Gå til innhold



Foto

Spørsmål om antall seter etc


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 xcpk

xcpk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 05 January 2012 - 17:31

Heisann!

Jeg driver og titter litt på noen Pickup`er og har et par spørsmål til dere som har bedre kjennskap.

Jeg har tittet litt på f.eks Ford Ranger Wildtrack 2011 modell. Denne er registrert som 2 seter, men det er 2 "sitteputer" med belter bak. Er det lov og ha passasjerere i de baksetene når bilen er registrert som 2 seter?

For jeg ville jo tro at setene ikke hadde vært der, visst det var ulovlig at noen sitter i de?

Samme gjelder jo da hvilken som helst annen bil med flere tilgjengelige seter enn det som er registrert i vognkort.



#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 January 2012 - 22:05

Er det flere tilgjengelige seter enn det som er registert i vognkortet er det absolutt forbudt å bruke de. HVIS du blir stoppet med flere personer enn tillatt får du en saftig bot og blir tvunget til å omregistrere den til antall seter montert. Og DET er DYYYYRT hvis bilen er yngre enn 10 år! Men det er alltid lov å kjøre med MINDRE seter enn registrert i vognkortet.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 xcpk

xcpk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 06 January 2012 - 16:52

QUOTE(HardKåre @ 5 Jan 2012, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Er det flere tilgjengelige seter enn det som er registert i vognkortet er det absolutt forbudt å bruke de. HVIS du blir stoppet med flere personer enn tillatt får du en saftig bot og blir tvunget til å omregistrere den til antall seter montert. Og DET er DYYYYRT hvis bilen er yngre enn 10 år! Men det er alltid lov å kjøre med MINDRE seter enn registrert i vognkortet.


Takker for svar.

Synes jo det da er rart at de selger en pickup med plass til 4 2 seter + 2 "sitteputer" med belter som 2 seter. Men det kan jo være statens måte og få krevd inn mer penger