Gå til innhold



Foto

vanskelig sak


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#21 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Jeg synes du har fått mange dårlige råd her. Problemet ditt er ikke den opprinnelige eieren men han du kjøpte vogna av. Han har dyttet på deg en et omstridt objekt, og det er ikke noen grunn til å anta at det er den opprinnelige som er drittsekken her, snarere tvert i mot. Det høres ut for meg som om han som kjøpte vogna av han først har lurt seg unna registrering og videreført problemet.
Lever vogna tilbake til "kompisen" straks og få pengene i handa. Hvis ikke du får igjen pengene ville jeg levert historien til politiet.

Du må ikke finne på å forfalske dokumenter for å komme ut av trøbbel noen andre har lagd for deg. *Heldigvis* anmeldes og straffes forfalskninger her til lands.


Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#22 Odd K5

Odd K5

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 273 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Ring poden eller skriv brev og fortel han enkelt å greit at hvis han skal ha de 2300,- Kr før han skriver under salgsmelding så kan han komme å hente den men at du skal ha for leie av plass før han kan ta den med seg, få kammeraten din å til å kreve han for leie av plas den tiden han har hat den også.

#23 vectra

vectra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Men alt i alt er tidligere eier en dust som krever deg for ting tidligere kjøper antagelig har påtatt seg,det får være en ting mellom dem,og da kan de for h****** la deg være i fred! Han har solgt vogna,da kan han plage den som kjøpte den istedet for deg.. Men husk alltid DOBBELT SETT SALGSMELDING SELV OM DU HANDLER HOS DIN BESTE KOMPIS.

vectra

#24 vectra

vectra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Tror Chevysub er de nye Chevys-Angels in norway""" ;-) kan jo kjøpe vogna jeg,skulle hatt meg en uregga vogn for fast plassering! hehe
Men det skal jeg ta i et annet tema! Stå på!!!

vectra

#25 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Jeg er alltid villig til å hjelpe vet du. Men hadde i det vært morosamt da? 20-30 gærne offroadere, med mord i blikket, rødsprengte øne etter mange timer bak rattet, riste riste. Kommer inn til Molde i en lang kolonne. Da kan Hells Angels helse hemmat ja biggrin.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#26 vectra

vectra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Var borti noe lignende ved et bilsalg.. Solgte en bil med skilter til en kar,som han brukte jevnlig etterpå. Sjekket ved et tilfelle ved et besøk på BT,da var bilen fremdeles regget på meg. Fikk bare en salgsmelding hos fyren på BT.og fylte ut mitt og kjøpers navn,og da var alt i orden..
Han sa det var ganske vanlig at folk gjorde slik,(altså kjøpe uten og omregge),GIKK HELT SMERTE FRITT DET.

Men for guds skyld folkens,sørg for å levere salgsmelding selv,jeg overlot det til kjøper en gang og holdt på å komme i saksa deluxe!!
<<<<<<<<fyren klinte til en ny primera i fronten i fylla,og hadde ikke levert salgsmelding,d.v.s at bilen sto på meg,forsikringa sto på meg,og jeg holdt på å få hele moroa... etter det har jeg praktisert dobbelt sett salgsmeldinger.. Fikk det bekreftet fra forsikrings-selskap at ved sak hadde jeg hatt små sjanser..mellow.gif Litt skummelt!!

vectra

#27 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">vill han få krav på avgift vis vognen er avregistrert??

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Om vognen er/blir avregistrert nå, har ingenting å si når det gjelder <u>dette</u> kravet om årsavgift. Vogna har selvfølgelig vært registrert, og daværende eier har gitt blanke F... i å betale avgifta en gang i fortiden. Han vil ha dette kravet hengende over seg til det blir betalt på frivillig måte eller ved tvangsinndrivelse.
Håper dette ordner seg.

#28 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

vill takke alle for kjempe gode forslag.. noen kansje litt overivrig... hmmm chevysub:D ha ha.. hadde tatt sæi ut med 20-30 4x4 som angrep huset hannes... flere forslag motas med stor takk. skal enda prøve mæi på han, jir mæi ikke så lett.. kan gje beskjed hvordan saken utvikler sæi...



#29 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00



#30 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

sjønner at jeg ikke kan tvinge han til nokka.. uheldigvis:P men vis han vill ha den vognen registrert på sæi så må nu han bare ha d.. han må jo sjønne at de pengene er tapt.. kansje han prøver sæi å få dekt litt av tapet.. d hadde jo jeg også prøvd på vis jeg var i hannes sitvasjon.. hadde han delt beløpet på 5 så skulle jeg tenkt på å betale han.. vis han har så lite penger så skulle æ vell hjelpet han.. han må jo bare sjønne at pengene er tapt! kan jo legge med et bilder av den bare for artighetskyld



#31 HH

HH

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Fyren i Molde som vogna sist var registrert på har tydeligvis blitt lurt av kjøperen. Krav om innbetaling av årsavgift sendes til den vogna (eller bilen for den saks skyld) var registrert på 1. januar.

Sannsynligvis har han solgt vogna mellom 1. januar og 15. mars 2003, skrevet salgsmelding i ett eksemplar, og overlatt denne til kjøperen. Kjøperen har aldri levert salgsmeldingen og siden eieren ikke kunne bevise at vogna var solgt har han blitt tvunget til å betale årsavgiften.

Han er forbannet og vil ha disse pengene igjen, hvilket er forståelig. Men årsavgiften for campingvogner er kr. 920, ikke 2340 som han forsøker å få tilbake av deg, M4R. devil.gif

Selv om du skulle være helt uskyldig i dette, har du nok ingen rett til å kreve at han skal signere en ny salgsmelding og sende den til deg. Du har tre muligheter:

1) Lever vogna tilbake til han du kjøpte den av og krev pengene igjen, men den begrunnelsen at nødvendige papirer mangler.

2) Inngå et kompromiss med den sist registrerte eier ved å f. eks. tilby ham 400 kr. hvis han signerer en ny salgsmelding.

3) Spor opp vedkommende som kjøpte vogna av den sist registrerte eier og be om å få salgsmeldingen og vognkortet.

Moralen er: Selg ALDRI et kjøretøy uten selv å levere salgsmelding!

#32 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

skal fære å prate med en jeg kjenner litt på BT i morra.. høre hva de mener.. så skal jeg ringe denne luringen



#33 Toy2

Toy2

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 646 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Ville sagt til svinet at vogna ble plassert på ukjent adr. til salgsmelding kommer.. Hvis det er skilter på`n vil det jo bare påløpe nye avgifter biggrin.gif
Å de slipper han ikke unna !
Det er jo den personen som kjøpte vogna av han som eventuelt skulle ha betalt den for 03. Er jo også alltid eier som er ansvarlig for å sende salgsmelding osv. osv.
Får du ikke noe salgsmeld. fra`n ville nå jeg sendt bud på falken biggrin.gif er registrert eier som da får regning... På toppen av det kan du jo sende regning for noen måners plass leie !!! Inkassoselskapene elsker sånt... To purringer å rett til inkasso !!! Da kommer nok salgsmelding..

Hvis han kammeraten din har en salgskontrakt blir den GULL verdt hvis dusten melder vogna stjålet !!!!!!
Er jo ikke det glupeste å levere inn en falsk tyverimelding heller, men veit jo ikke åssen rakettforsker du har med å gjøre hær da !!
Men ett tips er IKKE på noen måte lever fra deg skiltet hvis det er noe på`n da ?? Plukk det av å legg det i skuffen hjemme å kontroller med javne mellomrom om han melder kjennemerket stjålet...

Ps. Forbrukerrådet er jo en fin ting i sånne saker !!!
Å er vel noen her inne som driver eller kjenner noen som driver Camping Plass !!!devil.gif

#34 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

vill han få krav på avgift vis vognen er avregistrert??



#35 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Nja, nesten. Hvis skiltet er levert blir det ingen avgift. Er dem ikke det kan han melde det/vogna stjålet. Men det tør han nok ikke, det er også svindel.

Er nok en skikkelig luring det der.

Legg ut adressen hans, så skal vi sende han brev, alle sammen. Så kommer hele Offroadklanen til Molde, i samla tropp, i 4wd og lavserie, og jevner det hølet med jorden wink.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#36 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Hva mener han med urettmessig betalt ? Har han stått som eier er det hans ansvar at den betales. <i><div align="right">Opprinnelig postet av Chevysub</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Jævvla idiot... Er jo helt og holdent hans egen feil at han har måttet betalt avgiften! Når han solgte og senere fikk krav, så er det jo hans eget ansvar å passe på at han strykes som eier! Og som du sier selv, M4R, selvfølgelig er det til selgers beste at salgsmeldinga sendes inn, ville ikke falt meg inn å sende den avgårde med nye eier!!! Da vil jo ny eier dessuten kunne kjøre rundt på gammel eiers forsikring over lengre tid.

Du får bare sende han et høflig men bestemt brev hvor du informerer han at du tenker å bruke vogna som hytte på fjellet. Dermed behøver du ikke å få den omregistrert. Så han kan se frem mot mange nye år med krav om årsavgift for ei vogn som han dreit seg ut når han solgte i første omgang!!!! Han vil faktisk få nye krav helt til han får overført vogna på deg!

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#37 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

han har aldri bodd i finnmark.. vet ikke hvordan vogna har havnet her.. han bor litt uttafor molde



#38 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Det er jo ikke urettmessig av staten det, det er jo han som har unlatt å betale, og skylder penger på vogna. Og skal på sleipt vis få dekket sin egen gjeld. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt den dusten dra så langt til hælv..... at han var en veldig gammel senil tosk når han kom tilbake

Subbeløs, men ikke motløs

#39 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

men d jeg ikke sjønner er at han ikke levert inn salgsmelingen når han selte vogna.. alt virker jo som om d er hannes feil.. vis jeg seller bilen eller nokka så leverer JEG inn melinga.. da vet jeg nu at den blir levert..
urettmessig trur jeg at han mener at han er blitt tvingt av staten til å betale den (purret)


#40 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Hva mener han med urettmessig betalt ? Har han stått som eier er det hans ansvar at den betales. Hvis han har betalt for mye, eller at avgiften har blitt betalt dobbelt opp, så får han det tilbake. Men det tar 7 måneder eller noe sånt. Sånn sleip kødd der der ass devil.gif

Subbeløs, men ikke motløs