Jeg har gått til innkjøp av en Hilux 93mod. Som mange av dere vet bedre enn meg har denne bilen en diffsperre. Det sies at denne ikke skal kjøres med 4x4 på tørr asfalt.
Jeg bor i by hvor føret er både snø, is og asfalt. Kan jeg ikke kjøre på 4Høy uten at å slite på ramme og drivverk? Eventuelt må jeg ut å skru på 4x4 på felgene for hver gang jeg trenger 4x4 eller kna jeg kjøre med dette uavhengig om jeg bruker 4 eller 2-hjulstrekk?
Ganske så fersk med denne bilen, så setter pris på svar:)
2 replies to this topic
#1
Posted 29 October 2012 - 22:37
#2
Posted 29 October 2012 - 23:27
Du kan fint kjøre på 4h uten å slite på driverket, det er når du begynner å svinge på fast underlag som asfalt du får stor belastning med firehjulstrekken inkoblet. Det enkleste vist du har mye veksling mellom glatt vei å asfalt er og ha navnene i lock ( lock frammme på hjulene ) å så koble inn og ut firehjulstrekken inne i bilen. Du kan koble mellom 2 og 4h helt opp til 80 km/t .
#3
Posted 31 October 2012 - 23:13
Så lenge navene foran er i "Lock" og du har tilnærmet samme hastighet på alle fire hjulene, så er det bare å koble inn i 4x4 og ut igjen. Det går greit i over 80km/t og det hehe
Men spinner du, så må du få ned hastigheten igjen på det hjulet før du setter den i 4H.
Anbefaler ikke å kjøre på asfalt og andre underlag med godt feste med bilen i 4H eller 4L, siden du da får veldig store belastinger ved sving. Men ja, det går.
Men spinner du, så må du få ned hastigheten igjen på det hjulet før du setter den i 4H.
Anbefaler ikke å kjøre på asfalt og andre underlag med godt feste med bilen i 4H eller 4L, siden du da får veldig store belastinger ved sving. Men ja, det går.
Lars'ern
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)