søknad om heving og hjul
Started by
roardam
, Mar 28 2012 20:18
14 replies to this topic
#1
Posted 28 March 2012 - 20:18
noen som vet hvem det lønner seg å sende en søknad om ombygging til?
tenkte på bodylift og store hjul
noen som har gode erfaringer?
tenkte på bodylift og store hjul
noen som har gode erfaringer?
#2
Posted 30 March 2012 - 18:36
Alle søknader må sendes til SFOOR nå.. Spiller ingen rolle hvilket biltilsyn du sender til, for de videresender bare til SFOOR..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#3
Posted 08 April 2012 - 18:55
Nå skal jeg væra ekkel og klysete....dette er mest sannsynlig det svaret du får: "vi kan godkjenne ombyggingen dersom du fremlegger bekreftelse fra kjøretøy produsent eller uavhengig labratorium"
#4
Posted 08 April 2012 - 19:41
QUOTE(Trond (spydebergskrens) @ 8 Apr 2012, 19:55) <{POST_SNAPBACK}>
Nå skal jeg væra ekkel og klysete....dette er mest sannsynlig det svaret du får: "vi kan godkjenne ombyggingen dersom du fremlegger bekreftelse fra kjøretøy produsent eller uavhengig labratorium"
Hei, hva mener de med det da. Hva er godkjente labber?
#5
Posted 08 April 2012 - 19:59
De mener at du må framskaffe godkjenningspapirer som ikke eksisterer. Største godkjente er 5% over org.dim.
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#6
Posted 08 April 2012 - 21:49
Godkjente labber i BT sine øyne er stort sett bare Tüv... Technischer Überwachungsverein i Tyskland.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#7
Posted 08 April 2012 - 21:56
Det hender jo at bilmodeller kan være levert med andre dimensjoner i andre land og at man kan få papirer på dette, fikk godkjent 33" på en 40serie Land Cruiser fra Australia på denne måten, og en kompis fikk samme på sin 40serie selv om den ikke kom derfra (men han lånte mine hjul da han var på BT og hadde skaffet papirer fra Toyota Norge...)
#8
Posted 08 April 2012 - 22:24
QUOTE(HardKåre @ 8 Apr 2012, 22:49) <{POST_SNAPBACK}>
Godkjente labber i BT sine øyne er stort sett bare Tüv... Technischer Überwachungsverein i Tyskland.
Åsså har du det i Holland som jeg aldri husker navnet på som AT bruker.Ellers er vel resten bare dritt for de overkvalifiserte småkongene som vi må forholde oss til
#9
Posted 08 April 2012 - 22:26
DEKRA?
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#10
Posted 08 April 2012 - 22:28
QUOTE(per-martin @ 8 Apr 2012, 22:56) <{POST_SNAPBACK}>
Det hender jo at bilmodeller kan være levert med andre dimensjoner i andre land og at man kan få papirer på dette, fikk godkjent 33" på en 40serie Land Cruiser fra Australia på denne måten, og en kompis fikk samme på sin 40serie selv om den ikke kom derfra (men han lånte mine hjul da han var på BT og hadde skaffet papirer fra Toyota Norge...)
Jada, så lenge du får papir fra kjøretøysprodusenten skal det mye til at du ikke får det inn i vk...problemet er at svært få biler er levert med 35-40" som fabriksopsjon og ihvertfall ikke hilux
#11
Posted 08 April 2012 - 22:36
QUOTE(HardKåre @ 8 Apr 2012, 23:26) <{POST_SNAPBACK}>
DEKRA?
Er vel det ja, ligger i arnheim eller deromkring
#12
Posted 12 April 2012 - 23:18
Hei, jeg får ikke til å laste opp det spesifikke skjemaet du skal sende til biltilsynet, men kan sende deg på mail hvis ønskelig. Det heter ihvertfall "Skift/Ombygging av ramme karosseri"
Man må visst bruke dette spesifikke skjemaet. Legger ved en innlimt kopi under, men her har alle macrofunksjoner falt helt bort. Det skal sendes til denne eposten da de til meg: opp.ombygg.ro@vegvesen.no ...altså kjapt og greit å sende på e-post.
Søknadsskjema for ombygging av kjøretøy
Skift/ombygging av ramme/karosseri
Sveis nr:
Informasjon kjøretøy / eier
Fornavn:
Etternavn:
Postnummer:
Poststed:
e-post:
TLF:
Merke:
Registreringsnummer:
Registrerings dato:
Understellsnummer:
Originalt innpreget: Ja ☐
Nei ☐
Motornummer:
Original motor: Ja ☐
Nei ☐
Geometriske endringer
Ny lengde (mm):
Ønsket dekk dim. Foran/Bak:
Ny bredde (mm):
Ønsket felg dim. Foran/Bak:
Ny høyde (mm):
Innpress Foran/Bak (ET mm):
Vektendring: Ja ☐
Nei ☐
Heving/Senking ant. mm Foran/Bak:
Bodylift ant. mm:
Søknaden gjelder:
Beskrivelse:
Ved behov for mer utfyllende informasjon, legg ved egen beskrivelse.
Ant. vedlegg:
Man må visst bruke dette spesifikke skjemaet. Legger ved en innlimt kopi under, men her har alle macrofunksjoner falt helt bort. Det skal sendes til denne eposten da de til meg: opp.ombygg.ro@vegvesen.no ...altså kjapt og greit å sende på e-post.
Søknadsskjema for ombygging av kjøretøy
Skift/ombygging av ramme/karosseri
Sveis nr:
Informasjon kjøretøy / eier
Fornavn:
Etternavn:
Postnummer:
Poststed:
e-post:
TLF:
Merke:
Registreringsnummer:
Registrerings dato:
Understellsnummer:
Originalt innpreget: Ja ☐
Nei ☐
Motornummer:
Original motor: Ja ☐
Nei ☐
Geometriske endringer
Ny lengde (mm):
Ønsket dekk dim. Foran/Bak:
Ny bredde (mm):
Ønsket felg dim. Foran/Bak:
Ny høyde (mm):
Innpress Foran/Bak (ET mm):
Vektendring: Ja ☐
Nei ☐
Heving/Senking ant. mm Foran/Bak:
Bodylift ant. mm:
Søknaden gjelder:
Beskrivelse:
Ved behov for mer utfyllende informasjon, legg ved egen beskrivelse.
Ant. vedlegg:
#13
Posted 13 April 2012 - 21:53
QUOTE(Ta Ho @ 13 Apr 2012, 00:18) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, jeg får ikke til å laste opp det spesifikke skjemaet du skal sende til biltilsynet, men kan sende deg på mail hvis ønskelig. Det heter ihvertfall "Skift/Ombygging av ramme karosseri"
Man må visst bruke dette spesifikke skjemaet. Legger ved en innlimt kopi under, men her har alle macrofunksjoner falt helt bort. Det skal sendes til denne eposten da de til meg: opp.ombygg.ro@vegvesen.no ...altså kjapt og greit å sende på e-post.
Søknadsskjema for ombygging av kjøretøy
Skift/ombygging av ramme/karosseri
Sveis nr:
Informasjon kjøretøy / eier
Fornavn:
Etternavn:
Postnummer:
Poststed:
e-post:
TLF:
Merke:
Registreringsnummer:
Registrerings dato:
Understellsnummer:
Originalt innpreget: Ja ☐
Nei ☐
Motornummer:
Original motor: Ja ☐
Nei ☐
Geometriske endringer
Ny lengde (mm):
Ønsket dekk dim. Foran/Bak:
Ny bredde (mm):
Ønsket felg dim. Foran/Bak:
Ny høyde (mm):
Innpress Foran/Bak (ET mm):
Vektendring: Ja ☐
Nei ☐
Heving/Senking ant. mm Foran/Bak:
Bodylift ant. mm:
Søknaden gjelder:
Beskrivelse:
Ved behov for mer utfyllende informasjon, legg ved egen beskrivelse.
Ant. vedlegg:
Man må visst bruke dette spesifikke skjemaet. Legger ved en innlimt kopi under, men her har alle macrofunksjoner falt helt bort. Det skal sendes til denne eposten da de til meg: opp.ombygg.ro@vegvesen.no ...altså kjapt og greit å sende på e-post.
Søknadsskjema for ombygging av kjøretøy
Skift/ombygging av ramme/karosseri
Sveis nr:
Informasjon kjøretøy / eier
Fornavn:
Etternavn:
Postnummer:
Poststed:
e-post:
TLF:
Merke:
Registreringsnummer:
Registrerings dato:
Understellsnummer:
Originalt innpreget: Ja ☐
Nei ☐
Motornummer:
Original motor: Ja ☐
Nei ☐
Geometriske endringer
Ny lengde (mm):
Ønsket dekk dim. Foran/Bak:
Ny bredde (mm):
Ønsket felg dim. Foran/Bak:
Ny høyde (mm):
Innpress Foran/Bak (ET mm):
Vektendring: Ja ☐
Nei ☐
Heving/Senking ant. mm Foran/Bak:
Bodylift ant. mm:
Søknaden gjelder:
Beskrivelse:
Ved behov for mer utfyllende informasjon, legg ved egen beskrivelse.
Ant. vedlegg:
Hmm, har Googla litt, men finner ikke skjema du har lagt ut her. Interessant at de i det heletatt har tatt med bodylift som eget punkt
#14
Posted 26 November 2012 - 11:19
på gmc jimmyen min står det godkjent med 31toms dekk 10,5 toms breide. kan de vere noe problem og få godkjent med 33 toms og 12,5 toms bredde
#15
Posted 29 December 2012 - 21:38
Terje "Trønder`n" Bjørgvik
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!