Hvor høy er mulig å få lovlig?
#1
Posted 28 December 2012 - 22:18
Sitter å vurderer enten en cherokee el en Grand cherokee igjen men denne gangen vil jeg opp i lufta.
En xj passer seg best med løft synes jeg, en grand er liksom litt for fint til å løfte alt for mye.
Hvor høyt er det mulig å heve disse, SKAL være godkjent og hvor store dekk er mulig å godkjenne?
Hva er beste fremgangsmåte å gjøre dette i forhold til gulvestene?
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#2
Posted 29 December 2012 - 02:36
Spørs om denne går gjennom men 2" kit finnes vel med TÜV godkjenning fra både OME og Trailmaster. Så kan man jo slenge på en ekstra spacer å få litt ekstra kanskje.
4" er jo tøft men 2,5-3" er høyt nok etter min mening om bilen skal beholde noen av sine andre gode egenskaper og som bruksbil iallefall. Jeg kommer ikke til å gå over de 2" jeg har nå. Tror jeg....
6,5" er hinsides enhver fornuft Bestill her http://www.ironrocko...t_Code=IR-W6CPK
Edited by teerex, 29 December 2012 - 02:46.
#3
Posted 29 December 2012 - 13:41
Er opptil 4" godkjent av gutta krutt da?
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!
#4
Posted 29 December 2012 - 16:31
2-2,5" lift er nå etter min mening så beskjedent på en Jeep at jeg ser ikke helt poenget med så mye godkjenning på det...
3-4" lift og dekk med vesentlig større omkrets enn originalt + 5% blir kanskje noe annet hvis man nå skal være nøye på det. Men aner ikke om det er mulig å få godkjent.
#5
Posted 31 December 2012 - 01:19
Selv kjører jeg med 31" dekk på 2 toms heving. Har også uoriginal frontfanger og vinsj, Satser på å ikke bli stoppa
#6
Posted 01 January 2013 - 15:54
JRS
#7
Posted 01 January 2013 - 16:34
#8
Posted 01 January 2013 - 19:13
#9
Posted 05 June 2013 - 14:59
her en xj som er godkjent heva 8" rusty long arm og bushwacker skjerbreddere med godkjente 36 " superswamper irok hjul på.. er like artig hver gang jeg blir stoppa å de ser at alt er ok i vogn kortet....... eneste som blir litt surk på er warn fangeren med winsj:)
Orginal AMC 4.0l High Output rekkesekser
K&N konisk luftfilter
Rusty`s throttle bodyspacer
Rusty`s performance exhaust system med dynomax eksospotte
High flow katalysator fra XJ V8
Heving:
Rusty`s 6.5" long arm havesett
1" coil spacer fremme
1.75" forlenget sjakkel bak
ProComp ES3000 støtdempere foran og bak
JKS quick disconnecters
JKS Bar pin Eliminators
Drivverk:
foran-
Dana 30 aksling
4,56 utveksling
ARB air locker sperre
Warn frihjulsnav
Bak-
Dana 44 aksling
4,56 utveksling
ARB airlocker sperre
Forsterket Diff cover
Tom Wood`s slip yoke eliminator kit (SYE)
Orginal AW4 automatisk girkasse
Bremser:
fremme-
EBC 4*4 bremseklosser
EBC turbo groove bremseskiver
bak-
Orginale dana 44 10" bremsetromler
YJ håndbrekkswire
Styring:
Teraflex tie-rod steering conversion
Teraflex high clearance steering knuckle
Procomp ES2000 styredemper
Rusty`s offroad styresnekke-forsterker (steering box brace)
Dekk:
Superswamper Irok 36*13*15 radial med ett reservedekk og felg
Mickey Thompson MT classic II 15*10 alufelg
Goodyear Wrangler MT/r med pigg
Rockcrawler 8*15 stålfelg
Annet utstyr:
Bushwacker cut-out flares
Warn støtfanger med vinsjfeste
Warn *8000i vinsj
Warn rock rails
ARB kompressor
#10
Posted 19 June 2013 - 13:47
Bilen til Jamborex er meget spesiell, og ble godkjent da det var andre regler for godkjenning. Så vidt jeg vet så er det ingen andre som har fått dette godkjent, denne bilen er vel også godkjent med store hjul.
Men det er jo en del som har fått 4" heving godkjent, da først og fremst Trailmaster som er TUV godkjent. Det er også noen som har fått godkjent andre hevesett de senere årene, men det er veldig omstendelig. Husker ikke om sistnevnte var 4" eller om det var høyere.
Virker som om det er lite aktivitet på forumet her for tiden...
Sommeren kanskje
JRS