Gå til innhold



Foto

mazda b2600


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 mazda-b2600

mazda-b2600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 18 December 2011 - 09:47

hei jeg har tenkt og heve bilen min på en eller annen måte,

FORSLAG 1: bruke ockey pucker mellom hytta og ramma og det sammed ramma og da sette 2 pucker der det blir sirca 10 cm og da kan jeg ha større dekk og jeg blir lit høyere

FORSLAG 2: kjøpe heve sett til bilen og heve den onklig jeg har hør at www.veng.no har det, men dette kan koste ganske mye :/

men hvis dere har noen forslag eller tips eller steder der jeg kan kjøpe heve sett ville jeg bli veldig fornøyd smile.gif

PÅ FOR HOND : TAKK smile.gif

Attached Thumbnails

  • DSC00122.JPG

ja

#2 mazda-b2600

mazda-b2600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 18 December 2011 - 09:53

QUOTE(mazda-b2600 @ 18 Dec 2011, 09:47) <{POST_SNAPBACK}>
hei jeg har tenkt og heve bilen min på en eller annen måte,

FORSLAG 1: bruke ockey pucker mellom hytta og ramma og det sammed ramma og da sette 2 pucker der det blir sirca 10 cm og da kan jeg ha større dekk og jeg blir lit høyere

FORSLAG 2: kjøpe heve sett til bilen og heve den onklig jeg har hør at www.veng.no har det, men dette kan koste ganske mye :/

men hvis dere har noen forslag eller tips eller steder der jeg kan kjøpe heve sett ville jeg bli veldig fornøyd smile.gif

PÅ FOR HOND : TAKK smile.gif


ja

#3 jonsa

jonsa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 29 December 2011 - 15:12

Hei.

Hvis du skal heve karosseriet på mazda'n din er det noen ting du får problemer med.
1. Hvis du tar for mye, må du få laget lengre bremseslanger forran. Vil ikke annbefale no mer enn 3" heving
2. Tankrøret ditt må forlenges.
3. Ratt akselen blir for kort og få feil vinkel, men dette løses veldig enkelt med å finne en mazda på dynga og ta en del fra den.
På rattakselen så har du ett ledd/knute og en kobling med med gummi foringer som også skal fungere som ett slags ledd. Ta bort denne gummi koblingen, og erstatt den med ett slik annet led/knute som sitter på akslingen orginalt. Du skal altså ha 2 slike.
4. Du får ikke festet støtfangeren forran igjen ettersom den sitter festet i rammen, og disse festene kommer du ikke til etter du har løftet karasseriet. Da må du også bygge om disse hvis du skal ha fangeren på igjen.

Jeg har hevet min med 2,5" massive plast bolter som jeg har fått dreiet ut på ett dreierverksted. Kostet meg 200kr,- Å du må ha 12stk slike da det er 6 på karosseriet og 6 på planet.
Jeg satt på disse i tillegg til de orginale gummiforingene for å få litt bevegelse i det.
Da skal du kunne få på 35" hjul uten å gjøre noe mer.

Jeg har 37x14 men da måtte jeg ført og fremst kappe i skjermbuene samt at jeg måtte bygge om rammefestene som er rett bak framhjulene. Samt at jeg måtte kappe ut og sveise litt i skjermbuen rett over disse festene for at hjulene ikke skulle subbe..

Jeg har også tatt bort disse gummibufferene som sitter på de øvre bærearmene forran og tatt vekk ett blad på bladfjærene bak for å få litt mer fjæingsvei.. smile.gif

Attached Thumbnails

  • IMG_2006.JPG


#4 mazda-b2600

mazda-b2600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 29 December 2011 - 17:21

hei takk for infoen jeg er ikke sikker på om jeg vil heve så mye men vil jo høyest som mulig tenkte og prøve og bruke 2 hokey pucker det er sirca 10 cm trenger jeg og gjøre det med ratt stammen det er ikke noe problem jeg har jo en dele bil men trenger jeg det når det er så lite? smile.gif



ja

#5 jonsa

jonsa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 29 December 2011 - 21:20

Da er det bare å sette igang smile.gif

#6 mazda-b2600

mazda-b2600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 30 December 2011 - 22:56

lurte på en ting åssen er bilen og kjøre ?
og hvor store dekk er det du har der på den bilen du har bilde av?

ja

#7 jonsa

jonsa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 16 January 2012 - 19:29

QUOTE(mazda-b2600 @ 30 Dec 2011, 23:56) <{POST_SNAPBACK}>
lurte på en ting åssen er bilen og kjøre ?
og hvor store dekk er det du har der på den bilen du har bilde av?

Beklager sent svar... Bilen er ikke noe god å kjøre med di dekka jeg har på fordi det ikke lar seg avbalansere, så da rister det noe helt jælvig.. De hjula er 37x14 på 15" felg..

#8 mazda-b2600

mazda-b2600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 22 January 2012 - 01:18

hvor fikk du tak i de dekka trenger dekk?
jeg har fått et for bilde så må jo starte et sted smile.gif
ja

#9 jonsa

jonsa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 22 January 2012 - 17:41

QUOTE(mazda-b2600 @ 22 Jan 2012, 02:18) <{POST_SNAPBACK}>
hvor fikk du tak i de dekka trenger dekk?
jeg har fått et for bilde så må jo starte et sted smile.gif

Hehe wink.gif Jeg kjøpte de av en kompis..
Men du kan lete litt på finn.no Det er ofte det står noe tilsalgs der. Eller på offroad foruma da såklart..