Dekkdimensjon Valp
#1
Posted 19 June 2012 - 10:59
#2
Posted 19 June 2012 - 15:35
mener reservehjulet mitt er 285/80/16
#3
Posted 20 June 2012 - 08:33
#4
Posted 20 June 2012 - 09:18
#5
Posted 21 June 2012 - 07:08
#6
Posted 21 June 2012 - 19:58
Jeg snakket med Trollstein for noen uker siden, og de kunne fortelle at produsenten ikke ville lage disse dekkene mere. (Petlas) De viste ikke om de klarte å skaffe en annen type.
#7
Posted 22 June 2012 - 05:17
#8
Posted 23 June 2012 - 01:27
Virker greie de. Har ikke noe erfaring med dem, men ser ok ut. Kjøpte to stk. Petlas hos Olav Teigen for noen årsiden, som jeg satte fram. De er veldig gode i terrenget. Men er vel ikke de beste etter landeveien. (Men det er vel litt av sjarmen med valpen. ) De er av dim. 9.00-16, 6 lags. Skulle gjerne ha hatt to til. Bakdekkene mine er orginal Knobby, og er stein harde. De er også 8.50-16 (tror det var det.), så det er ikke så lurt å kjøre med 4x4 på fast underlag.
Er det noen som vet om 9.00-16, er det samme som 280/80/16?
#9
Posted 23 June 2012 - 11:22
Er det noen som vet om 9.00-16, er det samme som 280/80/16?
jeg er fersk på detta her jeg så jeg aner desverre ikke. syns bare de så litt kule ut jeg
aldri i hele mitt liv kjørt med dekk fra den produsenten heller så
har de orginale knobbyene sjøl og de ser ut som de skal revne hvert øyeblikk hørt fra enkelte at de kan holde i 10 år til mens andre får frysninger når de ser sprekka på dekksidene
så prioritet 1 er og få bilen på skilter. og få den til og gå greit
pri 2 er nye dekk
#10
Posted 23 June 2012 - 21:12
aldri i hele mitt liv kjørt med dekk fra den produsenten heller så
har de orginale knobbyene sjøl og de ser ut som de skal revne hvert øyeblikk hørt fra enkelte at de kan holde i 10 år til mens andre får frysninger når de ser sprekka på dekksidene
så prioritet 1 er og få bilen på skilter. og få den til og gå greit
pri 2 er nye dekk
De er sikkert bra nok. Men husk, hvis de ikke har samme omkretsen, som de gamle, så bør du ikke kjøre med 4x4 inne på fast dekke, hvis du bare bytter 2 stk. Da er det tøft å være drivverk.
#11
Posted 24 June 2012 - 19:05
tenkte jeg skulle prøve og bytte alle 4 samtidig
tåler ikke systemet forskjellige rullediametere på forskjellige aksler?
4x4 er uvant for meg desverre bortskjemt med og komme meg fram med forhjulstrekk jeg dog ikke i bushen da
#12
Posted 24 June 2012 - 21:03
tåler ikke systemet forskjellige rullediametere på forskjellige aksler?
4x4 er uvant for meg desverre bortskjemt med og komme meg fram med forhjulstrekk jeg dog ikke i bushen da
Kan være lurt å bytte alle fire, ja. Hvis du har forskjellig rulleomkrets, så vil de største prøve å spinne, og/eller de minste bremse. Og det vil selvsagt slite mye på drivverket på asfalt, eller hard grusvei. Det er ikke senterdifferensial, så begge akslene vill gå med samme hastighet, ved innkoblet 4x4.
#13
Posted 25 June 2012 - 14:44
og etter litt kverning i hodet mitt med påfølgende lukt av kokt kål så skjønnte jeg faktisk hvorfor drivverket ikke liker det også
#14
Posted 05 July 2012 - 10:15
#15
Posted 05 July 2012 - 13:26
#16
Posted 05 July 2012 - 15:32
#19
Posted 26 August 2012 - 22:08
#20
Posted 27 August 2012 - 20:50