Gå til innhold



Foto

Ulyd ...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 01 August 2012 - 23:36

Ja, jeg vet at man ikke kjøper Niva hvis man ikke tåler en del lyd i bilen, men nå har jeg fått en "ny" lyd som ikke høres så bra ut men har ikke greid å finne ut hva det er som lager den så jeg trenger litt input.

For å høre lyden må man ha litt fart (ca 70-80 for å høre lyden godt) på bilen og slippe gassen og deretter trykke in gassen igjen (begge ganger kommer det en skrapelyd). Spesielt ille høres det ut hvis man trøkker in clutsjen i fart (feks. når man må skifte gir). Da får man høre en skrapelyd som ikke gir seg før man setter bilen i gir igjen.

Har prøvd med fordelerkassa i fri og kjørt motoren i alle gir i forskjellig rpm uten å få lyden. Kryssene i akslene er smurt så jeg kan ikke tenke meg at lyden kommer derfra. Noen andre gode ideer hvor det kan komme fra (og forslag på hordan man kan undersøke det) hadde jeg satt veldig pris på!

#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 August 2012 - 20:52

Sia du har diesel, du har ikke knekkt nån bolta på opphenge til framdiffen,sånn at mellomakselenvippa opp å tar i stabstaget?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 02 August 2012 - 21:19

Har ikke sett noen spor av det på mellomakseln (nylig hatt den ute og bytta / smort).

#4 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 03 August 2012 - 07:33

hm, høres i alle fall ut som noe med clutch eller drivlinje. Er ikke dustcapen på transfern som har løssnet inn eller ut?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#5 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 03 August 2012 - 07:58

dustcap? sier meg ingenting :( kan du beskrive hvor man finner den?

#6 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 03 August 2012 - 19:19

ei metall hette somligger rundt alle de 3 akslingenen på transfern. Løsnna på min å laga skrape/skranglelyd.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!