Gå til innhold



Foto

Pajerobil gen 2 2.5TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
60 replies to this topic

#1 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 25 June 2012 - 22:28

Hallo

Byttet hiluxen min til fordel for flere seter, da falt valget for pajero gen2 2.5turbo diesel..
Har glassfiber skjermbreddere til bilen og 35" dekk.. Har kjøpt meg 1,5" bodylift og skal bestille meg 2" fjærspacere, håper dette er nok til og få plass til 35???
Lurer også på åssen det er å sette på scoop på panser i tillegg til den underpanser kjølinga. Og hvor mye kan man skru opp på dieselpumpa og turbotrykk trygt på disse motorene??

#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 26 June 2012 - 08:45

TROR dette blir litt knapt for å få på 35, i allefall hvis du skal bruke bilen litt i ulendt terreng. Men resten kan du skjære plass til... wink.gif

Hvis du har original intercooler oppå motoren er det ABSOLUTT å anbefale å få på scoop. Det skal det være originalt, uten scoop vil IC'en avkjøles av den varmeste lufta i motorrommet, den som samler seg under panseret... Med scoop får du inn friskluft.

Jeg anbefaler ingen å hente ut mer enn 1bar i turbotrykk. Du monterer bare turbotrykksmåler, og legger stoppskiver under festebraketten til wastegaten, så øker turbotrykket. Husk på at dette er en støypjernsmotor med aluminiumstopp. Med mye varme i motoren så utvider blokk og topp seg forskjellig, og toppen KAN sprekke. Dieselmengde øker du bare på litt og litt, til du ser at det begynner å ryke svart i motbakker under pådrag. Da er det LITT mye diesel, og du kan skru 1/4 omdrining tilbake på dieselskruen. På min ga jeg på en hel runde på justeringsskruen, men det kan variere fra bil til bil.

Vil også anbefale, hvis du vil mate på med mer turbotrykk og mer diesel, å montere et åpent luftfilter og bygge om til større eksos. 2,5" med enkel potte fex.

Edited by HardKåre, 26 June 2012 - 08:50.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 26 June 2012 - 16:08

Jeg er forberedt på litt kapping i skjermer og støtsfangere:)

Takker for svar:) vise bilen denne uka tenkte jeg.. så jeg får begynnt med litt "bygging!

#4 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 28 June 2012 - 20:38

Har smikka på bodyliftet i dag.. Lurer da på hva folk gjør rundt gir stengene?? den ble plutselig kun 4wd;) hehe
Også lurer jeg på hva dere bruker på å løfte støtsfangere??



#5 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 28 June 2012 - 21:16

Du kan forlenge de, evt kappe i tunellen. Men ville heller kasta hele greia og kjøpt trialmaster hevesett med papirer på bgnor.
Fangerne må du lage brakkett til slik at du løfter de fra ramma. Men ville fortsatt kasta bodyliften. wink.gif
Og sist men ikke minst så ville jeg ha solgt pajen og kjøpt at lux tongue.gif
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#6 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 28 June 2012 - 21:29

QUOTE(chri-ha @ 28 Jun 2012, 22:16) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan forlenge de, evt kappe i tunellen. Men ville heller kasta hele greia og kjøpt trialmaster hevesett med papirer på bgnor.
Fangerne må du lage brakkett til slik at du løfter de fra ramma. Men ville fortsatt kasta bodyliften. wink.gif
Og sist men ikke minst så ville jeg ha solgt pajen og kjøpt at lux tongue.gif



forlenge å bøye da eller??? får se litt i morgen.. har aldri bodylifta før så hadde kjempe lyst til og teste det.. pluss at det er greit å kunne få vaska ramma skikkelig etter bruk:)
Er litt lei av å kjøre rastebord for ei stund. så får bli pajero noen mnd nåsmile.gif får på 35" så klatrer nok den åsmile.gif

#7 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 29 June 2012 - 21:01

Har fått plukka ned vinsj og heisa opp støtsfangere i dag. reiv av di orginale mini breddera og skulle montere glassfiber breddera som fulgte med bile.. men akk.. dem har elendig passform.
Og dem er alt for små til 35 ombygging.. har sendt en mail til brettakantar om islands breddere.. noen andre steder som man kan få tak på islands breddere til pajeroen???

#8 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 30 June 2012 - 00:34

Sjekk bushwackers. Du kan visstnok tilpasse Cherokee 2door eller Zuki Samurai til å passe bra på Gen1.

(Cherokee 2door fra http://www.4x4wire.c...p...t=all&vc=1)
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#9 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 30 June 2012 - 09:17

ja men jeg har jo gen2:)

#10 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 02 July 2012 - 16:28

fikk svar på mailen min fra brettakantar i dag.. det viser seg at arctic trucks norge har tatt over salget.. sendt mail dit i dag.. gruer meg til og høre pris.. kappet også plass til 4wd spaken min i går.. etter montasje så funket ingen av brytere osv i midt konsollen.. gjett hvem som hadde snitta av ledningspakka si med vinkelsliperen a.. hohooo!! F..k.. så blir litt skjøting av kabler i dag..


#11 vahonoo

vahonoo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 02 July 2012 - 18:44

QUOTE(toylux mkll @ 2 Jul 2012, 17:28) <{POST_SNAPBACK}>
fikk svar på mailen min fra brettakantar i dag.. det viser seg at arctic trucks norge har tatt over salget.. sendt mail dit i dag.. gruer meg til og høre pris.. kappet også plass til 4wd spaken min i går.. etter montasje så funket ingen av brytere osv i midt konsollen.. gjett hvem som hadde snitta av ledningspakka si med vinkelsliperen a.. hohooo!! F..k.. så blir litt skjøting av kabler i dag..



Noen som vil kjøpe en ureg pajero 96 mod ECI-MULTI 3000 V6 180HK går som et fly:-)

Finnkode 35832298

#12 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 17 July 2012 - 08:38

Er det mulig å bruke det største orginal bredderkittet til pajero med slike gummibyggere i tilegg til 35"?? med litt frisering da selvfølgelig:)

#13 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 17 July 2012 - 09:30

Selvfølgelig er det mulig...

Edited by HardKåre, 17 July 2012 - 09:30.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#14 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 17 July 2012 - 21:46

hadde 35" på min gråe GLS gen2.. 2" bodylift, strammet litt på torsion forran og litt kapping på fanger forran og i plasikken inni hjulbuen (bakkant) forran..
hadde 10" et -38 felger.. stakk litt utfor.. 8,5" felger med innpress på rundt -15 til -20 hadde vært flott...
Postet bilde

#15 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 18 July 2012 - 18:02

Jeg har 35 på 10" et -54.. Da blir det nå først.. Til islands dukker opp:)

#16 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 22 July 2012 - 12:43

hvorfor er det ikke styredemper på pajeroen?? og finnes det mont sett for det??

#17 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 22 July 2012 - 18:14

tror ikke det er å få til paj..
har til patrol y60 på min pajero.. er absolutt verdt det.. stor forskjell med og uten

#18 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 23 July 2012 - 00:13

Laget brakett selv?? eller sitter det braketter der ubrukt???


Var å kjørte litt offroad i skogen i dag.. Artog bil, litt tung i taka, men tok seg godt fram:) Men la merke til at bilen går litt varm i motbakker under sakte skogsklatring. Men virker til og gå ned igjen i medbakker..
skal sjekke vannmengden i morgen.. Også lurer jeg på om jeg skal montere ei el-vifte forran radiatoren med bryter til offroad. For den som sitter der virker ikke som øker fart med turtall. Eller er det et triks for å "Låse" vifta??

#19 komatroll

komatroll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 23 July 2012 - 08:07

http://www.summitrac...94/?Ns=Rank|Asc

Edit: Her har de styredempere til pajero gen2.

Edited by komatroll, 23 July 2012 - 08:07.

Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.


#20 toylux mkll

toylux mkll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 23 July 2012 - 21:52

OK!! får nok kikke litt på detta da:)

MENNE DERE.. Forhjuls lampen min blinker hele tiden. Jeg har tatt den ut og inn av 4wd og rygga masse.. Men nei da.. Blinker og blinker.. Hvorfor???