Gå til innhold



Foto

Trenger litt xenon hjelp.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
51 replies to this topic

#1 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 15 October 2011 - 19:22

Har en 03 ram som jeg har puttet bi xenon kit på.
Ferdig og komplet can bus sett.
Koppler det det til og nær lysa virker helt fint men fullt lysa står og blinker.
Skjønner ikke helt hva som skjer?
Får jo så klart feil melding inni bilen pga et det er manko på en motstand.
Har lest en del gamle tråder men er litt grønn ennå.
Noen som kan hjelpe meg?

#2 komatroll

komatroll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 17 October 2011 - 08:42

Når jeg kjøpte sett fra dybvik trading til min volvo s60 (med feilmelding på nærlys) så fulgte det med en chip som fjernet feilmeldingen ihvertfall.

Blinking på lys har jeg ikke hørt om før. Men går an å ta en telefon til dybvik trading kanskje, han er utrolig enkel å ha med å gjøre denne sørlendingen smile.gif

Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.


#3 fjallasport-ram

fjallasport-ram

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Innlegg:

Posted 17 October 2011 - 19:36

ta en titt her...

http://dodgeforum.co...ck-in-here.html

du er ikke alene... (-:

#4 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 17 October 2011 - 21:03

QUOTE(komatroll @ 17 Oct 2011, 09:42) <{POST_SNAPBACK}>
Når jeg kjøpte sett fra dybvik trading til min volvo s60 (med feilmelding på nærlys) så fulgte det med en chip som fjernet feilmeldingen ihvertfall.

Blinking på lys har jeg ikke hørt om før. Men går an å ta en telefon til dybvik trading kanskje, han er utrolig enkel å ha med å gjøre denne sørlendingen smile.gif

Hehe. Han kommer garantert og si at det ikke går med xenon på di bilene. FORDI....:
Jeg har nemlig samme bil. Og bor tilfeldigvis i nærheten av han. Handlet sett av han og monterte i ramen sammen med motstanderr+++. Ja, feilmelding forsvant, men lysa oppførte seg helt merkelig. Virket en stund (ett par minutt) og så brant spolen som bytter nær/fjern seg. Var ute hos han igjen og fikk nytt sett, og samma skjedde igjen. Vi har forsket endel på det med xenon lys på disse bilene og har gått med endel pærer også. Til slutt gav vi opp, og må bare innse at enkelte av disse bilene ikke vil godta xenon uansett. er noe med vekslingen av nær/fjern som lager styr.
Blir hvertfall dyrt og fortsette og forsøke. Legger til at vi koblet om og diverse også, uten det hjalp.
Han selger nok ikke flere sett til folk med 2003 ram hvertfall vil jeg tro.
Men ring og hør hva han sier du. Hadde vært gøy og hørt smile.gif er en allright fyr han så.

Blinker lysa om du kjører strøm direkte fra batteriet til styringsboksen på lysa, istede for ved bilens originallys?
Ellers kan du prøve og koble releer (strømforsterkningsett) på nær og fjern ledninger som går inn på styreboksen til xenonlysa. er dårlig med strøm der originalt, og har vært ute for lysa blinker om spenningen inn detter under 10 volt. Med releer eliminerer du det problemet hvertfall.

#5 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 18 October 2011 - 19:51

Takker for svar. Godt jeg ikke er alene og ha klødd meg i hue!! Kjører med eget rele til setta så jeg er sikker på
på og ha nok strøm.
Men jeg gir meg ikke. Har snakka med Realcar i Oslo og dem påstår at dem har
Xenon sett som skal virke helt fint på dissa bilene så jeg skal kjøpe meg et sett der i fra og prøve.
Skal prøve og komme detta til livs så jeg kommer med tilbake melding.


#6 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 19 November 2011 - 18:54

Måsan, deg Thomas sku ordne lys til tongue.gif

lest en del selv på div forum ang detta,

a) bør være et AC kit og ikke et DC kit,
cool.gif man får en egen ledningsnett event en resistor kobling til nettopp 2003-2008ram som skal løse detta problemet.

Har fått min resistor kobling og venter bare til racepces / realcar skal få inn 9007 kittet jeg skal ha, kan si ifra om det funka når jeg får mitt.
Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#7 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 27 November 2011 - 12:09

Har du fått det til eller?
Bestilte meg noen motstsander på ebay nå så da får vi se om det hjelper!


#8 Bastesen

Bastesen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 27 November 2011 - 13:51

Interessant det her :-) Går åsså med planer om Xenon kit til min 04 Ram, men har vært litt usikker på det her siden det finnes flere forskjellige merker. Ser fram til å høre om dere får det til å fungere og eksakt hvilket merke dere bruker? smile.gif

#9 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 20:00

Having issues with my ram, trying to mount Xenon on my Dodge Ram 2500 2005mod, got the usual flicker problem. someone who know how to fix it? or where i can buy a harnless that will work? Have thought about making a extra bulb in a can. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/​...412871409_n.jpg
Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#10 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 20:03

Fikk det ikke til idag på min, man bør vel ha ac canbus ballaster og et ledningsnett som får bilen til å tro at begge orginal pærene trekker strøm, lagd en pære i en brusboks idag, tenkte å koble den opp istedenfor sånn motstand, prøve det. fikk det ikke til med motstanden jeg handla, event har jeg kanskje bomma på hvordan man kobler opp motstanden. noen som har en skisse på hvordan man kobler opp motstanden hadde det vært flott... Så mange ramer der ute, rart man ikke skal klare å finne et egnet lednings til dodge ram med motstander som faktisk fungerer slik det skal............. *oppgitt*
Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#11 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 20:12

følg de videoene han her har lagd så ser dere hva man skal gjøre. http://www.youtube.c...feature=related
Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#12 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 20:15

Vi trenger 4 stk 6 ohm 50 watt motstandere å koble opp slik jeg ser det

Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#13 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 21:06

QUOTE(ZimSlim @ 1 Dec 2011, 21:15) <{POST_SNAPBACK}>
Vi trenger 4 stk 6 ohm 50 watt motstandere å koble opp slik jeg ser det

Betalte ca 17dollars for 4 stk på ebay. Kommer vel i posten en dag

#14 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 21:21

Måsan, blir ikke klok jeg, han på youtube fikk det jo til ser det ut som men kom over et annnet forum her, har uansett bestilt 8stk selv, sånn just inn case, hva er egentlig ohm og watt på frontlysa?


Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#15 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 21:21

http://www.cumminsfo...tor-source.html
Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#16 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 21:22

lagde en slik en nå jeg, får prøve det å... https://fbcdn-sphoto...412871409_n.jpg
Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#17 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 01 December 2011 - 21:43


Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#18 BIG RED

BIG RED

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 02 December 2011 - 07:46

Har dere prøvd med de motstandene som brukes når en bytter ut pærene med dioder? Selges billig på biltema b.l.a. De kobles mellom + og - og lurer blinklysrelet. Det er klart at de pærene er jo 20w, men da må det jo fins kraftigere motstander for å ta 35w.
Livet er for kort til å dø av kjedsomhet i en TOYOTA.

#19 ZimSlim

ZimSlim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 02 December 2011 - 16:38

Det funka med motstander, legger ved litt bilder, et greit oppsett uten å ødelegge det orginale ledningsnettet, prøvde meg frem med mine hjemme lagde bokser og når dem var på plass da funka alt så da var det bare å prøve seg frem, prøvde først en sånn type liten boks motstand ifra h4 settet det funka ikke, fant to stk sånne motstander som Big Red referer til. (hadde det liggendes ifra gammle mcn, der bytta man til dioder og måtte ha sånne) men clue man trenger 4 stk, 2 på hver side, den blå kontakten, midten er jord, de på sidene er høy og lav.





Felles fartssynder, partner in crime, plastikk-rakkett-homo og samfunnsfiende #1 på nivå med David Toska & co :-)

Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod

#20 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 02 December 2011 - 16:45

Se der ja,det var det viste at det måtte gå.
Jeg møtte en dodge ram i vestby her en dag og han hadde xenon åppe og nede.
Men det er fredag og jeg kjenner at hjernen min er litt død etter alt for mange timer på jobb denna uka!!
Skjønner ikke helt hva du har gjort?
Gidder du og gi meg det inn med teskje er du snill??

Edited by Måsan, 02 December 2011 - 16:57.