hei
har en sj samurai langværsjon som er regga med grønne skilt:)
er det mulig å omregge den til 4 seter?
Hva trengs isåfall?
takker for svar
Sj samurai 4 seter
Started by
Simen Iversen
, Apr 22 2012 10:54
3 replies to this topic
#1
Posted 22 April 2012 - 10:54
#2
Posted 24 April 2012 - 07:49
Min 1988 Samurai lwb er ombygd til personbil. Du trenger to magebelter og et baksete med plass til to.
Det skal vere solid utførelse på alle fester, bruke kraftige bolter med merking (f.eks 8.8 i minst M10 dimensjon) og store skiver under. dersom du får det til bør du bruke originale innfestinger der det finnast for å unngå diskusjoner.
Når du har bestilt time for vising og bygd om bilen stikker du på biltilsynet. Det skal vanligvis går fint, men enkelte har etterlyst typegodkjenninga for bilen som 4-seter og at det står at 2-punkt magebelter er nok i baksetet. Typegodkjenninga skal finnast hos RSA, men mulig dei vil være vanskelige med å dele ut kopi.
Pass på at eventuelle braketter for delevegg o.l. som kan skade passasjerer er fjernet.
Ombygginga skal ikkje medføre endring av vekter i vognkortet.
Det skal vere solid utførelse på alle fester, bruke kraftige bolter med merking (f.eks 8.8 i minst M10 dimensjon) og store skiver under. dersom du får det til bør du bruke originale innfestinger der det finnast for å unngå diskusjoner.
Når du har bestilt time for vising og bygd om bilen stikker du på biltilsynet. Det skal vanligvis går fint, men enkelte har etterlyst typegodkjenninga for bilen som 4-seter og at det står at 2-punkt magebelter er nok i baksetet. Typegodkjenninga skal finnast hos RSA, men mulig dei vil være vanskelige med å dele ut kopi.
Pass på at eventuelle braketter for delevegg o.l. som kan skade passasjerer er fjernet.
Ombygginga skal ikkje medføre endring av vekter i vognkortet.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3
Posted 24 April 2012 - 09:48
Jeg fikk typegodkjenning fra RSA på min 410 det var ikke noe problem men de tok et par lapper for jobben. Du bør veie bilen på forhånd. Min var altfor tung i forhold til hva som stod i vognkortet og måtte slankes før jeg fikk godkjent den.
Jeg fikk ikke godkjent de orginale festene og måtte borre disse vekk og erstatte de med 10 mm som nevnt i inlegget over.
Jeg fikk ikke godkjent de orginale festene og måtte borre disse vekk og erstatte de med 10 mm som nevnt i inlegget over.
#4
Posted 29 April 2012 - 21:53
QUOTE(yakuza @ 24 Apr 2012, 08:49) <{POST_SNAPBACK}>
Min 1988 Samurai lwb er ombygd til personbil. Du trenger to magebelter og et baksete med plass til to.
Det skal vere solid utførelse på alle fester, bruke kraftige bolter med merking (f.eks 8.8 i minst M10 dimensjon) og store skiver under. dersom du får det til bør du bruke originale innfestinger der det finnast for å unngå diskusjoner.
Når du har bestilt time for vising og bygd om bilen stikker du på biltilsynet. Det skal vanligvis går fint, men enkelte har etterlyst typegodkjenninga for bilen som 4-seter og at det står at 2-punkt magebelter er nok i baksetet. Typegodkjenninga skal finnast hos RSA, men mulig dei vil være vanskelige med å dele ut kopi.
Pass på at eventuelle braketter for delevegg o.l. som kan skade passasjerer er fjernet.
Ombygginga skal ikkje medføre endring av vekter i vognkortet.
Det skal vere solid utførelse på alle fester, bruke kraftige bolter med merking (f.eks 8.8 i minst M10 dimensjon) og store skiver under. dersom du får det til bør du bruke originale innfestinger der det finnast for å unngå diskusjoner.
Når du har bestilt time for vising og bygd om bilen stikker du på biltilsynet. Det skal vanligvis går fint, men enkelte har etterlyst typegodkjenninga for bilen som 4-seter og at det står at 2-punkt magebelter er nok i baksetet. Typegodkjenninga skal finnast hos RSA, men mulig dei vil være vanskelige med å dele ut kopi.
Pass på at eventuelle braketter for delevegg o.l. som kan skade passasjerer er fjernet.
Ombygginga skal ikkje medføre endring av vekter i vognkortet.
Det må være minst 11mm bolt fikk jeg beskjed av på BT når jeg spurte, som tilsvarer 7/16 amerikansk dimmensjon visst jeg ikke husker helt feil ettersom M11 ikke finnes.
Jeg ordnet dette i sommer på min. Jeg brukte bare de originale festene som fantes i bilen, uten noen skiver eller noe, ettersom det er sveist på skiver på de orginale hullene. Kontrollant gadd ikke å se under bilen engang. Han tok ett par bilder og sjekket om beltene var E-merket. Også spurte han meg om magebelter var lovlige på disse bilene.
Så sa han at det var greit!
Edited by Balto, 29 April 2012 - 21:55.