Har byttet ut 410en med en 94 mod Rocky. Det skulle jeg aldri gjort, for Suzukien var jo MYE bedre i terrenget. Men Rockyen har 2.8 turbo som gir mer potensiale.
Uavhengig hjuloppheng er ikke det beste i skogen, mtp. bærearmer som slår i alle steiner og røtter. Løsningen må blir så store hjul som mulig. Planen er å skru torsjons stagene på max, heve karosseriet max, og bruke vinkel kutter der det ikke er plass. målet er 33x12.5 15.
Jeg lurer på om noen kan komme med tips?
1: hvis jeg skrur torsjons stagene på max, ødelegger det mer flex, så det ikke er vits i?
2: Hvilke utfordringer får jeg med å heve karosseriet? og hvordan løser jeg de enklest?
3: Skal montere turbo trykk måler og grovere eksos, men lurer litt på hvordan man justerer diesel pumpen? Har funnet en skrue å skru på, men hvor mye kan jeg skru før jeg må ha ny motor?
4: Diff bremsen bak er en vits. Er det noe som helst måte å få den til å sperre 100% på?
Blir glad for alle innspill. Bilen skal selvsagt aldri på asfalt og har ikke skilt lengre.. Hvis jeg får litt tilbakemeldinger, skal jeg selvsagt følge opp med bilder underveis!
Eric
Modding av 94 Rocky (ny type)
Started by
Aksdal
, Oct 12 2011 01:12
1 reply to this topic