Lurer litt på dette med oljeskift på denne. Ser i håndboken som er på engelsk at man må tappe på tre forskelige steder. Er dette virkelig nødvendig? Så skal ojepumpen "primes" dette forstår jeg ikke helt. Det er noe om at en slange skal klemmes på, så starte, gå på tomgang, slå av motoren og høre etter luftlyd.
Det står også at det skal være bare 2W-50 olje. Er det så nøye. Kan man ikke bruke 5W-40 som er mere kurant å få tak i.
Oljeskift Polaris 500 sportsman
Started by
bogba
, Dec 11 2011 21:08
2 replies to this topic
Posted 11 December 2011 - 21:08
Børge
Posted 12 December 2011 - 07:33
Eg har alltid brukt 0w-30 på min og det har det ikkje vert problem med. Spurte forhandler om eg kunne bruke den og det va ingen problem.
Posted 28 December 2011 - 03:32
QUOTE(bogba @ 11 Dec 2011, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Lurer litt på dette med oljeskift på denne. Ser i håndboken som er på engelsk at man må tappe på tre forskelige steder. Er dette virkelig nødvendig? Så skal ojepumpen "primes" dette forstår jeg ikke helt. Det er noe om at en slange skal klemmes på, så starte, gå på tomgang, slå av motoren og høre etter luftlyd.
Det står også at det skal være bare 2W-50 olje. Er det så nøye. Kan man ikke bruke 5W-40 som er mere kurant å få tak i.
det er lettest å kjøpe servicepakker med forhandler eller på finn.no, då får du det du trenger:)