Gå til innhold



Foto

luft i dieselsystemet 2,7 td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 kongekrabbe

kongekrabbe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 08 September 2012 - 20:09

Er det muligheter for at det sitter en membran i dieselpumpa som er defekt eller hur?

#2 kongekrabbe

kongekrabbe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 16 September 2012 - 09:20

Er det ingen som har vært borti dette før?
Har satt på nytt filter og byttet hele håndpumpesystemet(brukt) så tror det må komme fra selve pumpa...

#3 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 16 September 2012 - 22:05

På generelt grunnlag:
Sjekk slanger og rør for lekasjer. Du kan ha en luftlekasje i f.eks et rustete rør selv om du ikke har noen diesellekasje der.
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#4 kongekrabbe

kongekrabbe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 17 September 2012 - 18:03

Koblet ut hele rørsystemet med dieselkanne i motorromet og direkte til filter,sjekket rørene mot dysene,men fortsatt luft...kan det være selve dieselpumpa?
Motor starter og går hvis jeg pumper på håndpumpen

#5 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 17 September 2012 - 21:47

Er du sikker på at det er luft? På mange dieselpumper så sitter det en ventil på returen som skal sørge for at det er et visst dieseltrykk i pumpa. Hvis denne er lekk, så vil den bli vond å starte, og gå dårlig. Kan f.eks sitte inne i en banjobolt.

Har du prøvd uten filteret og filterholderen? Bare med en slange med et slangefilter på ifra kanna? Har vært borti at det har vært lekk i membranen på håndpumpa.
Du kan også sette på en klar slange inn og ut på dieselpumpa, så ser du om det er luft før og/eller etter.

Edited by Lars'ern, 17 September 2012 - 21:48.

Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#6 kongekrabbe

kongekrabbe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 18 September 2012 - 21:45

hei.ja sikker at det er luft,hadde koblet gjennomsiktige slanger mellom håndpumpe og pumpa.skal prøve å koble direkte på
utenom hådpumpen,tvi tvi...

#7 kongekrabbe

kongekrabbe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 24 June 2013 - 19:47

Har fortsatt samme problem.Ingen luft i retur når man lufter,men straks jeg starter må jeg holde den i gang med å bruke håndpumpen og da kommer det luftbobler

i return. problemet ma være i pumpa,alle slanger er nye.Er det noen som har hatt oppe ei sånn pumpe? 2,7 terrano 93 mod



#8 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 25 June 2013 - 15:43

Jeg kjenner ikke denne motoren. Svaret mitt trenger derfor ikke være korrekt.

Noen biler har returslanger fra dysene som går til dieselfilteret istedet for bakover til dieseltanken. Er det morkne slanger på returen vil du da dra mye luft inn i systemet og biler uten fødepumpe blir da håpløse pga luft.

Verdt å sjekke kanskje.

#9 kongekrabbe

kongekrabbe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 09 May 2014 - 17:21

Får ta frem tråden igjen siden det er vår og bilen er pusset opp og all rust er tatt,nylakkert med kromfanger,speil,grill,dørhåndtak.Ble veldig flott bil av 1986 modellen.

Men det gamle problemet med luft i dieselpumpe/rør har jeg fortsatt.Går bare på tomgang når choke ikke er innkoplet,ellers må jeg pumpe på håndpumpa 

for å øke turtallet.Dette er en 93 td27 motor.Har jo testet det meste og kommet fram til at lekkasjen er relatert til pumpa.Har noen greie på denne type

dieselpumpe?Er det O-ringer her f.eks rundt choke-gass akslinger som kan være problemet



#10 Cummins 5.9

Cummins 5.9

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 18 May 2014 - 20:14

Det er garantert sila som ligger i høytrykks pumpa under banjobolten te dieselen som kommer inn på pumpa, Du får fiska den opp med stål tråd med en liten bøy i enden på tråden, du får bedre tilgang vist du løsner på servopumpa og vrir den litt. Gjør sila rein med trykk luft :)

#11 Cummins 5.9

Cummins 5.9

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 18 May 2014 - 20:15

Banjobolten ligger helt fremst på pumpa, nesten ved registeret

#12 Ruudsengen94

Ruudsengen94

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 05 August 2014 - 06:14

Har samme problem med min terrano.. Har prøvd det samme som deg uten hell..
Funnet ut hva det er?