http://www.collector...1980jeepcj7.htm
Någon som på rad arm vet om BT vill godkänna denna bil?
Eksosrør går ut på sidan, det är ej orginal.
Vill de ge mig problem?
Någon som vet om BT godkänner en veteranbil där motor är bytad ut mot nyare och mer HK?
Vad krävs av dokumentation i så fall?
Jeep CJ7 import USA
Started by
Vikingsson
, Jan 23 2012 17:41
3 replies to this topic
#1
Posted 23 January 2012 - 17:41
#2
Posted 24 January 2012 - 00:32
Jeg tror du vil slite litt med godkjenning med den der. Etter 1971 så må veteranbilene være i orginalstand, så nyere motor, heving og uorginale felger gjør den bilen lite spiselig når du kjører inn i hallen deres. Før 1971 så er det straks enklere å få godkjent ombygginger på importbiler, men da er det veldig viktig å registrere dem som vanlig bruktimport, og ikke som bevaringsverdig kjøretøy, Da må den være orginal igjen og ombygging umulig, og ikke minst bruksbegrensninger. Bilen skal da bare brukes ved "spesielle anledninger" (hva det nå er).
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#3
Posted 24 January 2012 - 07:07
QUOTE(RamDodge @ 24 Jan 2012, 00:32) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg tror du vil slite litt med godkjenning med den der. Etter 1971 så må veteranbilene være i orginalstand, så nyere motor, heving og uorginale felger gjør den bilen lite spiselig når du kjører inn i hallen deres. Før 1971 så er det straks enklere å få godkjent ombygginger på importbiler, men da er det veldig viktig å registrere dem som vanlig bruktimport, og ikke som bevaringsverdig kjøretøy, Da må den være orginal igjen og ombygging umulig, og ikke minst bruksbegrensninger. Bilen skal da bare brukes ved "spesielle anledninger" (hva det nå er).
Tack för svar.
Är det 1971 eller 1968 som gäller? en på jobbet menade klart att det är 1968.
När jag läst så lite runt så dyker 1971 upp som en brytpunkt.
Har också sett på några ford mustang från slutet av 1960 talet, tuffa bilar enligt mig.
#4
Posted 24 January 2012 - 15:50
Er 1971 som er brytepunktet ja. Før det er det nesten nok med et par stearinlys foran og bremser på et par hjul så er det greit Etter 71 så kom det spesefike krav på bremser, lys og alt slikt, det var vel da de begynte med typegodkjenninger. Vet ikke hvor han jobbkompisen din får 1968 fra. Jeg er litt innblandet i USA-import, og vurderer vi en bil nyere en 1971 så bør den være nesten 100% orginal før det er aktuelt. Noe de har begynt å bli nøye på nå er støy. De er ikke glade i Flowmaster f.eks, selv om bilen ikke har unormalt høy eksoslyd så henger de seg opp i den spesielle lyden i Flowmaster-pottene
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje