Pajerobil gen 2 2.5TD
#1
Posted 25 June 2012 - 22:28
Byttet hiluxen min til fordel for flere seter, da falt valget for pajero gen2 2.5turbo diesel..
Har glassfiber skjermbreddere til bilen og 35" dekk.. Har kjøpt meg 1,5" bodylift og skal bestille meg 2" fjærspacere, håper dette er nok til og få plass til 35???
Lurer også på åssen det er å sette på scoop på panser i tillegg til den underpanser kjølinga. Og hvor mye kan man skru opp på dieselpumpa og turbotrykk trygt på disse motorene??
#2
Posted 26 June 2012 - 08:45
Hvis du har original intercooler oppå motoren er det ABSOLUTT å anbefale å få på scoop. Det skal det være originalt, uten scoop vil IC'en avkjøles av den varmeste lufta i motorrommet, den som samler seg under panseret... Med scoop får du inn friskluft.
Jeg anbefaler ingen å hente ut mer enn 1bar i turbotrykk. Du monterer bare turbotrykksmåler, og legger stoppskiver under festebraketten til wastegaten, så øker turbotrykket. Husk på at dette er en støypjernsmotor med aluminiumstopp. Med mye varme i motoren så utvider blokk og topp seg forskjellig, og toppen KAN sprekke. Dieselmengde øker du bare på litt og litt, til du ser at det begynner å ryke svart i motbakker under pådrag. Da er det LITT mye diesel, og du kan skru 1/4 omdrining tilbake på dieselskruen. På min ga jeg på en hel runde på justeringsskruen, men det kan variere fra bil til bil.
Vil også anbefale, hvis du vil mate på med mer turbotrykk og mer diesel, å montere et åpent luftfilter og bygge om til større eksos. 2,5" med enkel potte fex.
Edited by HardKåre, 26 June 2012 - 08:50.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#3
Posted 26 June 2012 - 16:08
Takker for svar:) vise bilen denne uka tenkte jeg.. så jeg får begynnt med litt "bygging!
#4
Posted 28 June 2012 - 20:38
Også lurer jeg på hva dere bruker på å løfte støtsfangere??
#5
Posted 28 June 2012 - 21:16
Fangerne må du lage brakkett til slik at du løfter de fra ramma. Men ville fortsatt kasta bodyliften.
Og sist men ikke minst så ville jeg ha solgt pajen og kjøpt at lux
Christian Halsa
480 22161
#6
Posted 28 June 2012 - 21:29
Fangerne må du lage brakkett til slik at du løfter de fra ramma. Men ville fortsatt kasta bodyliften.
Og sist men ikke minst så ville jeg ha solgt pajen og kjøpt at lux
forlenge å bøye da eller??? får se litt i morgen.. har aldri bodylifta før så hadde kjempe lyst til og teste det.. pluss at det er greit å kunne få vaska ramma skikkelig etter bruk:)
Er litt lei av å kjøre rastebord for ei stund. så får bli pajero noen mnd nå får på 35" så klatrer nok den å
#7
Posted 29 June 2012 - 21:01
Og dem er alt for små til 35 ombygging.. har sendt en mail til brettakantar om islands breddere.. noen andre steder som man kan få tak på islands breddere til pajeroen???
#8
Posted 30 June 2012 - 00:34
(Cherokee 2door fra http://www.4x4wire.c...p...t=all&vc=1)
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#9
Posted 30 June 2012 - 09:17
#10
Posted 02 July 2012 - 16:28
#11
Posted 02 July 2012 - 18:44
Noen som vil kjøpe en ureg pajero 96 mod ECI-MULTI 3000 V6 180HK går som et fly:-)
Finnkode 35832298
#12
Posted 17 July 2012 - 08:38
#13
Posted 17 July 2012 - 09:30
Edited by HardKåre, 17 July 2012 - 09:30.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#14
Posted 17 July 2012 - 21:46
hadde 10" et -38 felger.. stakk litt utfor.. 8,5" felger med innpress på rundt -15 til -20 hadde vært flott...
#15
Posted 18 July 2012 - 18:02
#16
Posted 22 July 2012 - 12:43
#17
Posted 22 July 2012 - 18:14
har til patrol y60 på min pajero.. er absolutt verdt det.. stor forskjell med og uten
#18
Posted 23 July 2012 - 00:13
Var å kjørte litt offroad i skogen i dag.. Artog bil, litt tung i taka, men tok seg godt fram:) Men la merke til at bilen går litt varm i motbakker under sakte skogsklatring. Men virker til og gå ned igjen i medbakker..
skal sjekke vannmengden i morgen.. Også lurer jeg på om jeg skal montere ei el-vifte forran radiatoren med bryter til offroad. For den som sitter der virker ikke som øker fart med turtall. Eller er det et triks for å "Låse" vifta??
#19
Posted 23 July 2012 - 08:07
Edit: Her har de styredempere til pajero gen2.
Edited by komatroll, 23 July 2012 - 08:07.
Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.
#20
Posted 23 July 2012 - 21:52
MENNE DERE.. Forhjuls lampen min blinker hele tiden. Jeg har tatt den ut og inn av 4wd og rygga masse.. Men nei da.. Blinker og blinker.. Hvorfor???