Gå til innhold



Foto

E24 tester G-wagen

g350 bluetec

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 29 October 2012 - 19:34

"Som en kontainer: Mercedes-Benz G-klasse er ingen strømlinjeformet bil. En luftmotstandskoeffisient på 0,54 er det ikke mange som slår"

"Nå er det grunn til å tro at de fleste bruker bilen mest på vei, og der er den ikke god. Det blir som å ta med slalåmski i lysløypa. Den svære bilen er rett og slett en håndfull å håndtere."

"null til hundre tar 9,1 sekund, ikke noe å få midtskill av, men dugelig bra."

"og en svært treg styreenhet gjør at man må ta det rolig om man ikke vil kjøre over andre biler."

"Den digre boksen har noe suverent enkelt i designen, en funksjonalistisk renhet, med glassflater som er et akvarium verdig."

Det virker ikke ut som testeren var helt i G-modus, og/eller har urimelige referanser som han sammenligner med.

http://e24.no/bil/bi...kvitet/20291556

Edited by maelling, 29 October 2012 - 19:44.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#2 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 29 October 2012 - 20:26

Dette er en gjenganger, de fleste tror de tester en personbil, pga prisen sammenligner de med Mercedes SLR eller BMW X6 M, osv..

#3 masterboy

masterboy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 30 October 2012 - 10:24

Jeg vil ha!!! :thumbsup:

Hvis denne journalisten hadde funnet fram f.eks en Toyota LC, så er jo heller ikke den sammenlignbar med en Cayenne Turbo S e.l., når en kjører på E18/E6 mellom Tønsberg og Sverige! Om en starter med argumentet om at de fleste vil kjøre sin nye G modell mest på asfaltert vei, så faller man helt igjennom i min bok! Ehhh, skal vi se: ML, GL, GLK!

Gelandewagen er i dag helt unik, Det er vel eneste bilen med stive aksler og 4 link både foran og bak som selges over disk. Til og med de mest legendariske japse 4x4 er i ferd med å bli "soft roadere" (Patrol Y62). Det er vel stort sett kun MB G og Land Rover Defender som fortsatt leverer varene uten modifisering og ettermarkedutstyr. G'en har i dag en komfort Defenderen ikke har. Dette må den som tester en slik bil ha kunnskap om!

Nå trakker jeg sikkert noen pickupentusiaster på tærene, men jeg er ikke som australienerne som ønsker å bruke samme bil til kirken på søndag, som de bruker til å kjøre grisene til marked på mandag!

Men tilslutt dette med baksetet! I W460en jeg hadde var det nesten ubegrenset plass i baksetet! Man satt jo lett 4 personer der, og det var veldig god plass til beina. Jeg er 1.94 høy satt bra alle steder bortsett fra klappsetene bekerst! Er dette noe som har endret seg på W463?

#4 Olas

Olas

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 30 October 2012 - 15:12

Ingen grunn til å hisse seg opp. Hvis ikke anmelderen skjønner bedre er det jo primært hans problem...
Vi trenger jo ikke å blir fortalt at vi har verdens tøffeste bil. Det vet vi jo!
Ja, det er en konteiner, men en jævlig bra konteiner!

#5 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 30 October 2012 - 17:45

Masse plass bak i min 463 ihvertfall.

Kan ikke huske bedre plass i noen andre biler, må kanskje ha vært baki Sprinteren men det var jo kasse bil det da :thumbsup:

nielsa

#6 Nadar

Nadar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 256 Innlegg:

Posted 30 October 2012 - 23:45

Jeg synes ikke det var så ille jeg, han gikk bare glipp av fordelene. Selv må jeg si jeg synes 460 er mer logisk enn 463, jeg har ikke hatt 463 men ser ikke helt fordelen med å skulle kombinere luksus og "kan brukes til alt" evnen jeg først og fremst verdsetter G'en for. At de er stygge som juling har jeg alltid syntes, uten at det spiller noen stor rolle. At G'ene er priset helt hinsides, særlig i Norge, er det vel liten tvil om. Styringen er heller ikke det jeg vil kalle responsiv, og den innbyr IKKE til "aktiv kjøring" i svingene. Men alt det er greit simpelthen fordi du vet, der du sitter og kjører G'en, at den takler de aller fleste (ugunstige) forhold du kan komme ut for bedre enn stort sett alt annet, og selv om den ikke gjør alt best så kan den gjøre det meste. Den blir som en sveitsisk lommekniv for meg ;)

#7 minus

minus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 310 Innlegg:

Posted 31 October 2012 - 19:29

"Den svære bilen er rett og slett en håndfull å håndtere."
"og en svært treg styreenhet gjør at man må ta det rolig om man ikke vil kjøre over andre biler."

Mistenker at han kjøre en smart-bil til vanlig...
En mer oversiktlig og lettkjørt bil skal man da lete lenge etter! :huh:
-84 300GD

Kommer langt med noen liter tectyl!

#8 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 31 October 2012 - 19:35

Selv synes jeg 460 er langt kulere enn 463'ene, der sistnevnte er litt dølle (unntaket er AMG'ene), men det kan ha med at det nesten utelukkende er 463'er og V8 - varianter over alt her jeg bor. Så vel 3 stk 55 AMG bare i dag. Jeg sliter jeg med at jeg føler meg så ekstremt kul når jeg ute og kjører G at jeg nesten må ta meg sammen for å ikke ose ego lang vei, så henger ikke helt med på at G-wagen er stygg ;) G'en er tidløs, men når jeg ser disse som kjører 463'ene rundt her, er det utelukkende slipsfolk (som meg, forsåvidt) som kjører på sommerdekk og ikke offroad-dekk. En 100% Aker Brygge - bil blir litt for unaturlig når man vet hva slags bil en G er, menmen, smaken er som baken : ) Selv synes jeg min G er rå i alle svinger, og svinger uansett bedre enn S211'en vår, men man kjenner vekten i alle oppoverbakker og der ligger irritasjonen : ) Selv synes jeg G er fornuft, all tid du kommer frem over alt, får med deg nesten alt, kjøre en bil uten fiksfaks og som i bunn og grunn er Mercedes av den gamle skolen som holder. Har man en 280, vinner man dessuten alle "lydkonkurranser" når det kommer til eksoslyd :)

Vi "opplyste" G-eiere får heve oss over journalister som enda ikke har sett lyset :) Dessuten, selv min bestemor er i stand til å kjøre G med automat. Det sier noe om hvor lettkjørte de er.

Edited by maelling, 31 October 2012 - 19:38.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#9 Olas

Olas

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 01 November 2012 - 16:38

Quote maelling:


Selv synes jeg G er fornuft, all tid du kommer frem over alt, får med deg nesten alt, kjøre en bil uten fiksfaks og som i bunn og grunn er Mercedes av den gamle skolen som holder"

Helt riktig! Var ikke mange asfaltbiler å se her inne...

Attached Thumbnails

  • fjell 2.jpg