Gå til innhold



Foto

vanskelig sak


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#61 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

snakka med kompisen min.. han kjøpte den hos en annen igjenn.. men de hadde skrevet en kjøpe kontrakt.. han skulle se om han fant den.. vill jo ha vognen.. den er jo grei.. men vordan står jeg ann vis jeg har den kontrakten...



#62 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Det er dyrere enn 2500,- å reise 250 mil for å "overtale" han..... Han har loven på sin side........... Nei må du ha skilt lever den tilbake til kompisen din, og finn deg en annen vogn.








E det nån som vil kjøpe nåkka hos mæ????

Pynt e for homsa å småpie!

#63 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

men vis ikke han skriver den over til mæi så må han jo fortsette å betale på den?



#64 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Denne "kompisen" som du har kjøpt vogna av, er selvsagt han som må rydde opp i saken. Hvis ikke han vil det, dumper du vogna tilbake på trappa hans.

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#65 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

for å få skilter på vogna må denne avgiften være betalt. De nye reglene sier at det er da værende eier som ikke hadde beatalt avgiften som skal betale. Den som stod reg som eier når avgiften forfalt.

Eieren har vel ikke lyst til å betale, så han legger problmet over på deg.

Han kan melde deg for tyveri ja.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#66 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">men kan ikke han annmelde mæi for å ha "stjelt" vogna da??



<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Klart han kan anmelde deg, Du kan jo anmelde folk for hva som helst egentlig men jeg tror ikke det vil få noen konsekvenser for deg bortsett fra at du må gi han vogna......





cato

#67 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

han bor ca 250 mil fra mæi.. han får jo en lang kjøretur for å hente vognen..



#68 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Årsavgifta for campingvogn er i år kr 920,- Juridisk sett er det vel karen du ringte som eier vogna...... du må antagelig skremme han litt (jeg oppfordrer ikke til vold mellow.gif) for å slippe å betale di penga til han.

Truer du med å sette den på et buss stopp så han får bot kan han jo bare hente vogna.....










E det nån som vil kjøpe nåkka hos mæ????

Pynt e for homsa å småpie!

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Henning</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Må parkere den en plass der det først blir bøter så inntauing mener jeg......ikke en plass han vet av......Da blir det jo dyrt for han å løse ut vogna + de eventuelle årsavgiftene han mener er skyldig.....

cato

#69 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

men kan ikke han annmelde mæi for å ha "stjelt" vogna da??



#70 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

men va kan jeg gjøre når han nekter å gi mæi salgs melingen.. egentlig kan han jo bare melde den stjelt.. å da sitter jeg jo i d... kansje jeg kunne tatt en prat med BT.. kansje de kan hjelpe mæi.. eller???

Den anmeldelsen kommer han ikke langt med når du legger fram saken din....Men som Mad Max sier, Å avlegge han et besøk å høre om han er like tøff da kan være et alternativ + True han med det jeg sa tidligere her......Kan bli dyrt for han....


cato

#71 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Årsavgifta for campingvogn er i år kr 920,- Juridisk sett er det vel karen du ringte som eier vogna...... du må antagelig skremme han litt (jeg oppfordrer ikke til vold mellow.gif) for å slippe å betale di penga til han.

Truer du med å sette den på et buss stopp så han får bot kan han jo bare hente vogna.....










E det nån som vil kjøpe nåkka hos mæ????

Pynt e for homsa å småpie!

#72 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Skriv under sjøl...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#73 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Dette har han ingen rett til + at jeg som herr Catosen betviler at det noen årsavgift på campingvogner...

Ta med deg en STOR kompis og avlegg tullingen et besøk, da får nok tonen en annen vending...

Tron Rui 91846960


#74 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Dette har han ingen rett til + at jeg som herr Catosen betviler at det noen årsavgift på campingvogner...

Ta med deg en STOR kompis og avlegg tullingen et besøk, da får nok tonen en annen vending...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#75 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

aner ikke.. han mente at jeg skulle betale han over 2500kr



#76 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">jeg kjøpte en camping vogn hos en kompis, vognen er ikke verd nokka, men problemet er at d var ikke vogn kort med vogna.. vogna er ikke stjelt.. men vognkortet har blitt borte i løpet av årene.. jeg klarte å spore opp sitemannen som den stod registrert på.. ringte han og sporte om han kunne være så snill og sende mæi en salgs meling slik at jeg kunne ommregistrere vognen på mæi.. mennen var veldig grei i telefonen og sa at d ikke var noe problem.. men jeg fikk et brev i posten i dag hvor han krever at jeg tilbakebetaler åravift for 2003.. ikke sjønner jeg vordan han kan gjøre d.. han sier at jeg ikke får salgsmeling før jeg betaler han... kan han gjøre d?? ER D NOEN SOM HAR NOEN RÅD... sad.gif



<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Er det årsavgift på Campingvogn da?Dessuten synes jeg han er fryktelig frakk da:devil: Du kan jo prøve å true han litt tilbake da, i og med at vogna ikke er verdt noe sier du.....Parker vogna en plass der det er ulovlig så ender han opp med parkeringsbota + borttauing......Si det til han......





cato