Hei.
Lurer på om noen kan hjelpe, har nå søkt nette lenge uten og finne noen med samme problem.
Når jeg aktiverer sperrer tømmes koppen for bremseveske ut i motor rom. (se bilder)
Denne "boks" går det tre rør opp til og et kort rør som vesken nå kommer ut av når systemet er i drift. (sperrer kobler ikke inn)
Skal dette rør egenlig gå til et annet sted,
eller er det en form for lufting slik at væske ut her tyder på feil andre steder?
Takker for svar.
Bremse væske lekker ut i motorrom ved aktivering av sperrer
Started by
Bender
, Sep 18 2012 16:12
diffsperre
4 replies to this topic
#1
Posted 18 September 2012 - 16:12
#2
Posted 18 September 2012 - 19:15
vell... det ser ut på bildene som du har bilder av t-stykkene til fordeling av bremsekretsene.
Bremsekretsene skal så vidt meg bekjent ikke ha noe som helst med sperrene å gjøre, selv om sperrer og bremser går på bremsevæske begge to separate beholdere og kretser altså.
dra opp spakene til sperrene dine, kryp under bilen med lykt og følg rørene til sperrene fra hovedsylinderne mellom girkassene hhv frem og bak.
fremre spak - fremre hovedsylinder- rør - slange - rør til slavesylinder, det samme bak... det skal ikke være noe åpen lufting på sperrer eller bremser, men det skal gå en slange fra væskereservoaret til sperrene(rett ved bremsevæskereservoaret) ned til hovedsylinderne.
håper det hjelper og lykke til
Bremsekretsene skal så vidt meg bekjent ikke ha noe som helst med sperrene å gjøre, selv om sperrer og bremser går på bremsevæske begge to separate beholdere og kretser altså.
dra opp spakene til sperrene dine, kryp under bilen med lykt og følg rørene til sperrene fra hovedsylinderne mellom girkassene hhv frem og bak.
fremre spak - fremre hovedsylinder- rør - slange - rør til slavesylinder, det samme bak... det skal ikke være noe åpen lufting på sperrer eller bremser, men det skal gå en slange fra væskereservoaret til sperrene(rett ved bremsevæskereservoaret) ned til hovedsylinderne.
håper det hjelper og lykke til
#3
Posted 18 September 2012 - 22:28
Takk :-)
Skal prøve det i morgen i stedet. hehe Bremsene er i hvertfall topp (beholderen er full) Nettopp kjøpt bilen og var nok litt rask med og slå fast at det var der vesken forsvant. Kunne ha hvert der siden kjøpet. Hadde ikke tid til å se på det når jeg kjøpte den, var redd det skulle komme noen andre. Skal man ha en G til riktig pris må man sitte klar til og dra på sekundet den kommer på finn.no :-)
Skal prøve det i morgen i stedet. hehe Bremsene er i hvertfall topp (beholderen er full) Nettopp kjøpt bilen og var nok litt rask med og slå fast at det var der vesken forsvant. Kunne ha hvert der siden kjøpet. Hadde ikke tid til å se på det når jeg kjøpte den, var redd det skulle komme noen andre. Skal man ha en G til riktig pris må man sitte klar til og dra på sekundet den kommer på finn.no :-)
#4
Posted 18 September 2012 - 23:55
Hydraulikk olje beholderen tømte seg selv på no time..... Slangen var sprekt der den gikk inn i beholderen. Kappet av 1 cm og satte slangen på igjen - easy fix.
mvh
Arne G
mvh
Arne G
#5
Posted 28 September 2012 - 14:45
Pass på å gjøre skikkelig rent etter lekkasjen. Bremsevæske spiser seg gjennom lakken og setter korrosjon i gang før du aner det!!
Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5