjorde det på 98modellen min

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#39 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 22 September 2012 - 19:13

Jeg hadde en VW LT-31 med en slangevarmer som fungerte veldig bra. Varmer'n var rett å slett et element som var montert i ei hylse med samme dim. som på nedre radiatorslange. Kanskje den finnes i en større dimensjon?
Men den kan jo teoretisk bremse noe på gjennomstrømninga.


Eg monterte en slik Defa sak på en TransAm eg hadde, men fekk ikke teste den ut før bilen blei solgt. Ser på bilradiospes.no at slangevarmeren ikke er til Chevy trucks....muligens pga av dimensjonen?!


sitter ikke et slik original US element i blokka da som kan byttes ut med et defa ol.
det gjorde det på 98modellen min


Nei, eg har gått gjennom blokka etter original blokkvarmer, så det var det dårligt med. Blokkvarmer til 5,3 koster 700 Nkr og monteringa er nok heilt kurant siden denne skal skrus inn.

#40 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 23 September 2012 - 07:59

sitter ikke et slik original US element i blokka da som kan byttes ut med et defa ol.
det gjorde det p&aring; 98modellen min


Alle kan ha motorvarmerelement. Er en option fra GM. Se etter RPO kode "K05" Det er engine block heater.
Denne er selvsagt 110 V men er bare aa skru ut og bytte med DEFA 220 V element. No worries.

Elvis has left the buil….