Min pajero 90 mod lang 2,5L tdi!
#1
Posted 23 August 2012 - 18:16
den første var en kort en uten noen modifikasjoner i det hele tatt som endte med sidelengs salto.
Nå har je kjøpt en lang type for å ha plass og en god jaktbil + trekkbil til banebil=)
planen er å gjøre litt div med den ettersom;
har nå skifta ut forsetene og satt på andre dekk og felger
har skaffa lakk så denne blir lakkert svart med lastebillakk =)
litt info om bilen:
pajero 90 mod
2,5l tdi
km stand 450 000
7 seter
kufanger godkjent i vognkortet
sånn så den ut da je henta den
så bytte framstoler =)
så prøvde je noen dekk av en kompiss miracleguy innpå her tror je han kaller seg =)
men det bråka for mye
så da ble nye bf MT bestilt 31" 10,5"
monterte 1000 metere og satte på bfene
men de felga som satt på var fra nissan bil og inpresse passa ikke så gikk i hjelpesnekka når je svingte.
så etter litt leiting fikk je tak på disse :
da ble det brått andre boller
videre skal bilen bli svart=)
heving og vinsj er vel også i tankene blir vel da 2 " old man emu med tuv som skal i vognkortet og evnt 2 " på bodylift etter det igjen
kommer vel med oppdatering ettersom;)
mvh
#2
Posted 31 August 2012 - 23:20
Mye ga du for dekka?
Har 2" bodylift på min sjøl, så kan egentlig dunke på med enda større dekk - og etter denne sesongen trenger jeg nye Mud Tyres.
#3
Posted 07 September 2012 - 21:03
#5
Posted 15 September 2012 - 10:18
tror je ska prøve å få på gen 2 bærearmer forran for å få litt ekstra høyde der. så får vi se hvordan det blir, tenkte å godkjenne tuv kit så montere 2" BL etterpå kansje, med litt modifisering går vel kanjse 35/36" på da =)
#6
Posted 15 September 2012 - 10:36
#7
Posted 15 September 2012 - 12:12
#8
Posted 15 September 2012 - 13:03
#9
Posted 15 September 2012 - 14:01
3,6t vinsj på vei fra netthandelen sammen med en liten en på 900 kg:P
#10
Posted 15 September 2012 - 17:55
På min gamle så var braketten til strømkontakten skrudd fast mellom selve kroken og stålprofilen som sitter fast i traversen med 4 skruer. Jeg skrudde løs hele profilen, og flyttet strømkontakten opp til de nederste botene, er lik avstand mellom skruene. Så brukte jeg stoppskiver mellom de andre 2 boltene så ikke kroken skulle stå skeivt og lage skeivbelastning.
Ellers er det jo greit å skru av hele stålprofilen hvis du trenger ekstra bakkeklaring...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#11
Posted 15 September 2012 - 18:37
#12
Posted 15 September 2012 - 18:59
Ellers, for å få godkjent vinsj må den være skrudd fast bak støtfangeren. De kan akseptere at vinsjrullene er foran, men da må du ha et form for deksel over det. 4wd.com fex har Warn-deksel. Og her ser du hvordan jeg monterte min: http://www.offroad.n...ost__p__1452815
Har montert rullene for høyt på min, vaieren kommer i vinkel og bøyde støtfangeren ned på midten under bruk... Tror med mitt feste at det blir ganske rett å ta ut rullene like under fangeren. Men jeg har altså ikke godkjent min...
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#13
Posted 20 September 2012 - 18:57
den andre ankommer vel i morgen håper jeg
forøvrig intr i 33 ell 35" dekk nå så får vi se om det ikke blir hevesett og BL kansje litt kapping!
meeen! huskjøp truer prosjektes framgang:P
#14
Posted 21 September 2012 - 21:33
den lille vinsjen
den litt større
montering av store vinsjen forran. lar bare bildene prate for seg!
spørsmål så spørr=)
eneste jeg er usikker på er en god måte å få hurtig kobling på skiltet så jeg slepper å stripse:P
videre så er jeg spent på om det holder med bare 1 lag av det flatjernet jeg har brukt, får vel se når jeg skal prøve litt vekt på den. koblingene og alt funka så gleder meg
mvh
Edited by vikingn-trysil, 21 September 2012 - 21:36.
#15
Posted 21 September 2012 - 21:52
Som hurtigfeste til skiltet kjoper du to "klemmer" som er i noen butikker til å henge fra seg krykkene på, og skrur de fast på baksiden av skilet. De passer perfekt på rullene til vinsjen.
Edited by Navara01, 21 September 2012 - 21:53.
#16
Posted 21 September 2012 - 22:11
ja hadde egentli tenkt å bruke firkantjern, men fant ikkno i farta på jobben. men blir nok det etterhvert ja
har hvertfall fått plassert den å det passa greit =) kan vel bare gjøre om med firkant jern senere. flattjern vil nok bøye seg ja, ikkenoe vinkler som stiver opp:P
#17
Posted 27 September 2012 - 18:31
det hjalp litt, dvs nå går den framover igjen men vil ikke løse ut ordntli bestilt ny slave sylinder virker som om denne lekker litt så prøver det vis ikke er det feil trykkplate elns... i tilegg så har bremsekraftforsterkern/vacumpumpa gjort sitt da det var hard jobb og bremse faanskapet her om dan. motorn ryker mer og mer blått så den trenger vel og gå videre til de evige jaktmarker kansje!
anyways bare noen bilder av girkasse bytte, og ett forsøk på å shimse ut clutch armen for å få den til og løse ut, det kunne ha funka men gjorde ikke det for meg...
muligens solgt motoren til drifting prosjektet mitt nå for å få fixa litt på pajeron da blir det muligens delebil elns=)
#18
Posted 06 October 2012 - 13:29
det er en 2,3td men etter hva jeg har blitt informert om så går det fint å bruke den på 2,5tdi så da blir det fårhåpentligvis en bedre bil. litt usikker på om vacum pumpa på dynamoen på denne funker da bremsene var skikkelig harde her også, så kan hende jeg må få tak i en ny dynamo. men topp er da ihvertfall i boks =)
så da er det bare å skru av alt brukanes og sende bilen til de evige jaktmarker
sååå bare ett lite bilde av noe jeg skifta tank på på jobben her om dan =)
mvh
#19
Posted 06 October 2012 - 22:23
har også testa en jallaforlenging av staget til slavesylinder og clutch problemet ble borte da.
så her går ting i riktig retning =) hadde vært deilig å fått bilen i bra teknisk stand så jeg kan bruke penger på mer "unødvendige" ting som heving større dekk osv=)
#20
Posted 11 October 2012 - 16:46
men uansett så skal toppen byttes over osv så motorn er i god stand =)