Gå til innhold



Foto

Disse bilene må ha kjettinger om bord (Nett artikkel).


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:

Posted 01 November 2012 - 14:34

Hei

Jeg satt og surfet diverse nettaviser, og kom over denne: http://bil.bt.no/bil...ce#.UJJ5emfl-uQ Men så ble jeg usikker, må jeg ha det? Jeg har en Chevrolet Tahoe 1997. Men den jeg har, er ned registrert. Slik at alle med førerkort klasse B, kan kjøre den.

Har lenge tenkt, at jeg kanskje skulle hatt kjettinger i bilen. Men vi har jo såpass store dekk, at de fra biltema vil vel ikke passe.

Uansett, så det jeg lurer på, om jeg MÅ gå til innkjøp av kjettinger.

#2 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 01 November 2012 - 15:49

Kjettinger MÅ du ha med visst bilen er LETT LASTEBIL. Sia din er nedregga så kan du drite i kjettinger! Men kjekt å ha da:)
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#3 raakjin

raakjin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 01 November 2012 - 21:23

Skal kjøpe meg silverado nå med 265,75,16 vinderdekk å på dekkmann skulle eg få 3stk kjettinger til 1800kr så tenker eg kjøper 4 stk å venter på myyyyyyyyye snø:-)

#4 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:

Posted 01 November 2012 - 23:05

Jeeps: Takk for at du bekreftet det jeg trodde :)

Men lurer på om jeg skal gå til anskaffelse for det om, er litt greit å ha hvis behovet skulle melde seg.

#5 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:

Posted 04 November 2012 - 13:04

http://www.blumec.it/ Så ikke dum ut. Noen som har vært borti dette?

#6 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 November 2012 - 18:50

http://www.blumec.it/ Så ikke dum ut. Noen som har vært borti dette?


Vel.. Av natur er jeg skeptisk. Når produktet i tillegg er designet i Italia, blir jeg enda mer skeptisk. Hvordan legges de på? Jeg har 4 vanlige tverrlenkede piggkjettinger til min bil. Bruker de akkurat nå faktisk for å komme meg inn innkjørsel her hjemme :blink:. Jeg hadde sånne billige lettkjettinger med forskjellig fargede lenker, plastringer og drit som liksom skal gjøre det så mye lettere å legge de på. Forbanna møkk som tåler lite før de slites av. De kjettingene jeg har nå er såpasse lange, pluss at jeg har god plass i hjulbuene så jeg kan legge de på uten å måtte trille fram for å huke de sammen. Tar meg 2 minutter å legge på to kjettinger. Kjekt om jeg skal opp eller ned en bakke med slep.

Edited by wazzza, 04 November 2012 - 18:54.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#7 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:

Posted 05 November 2012 - 10:27

Nå begynte jeg også tenke på hvordan man legger de på. Nei, kanskje det "gamle" er det beste :) Hvor kjøpte du kjettinger, og hvor mye måtte du gi?

#8 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 November 2012 - 19:40

Kjøpte mine på Vianor. Husker ikke pris, men en plass mellom 2 og 3 tusen for alle fire tror jeg.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#9 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:

Posted 05 November 2012 - 20:23

Ok, er som regel de prisene jeg også har funnet.