Gå til innhold



Foto

Risløkka vs. Drammen?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 06 December 2011 - 01:41

Skal på en "teknisk etterkontroll" etter at forrige eier pådro seg en mangellapp på heving og lys (som nå er borte vekk) ved en utekontroll. Hvor lønner det seg å dra?

#2 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 15 December 2011 - 19:18

Er blitt anbefalt Jessheim og Gjøvik. Noen som har erfaring med disse? Preferanser?

Skal forøvrig også omregistrere til personbil og få skrevet inn 31" i vognkortet. Gidder ikke ta denne kontrollen to ganger!

#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 15 December 2011 - 22:08

Drøbak skal vist være medgjørlig.

Når det gjelder Jessheim glemmer jeg ikke kommentaren når jeg skrev inn fullsize frontguarden min.... Jeg liker det ikke, men jeg har ikke noe valg sa vedkommende når han stod med godkjenningspapirene i hånden....

#4 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 16 December 2011 - 21:43

Jeg har god erfaring med Drøbak. Drammen derimot------------------
Stopper bare for tog og elefanter !

#5 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 17 December 2011 - 10:33

QUOTE(Chevy-LPG @ 15 Dec 2011, 23:08) <{POST_SNAPBACK}>
Drøbak skal vist være medgjørlig.

Når det gjelder Jessheim glemmer jeg ikke kommentaren når jeg skrev inn fullsize frontguarden min.... Jeg liker det ikke, men jeg har ikke noe valg sa vedkommende når han stod med godkjenningspapirene i hånden....


Sånn har dom itte LOV tel å si. Det er klinkende uinterresant å dom sjøl mener, dom har et regelverk og forholde seg tel, og ferdig med det! Makan tel møkkfølje... wink.gif

Kongsvinger er trivelig folk, som faktisk gjør seriøse forsøk på å HJELPE deg om det sku væra no tvil om saker og ting. smile.gif

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 December 2011 - 12:09

Vet, men noen skal tydeligvis alltid har noe negativt å lire av seg, spesielt når de kommer til kort med sin myndighet..... dette var en av de som ble overført fra Kjeller når det ble flytting til Jessheim, for jeg hadde litt med han å gjøre der også....

#7 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 17 December 2011 - 14:56

Når det gjelder teknisk på BT gjøvik.
så ring dit og fremlegg ditt problem, og spør om hva du må fremskaffe
så får du time og hvis du er høflig, har dokumentasjon på 4hjulskontroll på alternativ dekkstørrelse (mrk ikke noe av hjulet må stikke utenfor skjermen)
og pkk iorden før du dukker opp dit, så kan det meste gå i orden.

gjøvik er strenge men de er reale og vil hjelpe deg iht regelverket

samme sak har jeg hørt om BT kongsvinger

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#8 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 02 January 2012 - 09:11

Men hvorfor i all verden skal de ha noe papir på 4-hjulskontroll dersom det eneste som er gjort er alternativ dekkstørrelse? Hjulvinklene er akkurat de samme om man har dekk i 155R12 eller 345/50-22. Er det skiftet komponenter i hjulopphenget er det en helt annen sak.

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#9 #PK

#PK

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 26 January 2012 - 21:04

Jessheim anbefales IKKE. Fatter'n hadde større problemer med en av typene der nede, fikk beskjed om at bilen måtte ned igjen dit for godkjenning (ble stoppet langs vegen), noe som såklart ikke stemmer. Og de kunne ikke regelverket (tydeligvis vanskelig å slå opp i kjøretøyforskriften..)

De på Gjøvik er reale, så lenge du gjør en god jobb som ser bra ut. Gjorde om min L300 fra 2 til 7-seter, og dimensjonerte sete- og belteinnfestinger tilstrekkelig. Typen så fort over bilen og var strålende fornøyd!

#10 nimrodh

nimrodh

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 26 June 2012 - 18:40

drøbak er rimelig greie og ha med og gjøre og det er ikke så himmla mye venting der smile.gif

nå har jeg riktig nok bare vært der og henta prøveskilter og papirarbeide osv da med unntak av at de måtte lage nytt rammenr på mazda'n som står ute her. fordi det gamle var rusta vekk biggrin.gif
men han som tok seg av det var hyggelig og behjelpelig ihvertfall

kommer du med en amerikaner på billingstad og i drammen så er de ofte greie virker det som.
gamlesjefen fikk skilter på en hot rod han bygde på billingstad uten noe spes stress :S
ikke f... om jeg skjønner hvordan han fikk det til men biggrin.gif den bilen var jo riv ruskanes rar biggrin.gif