General Grabber
#1
Posted 26 February 2012 - 22:45
http://www.4x4-offro...rippe::128.html
#2
Posted 27 February 2012 - 17:11
#3
Posted 27 February 2012 - 17:18
æ har grabber på min patrol. fungere suverent . kjøre uten pigg nu på vinterføre og har ikke noe problemer med det. mødd hadde det vært kjekt med enda grovere mønster men rører seg der og.
men har general grabber at2 m+s 31" 10,5 15
Edited by zipp3rmann, 27 February 2012 - 17:20.
#4
Posted 27 February 2012 - 18:55
men har general grabber at2 m+s 31" 10,5 15
Jeg vet at2 er ett glimmrende dekk, men er ute etter noen som har prøvd det nye A/T
#5
Posted 29 February 2012 - 07:50
Dette blir spendene, særlig når jeg setter det gamle dekke sidna det nye, phuuu 245/76-16 virker bra mye større en di gamle i 70profil, så nå håper jeg det passer. Ble litt skremt av at de virker så mye større....nei dette må prøves:)
#6
Posted 29 February 2012 - 10:25
Dette blir spendene, særlig når jeg setter det gamle dekke sidna det nye, phuuu 245/76-16 virker bra mye større en di gamle i 70profil, så nå håper jeg det passer. Ble litt skremt av at de virker så mye større....nei dette må prøves:)
Det passa det ja, prøvde bare det ene hjulet. Men dæven å stive slike dekk er.lol , ser ut somjeg nesten kan kjøre uten luft i dem, ha ha.. De gamle dekkene kan jeg jo bare sette meg på så klapper dem sammen når de er tomme for luft. Dette viker nesten ikke en cm når jeg setter meg på ett tom hjul... Dette skal bli interesant å prøve.
Tenker det blir lit luft i de dekkene ja.
#7
Posted 29 February 2012 - 11:25
#8
Posted 29 February 2012 - 13:53
Da greie de jeg ikke vente mer, det er jo snart mars så på med "sommer" dekk.
Jeg har jo hvert redd for laste indeks da bilen kan ha 99, men leveres med 107. De jeg kjøpte er på 120.
Må si jeg ble overaska, det er 0grader ute og sånne dekk blir jo en del stivere da, men nei da, dette var helt akseptabelt og nesten like mykt som vinter dekke mitt nokia.
Men jeg kan jo slippe ut all lufta og enda går det nesten ikke på felgen her..lol
Jeg testa det litt på isen å det er ikke bra, men nå skal det sises det var helt speil blankt og faktisk tok det litt grep. Tok en runde i litt snø og slaps og det var bedre en vinterdekka.
Så tok jeg en kjapp tur på sand veien her, lå i 60km på sand som er sykt våt nå og nærmer seg mud, dette var også ganske greit, bilen kasta seg bitte litt til sidene men helt akseptabelt, mye bedre en nokia vinterdekka da dem kaster bilen brått til sidene, og har mye dårligere sporing.
Asfalt var også helt nydlig, og overhode ikke noe lyd fra dekkene.
Dekken har ett bra grovt mønster...
Så dette ble jeg veldig fornøyd med
#9
Posted 29 February 2012 - 17:27
#10
Posted 29 February 2012 - 18:05
Det skal vel bule litt mot bakken? Nå kjører jeg på 1,8 på humplete asfalt, kan jeg gå ned til 1,6 eller er det for lavt?
#11
Posted 29 February 2012 - 19:19
brukte denne dekk trykk kalkulator og kom frem til 1,65bar forran, å det syns jeg stemmer veldig bra .. men dette har dere sikkert krangla om maaange ganger.lol
#12
Posted 01 March 2012 - 11:34
brukte denne dekk trykk kalkulator og kom frem til 1,65bar forran, å det syns jeg stemmer veldig bra .. men dette har dere sikkert krangla om maaange ganger.lol
Dekken er helt greie men føler vel kanskje de er litt harde. Mulig jeg selv bare innbiller meg det, ha ha, fordi jeg har laste indeks 120 og 107 er standard.
Skulle gjerne vist forskjellen på dette, har lest ganske mye rundt på nett, noen sier det ikke har så mye å si, bare slippe ut luft, andre sier det er stift som fyyyy. Selv er jeg usikker da jeg kunn har myke nokia vinter dekk å sammenligne med.
Dekke skal brukes på sommer...
Men regner med sånne dekk er vel kanskje stive uansett??
Edited by paj99, 01 March 2012 - 11:36.
#13
Posted 04 March 2012 - 20:58
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#14
Posted 04 March 2012 - 21:32
Dekkonline.com
#16
Posted 18 March 2012 - 21:56
På veien oppfører de seg helt som ett vanlig vei dekk, du "kjenner" dekka er grove på asfalt men de er nærmest lydløse og har suverent grep på vått og tørt. De tar også skikkelig tak i krappe svinger..
Jeg har en utrolig vansklig gjørmete privat vei opp til huset hvor jeg synker bra dypt /til felgen og litt til.. Det er altid værst på denne tiden av året, og jeg må spinne meg opp på 4hjuls trekk med det resultat at bilen ikke ser ut og skjærmbreddere er fullllle av møkk.
Med de nye dekkene jobber jeg meg sakte og fint opp uten og spinne en eneste gang, helt utrolig, og bilen er like blank og fin:) De er helt rå i gjørma syns jeg
Kan annbefale dette dekket....
#17
Posted 26 March 2012 - 17:51
Jeg satta bilen fat i ett tre,bare for å teste trekk evne,, underlaget var pukk og hardpakka stein, den dro seg ned så hele bilen ble skjev, men hjula slapp ikke, det ble bare 4 groper etter hjula som bet seg fast.
Litt skryt for general grabbrer tåler vi vel
Edited by paj99, 26 March 2012 - 20:30.
#18
Posted 01 April 2012 - 14:54
Jeg satta bilen fat i ett tre,bare for å teste trekk evne,, underlaget var pukk og hardpakka stein, den dro seg ned så hele bilen ble skjev, men hjula slapp ikke, det ble bare 4 groper etter hjula som bet seg fast.
Litt skryt for general grabbrer tåler vi vel
Mulig jeg ikke skjønner noe som helst, men for meg så ville det oppleves som om hjulene slipper i det bilen står stille og graver seg ned i sine respektive 4 store groper.
Godt du er fornøyd.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#19
Posted 01 April 2012 - 17:15
Så lenge hjulene graver så tar de tak i underlaget. Har opplevd å stå å spinne på flat mark på vått gress hvor det knapt var spor etter meg etterpå. DA slapp hjulene...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#20
Posted 28 June 2012 - 22:48
Vurderer å kjøpe at istedenfor at2 når jeg skifter dekk, men er usikker på om jeg skal eller ikke..
Noen som forresten vet hva hastighetskrav det er til dekk på pajero gen1 2,6p?
Ser at disse dekka kun er godkjent for 160km/t. Nå har jeg aldri håp om at pajeroen skal gå i den farten, men greit å vite hva som er kravet. ( har ikke vognkortet akkurat her nå)
Pajeroen -> www.PajeroFun.no