Gå til innhold



Foto

15000 i bot for tur i elva..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 cberg

cberg

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 08 September 2012 - 22:57

http://www.an.no/nyh...icle6227102.ece

Lars-Bjarne Sandbukt risikerer å havne i fengsel for å ha kjørt bil i «utmark og vassdrag» på det mye brukte rekreasjonsstedet Langøra på Skog i Mosjøen

Snart får man vel ikke lov å kjøre ned i fjæra for å sjøsette sin egen båt.

Edited by cberg, 08 September 2012 - 22:59.


#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 09 September 2012 - 19:11

Enhver burde forstå at man ikke kjører bil ned i fjæra. Om en voksen person ikke fatter det kan nok en bot hjelpe. Personen ser ut til å være frisk og rask og sikkert i stand til å gå de metrene nedover istedet.

For om vi med offroadbiler ikke er snille og viser hensyn vil raskt alle bli stemplet som bøller av folk som ikke deler vår intresse. Det er nok av idioter som freser rundt med myrgørr langt oppover bilsiden for å markere, enten at de har vært i jupeste myra, eller at de nettopp har fått bart.

#3 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 11 September 2012 - 01:26

Enhver burde forstå at man ikke kjører bil ned i fjæra. Om en voksen person ikke fatter det kan nok en bot hjelpe. Personen ser ut til å være frisk og rask og sikkert i stand til å gå de metrene nedover istedet.

For om vi med offroadbiler ikke er snille og viser hensyn vil raskt alle bli stemplet som bøller av folk som ikke deler vår intresse. Det er nok av idioter som freser rundt med myrgørr langt oppover bilsiden for å markere, enten at de har vært i jupeste myra, eller at de nettopp har fått bart.


Vel midlertidig tørrlagt grus elveleie er vel neppe å sammenligne med skiløyper, myr eller et sted man setter spor for mer enn 1 uke. Iallefall ikke steder som ifølge enkelte tidligere har blitt brukt til å hente ut grus.... med maskiner....

#4 ballder

ballder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 363 Innlegg:

Posted 22 October 2012 - 18:40

Gjør man på sparket noe som inneholder ett snev av morrofaktor, så er det i utgangspunktet feil og mer eller mindre ulovlig.
Det er holdningen til veldig mange overviktige noksagter rundt om i norges land..
Det ser man jo allerede på ett av innleggene i tråden her, og denne tråden er jo ikke akkurat jævlig lang nå.

Heldigvis har jeg en jobb der jeg faktisk kan kjøre ganske så mye i innmark og utmark helt uten fare for og bli huket for noe som helst galt. Så fremt det er i arbeidsrelatert og eventuelle grunneiere er informert og avtale om kjøring med disse er i boks.
Så jeg er nok en av IDIOTENE som cruiser rundt med myrgørr til langt over taket i perioder, og får faktisk betalt for det.. Livet er hærlig, og jeg NYTER det!!!

Edited by ballder, 22 October 2012 - 18:42.

CBR 600F 95.

Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.

#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 22 October 2012 - 19:16

Gjør man på sparket noe som inneholder ett snev av morrofaktor, så er det i utgangspunktet feil og mer eller mindre ulovlig.
Det er holdningen til veldig mange overviktige noksagter rundt om i norges land..
Det ser man jo allerede på ett av innleggene i tråden her, og denne tråden er jo ikke akkurat jævlig lang nå.

hvis du refererer til Lafterolf her så får det da være måte på å være paranoid og hårsår. Det er ikke alle som er ute etter deg.

Poenget hans er at alle vi som kjører store 4x4 blir uglesett, hele vår hobby får enda mer negativ pr, og blir enda mer motarbeidet for hvert oppslag om idiotkjøring i tørre elveleier eller preparerte skiløyper.

Hvis du hadde visst hvor mye arbeid det allerede i dag ligger bak å få kjøre lovlig i terrenget, så hadde kanskje du også skjønt at du bør ha såpass med impulskontroll at du lar vær å hive deg på ethvert innfall "som inneholder ett snev av morrofaktor". Her i Troms har vi et aktivt miljø hvor de aller fleste forholder seg til at et godt rykte som treffene våre har bygget seg opp over tid, kan rives ned av ett avisoppslag.

Du får kjøre hvor du vil, men la vær å rakke ned på oss som ønsker å kjøre i kontrollerte former for å få beholde de få mulighetene vi har til å kjøre i skogen på lovlig vis.

Hvis du ser på meg som en overviktig noksagt så tar jeg det som et kompliment i denne sammenhengen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#6 ballder

ballder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 363 Innlegg:

Posted 22 October 2012 - 20:41

hvis du refererer til Lafterolf her så får det da være måte på å være paranoid og hårsår. Det er ikke alle som er ute etter deg.

Poenget hans er at alle vi som kjører store 4x4 blir uglesett, hele vår hobby får enda mer negativ pr, og blir enda mer motarbeidet for hvert oppslag om idiotkjøring i tørre elveleier eller preparerte skiløyper.

Hvis du hadde visst hvor mye arbeid det allerede i dag ligger bak å få kjøre lovlig i terrenget, så hadde kanskje du også skjønt at du bør ha såpass med impulskontroll at du lar vær å hive deg på ethvert innfall "som inneholder ett snev av morrofaktor". Her i Troms har vi et aktivt miljø hvor de aller fleste forholder seg til at et godt rykte som treffene våre har bygget seg opp over tid, kan rives ned av ett avisoppslag.

Du får kjøre hvor du vil, men la vær å rakke ned på oss som ønsker å kjøre i kontrollerte former for å få beholde de få mulighetene vi har til å kjøre i skogen på lovlig vis.

Hvis du ser på meg som en overviktig noksagt så tar jeg det som et kompliment i denne sammenhengen.


Sent from my iPhone using Tapatalk





Du.. Jeg lever en gang, og det livet har jeg til fulle levd godt ut allerede hva motorisert morro angår, og det har innebært mye impulsstyrt morro for og si det sånn.
Har kostet meg litt oppigjennom, og har stått til rette for noen av impulshandlinge. Var det vært det? Uten tvil JA!
Er av den typen som ikke trenger og henge rundt med en haug av MC medlemmer for å ha det gøy på sykkel. Trenger ikke backup av amcar gutta på klubben for og kjøre amcar...
Trenger ikke tillatelse for og kjøre scooter i utmark, for det gjør jeg når jeg føler for det uansett, men skal sies at jeg alltid har prøvd og unngå at mine dumheter har gått ut over enkelt individer på personlig nivå, og det har jeg nok lykkes mer eller mindre med. Om vi da ser bort ifra hårsåre personer selvsagt.

Usosial type kanskje?
Njaeei.. Er bare ikke overfladisk sosial..

Nok trolling..
Dere gjør nok en kjempejobb på lovlig nivå, men det høres litt kjedelig ut i lengden.
CBR 600F 95.

Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.

#7 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 22 October 2012 - 21:18

likte denne kommentaren i linken jeg
"Ska tru ka som skjer om man kjør i grøfta å berga bilen, men havna 50 meter i fra veien .. ? – e man da på barmark uten disp å må påregne ei saftig bot.. ???"

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF