Noen med erfaring med campingvogn her ???
#41
Posted 02 September 2012 - 12:09
#42
Posted 02 September 2012 - 13:42
#43
Posted 02 September 2012 - 19:27
Om vi får noen gode messetilbud og vognen passer til oss alle, blir det vel en bestilling for levering i April.
Får se om de kan gi oss en demovogn i høst, og få tatt en liten helgetur så vi får prøvd den en tur.
Chevy treff kunne jo vært morro, men vi drar 4 familier sammen så da er det vanskelig å stikke av noen timer.
Mulig det blir en tur til Brass og treblås i Lillestrøm lørdag 29. sept. da kommer jeg alene og har tiden for meg.
#44
Posted 15 September 2012 - 20:38
Hadde vel egentelig bestemt meg på forhånd, for hvilken vogn som hadde det vi var ute etter.
Men det var jo greit å se igjennom andre merker og størrelser, men ingen av de andre kunne skilte med eget barnerom med trippel køye og lekeplass i eget rom.
Solide lydisolerte dører mellom barnerom og midtere del, og dør mellom midtere del og oppholdsrom.
Så vi voksene kan sitte oppe noen timer og se TV eller spille kort/ brettspill, uten att barna blir forstyrra når de sover.
Valget falt på Hobby 720 KFUMe med Alde og markisetelt.
For ta en tur opp til forhandler til uka, og få satt ned utstyr og vektklasse på 2500kg. på papiret.
Ett raskt overslag med ekstra utstyr som parabol 22" tv og dvd i to rom, markise med 3 vegger, Alde, sykkelstativ og 2 gassflasker kom prisen på 236 lapper.
Tror ikke det blir så galt, for han skulle se på utstyret og lage en messe pris på det vi bestiller utenom også.
Med tanke på att det Danske firmaet kunne levere vognen, uten noe ekstra utstyr på kaia for 200 lapper.
Betaler gjerne de ekstra pengene for Garanti og att forhandler ligger bare 20 min. herfra.
#45
Posted 16 September 2012 - 18:57
#46
Posted 17 September 2012 - 00:03
Da får jeg gratulere dere med ny vogn. Hvilken markise tok du, jeg vil anbefale caravanstor zip. Måtte du betale noe ekstra for å høyne vekta?
Takk
Blir ett litet tilegg til staten for mer tottalvekt og litt for å få forsterket noe under og større dempere.
Han hadde ikke med seg tabellen for 2,5 tonn, kun den for 2,2 tonn men mente det ikke var mange hundrelappene forskjell.
Vil heller betale litt ekstra nå, enn mye ekstra når vi må innom vekta en tur.
Markiseboks på taket og lett telt som settes på med glidlås for att det skulle bli helt tett, men det får vi se litt nermere på i morgen.
Må en tur opp og se litt mere og få litt mer ned på papiret, så blir det vel en runde til på Fredag før vi bestiller vogna.
Blir mye styr og ståk inne på messa med 4 unger og mye støy, så en liten rolig runde på kontoret så blir det nok lettere og forstå alt som blir sagt.
#47
Posted 17 September 2012 - 17:30
Skulle gjerne ha oppgradert vogna mi også, men har hørt at det er umulig, ikke vet jeg hvorfor. Jeg bestilte vår på messa 5 min før dem skulle stenge, men det gjør jeg ikke igjen. Fikk ikke greie på at det gikk å oppgradere vogna og betalte det han forlangte. Blir det noen ny vogn blir det hos en forhandler og da skal prisen ned.
#48
Posted 17 September 2012 - 18:19
Da fikk vi 378kg nyttelast, så ølkassene får vi ta bak i Tahoen hjem fra Danmark.
Blir dyrt for svoger dette, han må ha E i førerkortet og ny bil for å trekke vognen når de skal på tur.
Fult mulig å høyne vekta på vogna i etterkant, men prisen på to nye aksler og dempere blir vel nok til ny vogn med høyere vekt.
Da må den vel omregestreres og avgift for noen hundre kilo mer, om de skal ha det for brukt vogn.
Ser på Danske sider nå, der kommer bare vognen på 63 000 mindre, og med alt utstyr så hadde vi spart over 100 000 kr. med og importere den selv.
Lurer på om den garantien er verdt så mye penger, kan kjøre ned på servise og fukt test, mange ganger for 100 store lapper. :I
Dansken kunne ta seg av alt papirarbeide, og få toll og avgifter/moms gå gjennom DHL og vi kunne velge å komme ned å hente vognen eller de kunne sende den til DHL Fredrikstad.
Pappirer for biltilsynet er klare for reggistrering, kun vise att moms og veiavgift er betalt til Norge. FRISTER VEEELDIG !!!
#49
Posted 17 September 2012 - 18:53
#50
Posted 17 September 2012 - 19:13
Mister 2 års garanti, og får en litt lengere tur til servise timen.
Men det koster sikkert ikke sjorta å få tatt den fukttesten her heller, om vi ikke har mulighet til å dra ned ett år.
#51
Posted 17 September 2012 - 19:15
For å beholde fuktgarantien må du innom en Hobbyforhandler dem 5 første årene. Den første skal være gratis. Det måtte jeg gjøre dem oppmerksom på da jeg kjøpte mi. Hadde lest instrukssjonsboka og serviceboka grundig og der sto det at den første var gratis. Ringte da til Lara og gjorde dem oppmerksom på det og fikk til svar at det måtte ho skjekke først. etter en stund fikk jeg telefon fra dem om at det stemte og fikk refundert pengene for testen.
Når du får vogna skal du få krype under den å se hvilken vekt det står på akslingene, hvis jeg ikke husker feil står det 1150 kg på mine
#52
Posted 18 September 2012 - 08:18
Nå var det delt inn på 2,0 - 2,2 og 2,5 tonn, men det kan ha vært andre vekter på årsmoddelen din.
Jeg ville ha sett en gang til på akslingene og tatt en telefon til forhandler, så er det jo mulig det ikke skulle koste skjorta å få den opp i vekt.
#53
Posted 18 September 2012 - 18:16
Edited by CHEVTOY, 18 September 2012 - 18:16.
#54
Posted 18 September 2012 - 21:56
4x4 - Gjør det enklere
Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil
Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet
#55
Posted 18 September 2012 - 22:38
Den andre bilen er en ny S Max, og den var det kun 2,0 tonn hengervekt på.
Med 1860 Kg. egenvekt, da kan han dra vognen så lenge den faktiske vekten er under 2 tonn ?
Selv om vonkortet på hengervekt sier 2,5 tonn, så lenge han har E i førerkortet ?
Det må jeg få sjekket opp, for da er det så klart bredere å få inn så mye som mulig i vongnkortet på vogna.
#56
Posted 18 September 2012 - 22:50
#57
Posted 18 September 2012 - 23:26
Synes det er merkelig den store bilen som er bygd på Mondeo platt formen ikke kan trekke mer enn 2 tonn.
Når Mondeoen kan klare 2,2 tonn med samme motor.
De skulle undersøke om det er mulig å få opp S Maxen, men selgeren trodde ikke det gikk, for det sto ikke i salgs brosjyren. :I
For sjekke hva vogntog vekkten er på den i morgen tidlig.
#58
Posted 18 September 2012 - 23:46
#59
Posted 20 September 2012 - 08:12
Har S Max på jobb. Skikkelig kassebil. Vi har også C Max. Liker den bedre. Dessuten... Ford er ikke noe bil....
Har Focus som konebil, helt grei liten diesel på 125 hk. til å kjøre på jobb i synes hun.
S Maxen skulle svoger ha til konebil, og med 7 seter så ble den litt roligere inni enn 2 seter vare hørte jeg.
Men prøvde å få han til å sjekke opp en 4 dørs Tahoe med 7 seter istede da men........
Kjærringa hans mente den ble alt for stor til henne, nå er vel S Maxen lengere i akselavstand og mulig karosseriet er lengere enn Tahoen også
Men S Max ble det og 508" med utstyr ferdig på vei med 5 års service avtale.
For femhundreogåttetusennorskekroner, hadde jeg vel heller valgt en skikkelig Tahoe med mer plass og ett godt hengerfeste.
#60
Posted 20 September 2012 - 08:56
Mailene vi har sendt til han i Danmark, får vi ikke svar på og purret opp han i går formidag og det er like tyst.
Blir nok en liten tur opp i kveld, med damene denne gangen og gå igjennom utstyr og få tegnet den kontrakten.
Skal høre med han om det er stor forskjell på prisen for 2,2 og 2,5 tonn tott. på vognen.
Når det ikke spiller noen rolle så lenge vi har BE, da er det best å få den opp på 2,5 tonn.
Da er det bilen som må oppgraderes litt for langtur som står for tur, eller skal jeg få sett om det er en nyere Tahoe med 4 dører med luft fjæring og skivebremser rundt..... Hmmm ?????