Gå til innhold



Foto

Modding av 94 Rocky (ny type)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Aksdal

Aksdal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 October 2011 - 01:12

Har byttet ut 410en med en 94 mod Rocky. Det skulle jeg aldri gjort, for Suzukien var jo MYE bedre i terrenget. Men Rockyen har 2.8 turbo som gir mer potensiale.

Uavhengig hjuloppheng er ikke det beste i skogen, mtp. bærearmer som slår i alle steiner og røtter. Løsningen må blir så store hjul som mulig. Planen er å skru torsjons stagene på max, heve karosseriet max, og bruke vinkel kutter der det ikke er plass. målet er 33x12.5 15.

Jeg lurer på om noen kan komme med tips?
1: hvis jeg skrur torsjons stagene på max, ødelegger det mer flex, så det ikke er vits i?
2: Hvilke utfordringer får jeg med å heve karosseriet? og hvordan løser jeg de enklest?
3: Skal montere turbo trykk måler og grovere eksos, men lurer litt på hvordan man justerer diesel pumpen? Har funnet en skrue å skru på, men hvor mye kan jeg skru før jeg må ha ny motor?
4: Diff bremsen bak er en vits. Er det noe som helst måte å få den til å sperre 100% på?


Blir glad for alle innspill. Bilen skal selvsagt aldri på asfalt og har ikke skilt lengre.. Hvis jeg får litt tilbakemeldinger, skal jeg selvsagt følge opp med bilder underveis!

Eric

#2 Aksdal

Aksdal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 October 2011 - 01:13

Slik bilen er i dag:
http://a6.sphotos.ak...794784476_n.jpg