Jonas sin Kingcab :)
#1
Posted 09 October 2012 - 18:24
Så tenkte jeg motte sleng den ut her
Bilen er en 1994 modell 2,5d
Kjørt 246000km ved kjøp
Planer
-Heve bilen
-33" hjul
-Skjermbreddere
-Sveise russt i rammen bak under planet
-Sote vinduer
-Nytt eksosanlegg uten hull
-Vinsj fremme og bak
-Turbo??
- osv
Bilde fra når den ble kjøpt
Langt fra strøken! Poenge med denne bilen var ikke å ha en strøken bil, mer en arbeidsbil
Mercedes 300tdt Superturbodiesel 1992
Vw transporter t4 syncro 1990
vw Notchbac 1969
#2
Posted 13 October 2012 - 12:50
så virker det og som den på en måte "Fjusker" viss jeg ruser den opp.
Noen tips? kan få filmet en dag
Mercedes 300tdt Superturbodiesel 1992
Vw transporter t4 syncro 1990
vw Notchbac 1969
#3
Posted 15 October 2012 - 19:25
Sjekket om pluggene er gode?
Nissan King Cab 2.5TDI 1999
#5
Posted 15 October 2012 - 21:11
Er nokså ny her, men hvis den ryker sort, vil ikke det si at den får for mye drivstoff i blandingen?
Sjekket om pluggene er gode?
Detta er ikke en bensinmotor...om det ikke var glødeplugga du mente da, men de har nok lite med det å gjøra uansett;)
Edited by Trond (spydebergskrens), 15 October 2012 - 21:11.
#6
Posted 15 October 2012 - 22:09
#7
Posted 15 October 2012 - 22:44
Detta er ikke en bensinmotor...om det ikke var glødeplugga du mente da, men de har nok lite med det å gjøra uansett;)
Er fult klar over at dette er dieselmotor (antennes ved trykk) ;) der og da tenkte jeg at siden det er ganske dødt her til tider, så ville vel et svar være bedre enn ingen svar :P
Fikk liv i tråden da ;)
Edited by RaumLux, 17 October 2012 - 19:14.
#8
Posted 16 October 2012 - 16:55
#9
Posted 18 October 2012 - 20:38
viss reg ruser den så blir det solformørkelse og den fjusker på 3-4000rmp,
er fks dyser svakhet på disse?
den er veldig lettstartet i hvertfall
Liten oppdatering
kassebygging :
plater
banket og limt i bassreflex rør 6" 23cm langt
har desverre ikke bilde av subbkasse med forsterker påmontert, den ligger oppå kassa
Mercedes 300tdt Superturbodiesel 1992
Vw transporter t4 syncro 1990
vw Notchbac 1969
#10
Posted 18 October 2012 - 20:50
Edited by B&W, 29 October 2012 - 13:40.
Mercedes 300tdt Superturbodiesel 1992
Vw transporter t4 syncro 1990
vw Notchbac 1969
#11
Posted 29 October 2012 - 13:39
Noen som har vert borti samme kødde som meg?
Bilen går som et dass i forhold til en kompis av meg sin som er prikk lik,
Ryker enormt ved fullt pådrag
60%gass og 100%gass er det ingenting forskjell på, annet en mer røyk på 100% ingen merkbar efekt økning.
har bytta Luftfilter, dieselfilter
kjørt på fri eksos
kjørt uten luftfilterboks.
og den går like rævva.
hva kan det være?
klarer max 80kmt på egen motor.
Bilen starter og sviver jo greit på tomgang men er enoomt treig når jeg Ruser den.
alle tips tas i mot med STOOR takk!
Edited by B&W, 29 October 2012 - 13:40.
Mercedes 300tdt Superturbodiesel 1992
Vw transporter t4 syncro 1990
vw Notchbac 1969
#12
Posted 29 October 2012 - 14:56
#13
Posted 30 October 2012 - 00:50
Noen som har peil på pris på å få sjekket dyser? evt overhalt de?
Mercedes 300tdt Superturbodiesel 1992
Vw transporter t4 syncro 1990
vw Notchbac 1969
#14
Posted 31 October 2012 - 16:37
#15
Posted 01 November 2012 - 09:10
sjekke dyser er je usikker på, vi har det på lastebilværkste vedsidenav der je jobber så greit for oss, anngående overhalling så kan du kjøpe dysespisser selv å skifte dem, grei jobb bare pass på å vær renslig og monter i samma rekkefølge som du demonterte
Det er ikke så enkelt. Når du setter på nye spisser på di shimses rikitig. Åpningstrykket, mengde og forstøvning har alt og si. Noen motorer har 2 trins dyser. Dette brukes mye på iveco, perkins, janmar bl.a. Om du skifter spisser selv vil sansynligvis forstøvningen bli riktig, men åpningstrykket MÅ shimses da fjærene i holderen endrer spenn over tid. Vi driver med dette her hvor jeg jobber.