Jons F250
#41
Posted 09 December 2012 - 09:56
men det er fortsatt like kaldt i garasjen da, så det er jo å som å holde på med en 250kg isblokk!
#42
Posted 09 December 2012 - 17:08
#43
Posted 09 December 2012 - 20:00
en røshlig kar trenger en røshlig bil! =)
også er det veldig deilig å ha en bil som man kan se ned på andre med, bokstavelig talt
som ikke nøler med å trekke opp gamle gubber som har kjørt i grøfta!
I dag fikk jeg dratt til den ene toppen med riktig moment, slengt på litt guffelure på støtstengene og skrudd fast vippeverket!
fikk slengt på et lite lag lakk på toppdekselene også, skal få et strøk til, så er de klare for montering =)
håper på å få skrudd til den andre toppen i morra med tilhørende vippeverk og støtstenger!
etter det så er det å rense innsug og kanskje gi et nytt strøk med lakk på det før det monteres =)
#44
Posted 10 December 2012 - 21:33
satte i støtstengene og vippearmene=)
i morra håper jeg på å på toppdekslene og kanskje klargjort innsuget... da er den jo nestne klar for å helle på olje
#45
Posted 16 December 2012 - 18:26
fikk første pakke med bøker i dag =)
Orginale Ford "truck shop repair manuals" til 1989 modell... men hva spiller vel det for roll
i disse bøkene står det alt du kan tenke deg av problemstillinger og løsninger!
#46
Posted 18 December 2012 - 23:09
alle sensorer på motoren er bytta (med unntak av turtallsgiveren)
denne siste vet jeg egentlig ikke hva er til, men det er en tempsensor.... og det er jo kjekt å ha... fler av...?
kjøpte ny (orginal) HPCA bryter
greit å ha en ny oljetrykkssensor også
Begge eksosmanifoldene er på plass, nylakkerte og jævlige =)
de fikk seg en tur i glassblåsern først! =)
ny Valley Pan, innsuget er slengt på plass, nye glødeplugger, satte i dysene (som kun har gått et par hundre etter overhaling), ny luftfilterboks, som venter på et litt høyere luftfilter! =)
dett var dett for denne gang.... Jon trer av!
Edited by jon_f250, 18 December 2012 - 23:12.
#47
Posted 29 December 2012 - 08:44
greit å ha noe ved siden av så jeg kan kjøre å hente deler til bromlebassen min:P
#48
Posted 02 January 2013 - 23:04
#49
Posted 03 January 2013 - 11:54
jeg bare annonsebilde hans og slang ut...
skulle gjerne hatt en sånn garasje da, eneste "garasjen" jeg har tilgjengelig er plassert på en måte så eneste bilen man får inn er en Smart eller liten EL-bil...
selv med moped skulle det være vanskelig å kjøre inn i den!
#50
Posted 09 February 2013 - 16:53
Fikk endelig i dag boka på bilen:D
1990 Ford Truck Facts Book!
her står det meste av hva vekter og mer bilen tåler! =)
hvilke kombinasjoner som er levert og diverse!
#51
Posted 26 February 2013 - 21:17
Fikk endelig slengt i motoren helga som var =)
Det gikk ganske smertefritt, med tanke på at jeg på forhånd visste jeg kom til å drite meg ut, noe som visste seg i ettertid å ha skjedd
når man skal sette i motoren... SÅ HUSK ALLE BOLTER SOM MÅ SITTE MELLOM MOTOR OG GIR!!!
selv glemte jeg selvfølgelig å skru fast boltene som holder fast adapterplata mellom motor og girkasse, for her hadde jeg jo brukt bolthulla til motorbukken =)
så da var det bare å ta motoren ut igjen når splinsa hadde truffet.... ikke morro... men gikk greit, tok nok bare 10 min ekstra!
i vente på bedre (varmere vær) så får man fikle litt med andre ting før alle braketter og utvendig motordeler skal på plass =)
Bilder kommer
#52
Posted 02 March 2013 - 09:59
Ute o kallt. Detta här är de respekt av!! Snyggt o prydligt med färg o jobb. Tuff model av denna F-serien tycker jag. Stå på!!
Mvh Manfred
#53
Posted 08 March 2013 - 23:00
#54
Posted 11 May 2013 - 21:36
Da har jeg endelig fått starta'n opp etter "overhalinga"