Gå til innhold



Foto

Dieselpumpe til campo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 jos66

jos66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 09 May 2012 - 15:21

Hei, prøver meg med noen spørsmål her. Jeg har en Nikki dieselpumpe til en tidlig 90 talls Campo, den er tiltenkt videre tjeneste på en vw 1,9 liters motor. Problemet er at jeg ikke finner noe data på pumpa, eller en oversikt på hva de elektriske kontaktene er til og hvordan de kobles opp. Har Googlet meg rød i øya uten hell.
Er det noen som kan bidra ?

#2 jos66

jos66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 30 June 2012 - 09:32

QUOTE(jos66 @ 9 May 2012, 16:21) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, prøver meg med noen spørsmål her. Jeg har en Nikki dieselpumpe til en tidlig 90 talls Campo, den er tiltenkt videre tjeneste på en vw 1,9 liters motor. Problemet er at jeg ikke finner noe data på pumpa, eller en oversikt på hva de elektriske kontaktene er til og hvordan de kobles opp. Har Googlet meg rød i øya uten hell.
Er det noen som kan bidra ?


Wow..124 treff på denne tråden og ikke ett eneste svar huh.gif Kikker ikke Isuzu folket under panseret sitt eller ?

#3 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 02 July 2012 - 18:58

Har ikke wv-pumpa totrinns dyser med høyere trykk enn izusu?

Vil tippe, uten at jeg kjenner japsepumpa, på at du trenger en +-ledning til pumpa og resten kan være til EGR-ventilen? Skudd i blinde.

#4 jos66

jos66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 25 July 2012 - 15:19

Det er en Bosch VE pumpe som er bygget på lisens av Nikki og jeg kommer ikke til å bruke to trinnsdyser ,så må bare dreie av reimhjulet litt i bakkant for å få den på plass. Etter plasseringen å dømme er den ene kontakten stopperen, den andre regner jeg med er kaldstart anordning, men den tredje ?

#5 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 25 July 2012 - 19:13

Tror du vil angre å ikke bruke totrinnsdysene. Det finnes andre pumper fra Boch som har dette om det er større dieselmengde du er ute etter.

Den siste kontakten kan være styring av EGR uten at jeg vet.

Edited by lafterolf, 25 July 2012 - 19:13.