Gå til innhold



Foto
- - - - -

trooper 2.8 TD.

trooper isuzu 2.8 td diesel

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 00:45

da ble det 4x4 på meg igjen, :) klarte meg 1 1/2 mnd. uten, :P har hatt et par 2wd'er i mellom tiden, men man blir kjei av å ikke kunne kjøre der man vil... :D bilen det dreier seg om er en 88mod. isuzu trooper 2.8td varebil, bilen har rullet 224k. og er i relativt bra stand, er sperre bak på den å den funker faktisk meget bra, ;) noen som vet hvor mange % sperre det er?? sitter noen kule 8,5x15 felger på den med 265.70 piggfritt som er seipet godt, og noen skjermbreddere for å matche hjula siden de bygger litt utafor org. skjermbua, hadde den over grav i dag og gikk over den under og fant ikke noe farlig rust, :) litt overflate her og der, men ikke noe gravrust, ikke ille for en gammel trooper, ;) skiftet også div. instrument pærer + olje på motor, (forrige eier hadde nettopp skiftet olje på alt av drivverk når jeg hentet den), motor virker være bra, fyrer og går rent på første runden enten den er varm eller kald, litt olje lekkasjer her og der, fikk kartlagt litt mer hvor når jeg var under den idag, skal kjøpe opp de nødvendige simmringer/pakninger, men er ikke noe jeg tenker og bytte i første omgang...

blir og montere noe stereo og diverse snart, vurderer også og oppgradere eksos etterhvert.. legger ut noen bilder av vogna iløpet av søndag (13/1)



#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 10:12

Jeg trodde Trooper hadde diffbrems?
Ta en ekstra sjekk på ramma bak. Er den rustrfir heiser du flagget på topp. Sørg for å spyle ut dritt inni ramma, det samler seg veistøv der og de ruster innenfra. Oljebehandling er lurt.

Vi liker å se bilder ;)

Og gratulerer med solid bil.

#3 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 12:02

takk for det, :) ja var diffbrems jeg mente, kaller det for sperre å jeg serru, blir kanskje litt feil.. :P jeg så det var overflate bak på ramma, men var hardt å fint der, blir full understells behandling etterhvert..



#4 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 13:42

hvorfor får jeg ikke lagt ut bilder her via photobucket lenger? får bare denne beskjed når jeg prøver,

You are not allowed to use that image extension on this community. :(



#5 eirik4x4

eirik4x4

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 13:48

hvorfor får jeg ikke lagt ut bilder her via photobucket lenger? får bare denne beskjed når jeg prøver,

You are not allowed to use that image extension on this community. :(

Når du skriver nytt innlegg så trykker du på More Reply Options nede i høyre hjørne, så da er det en sånn link opplegg du trykker på så henter du bilder fra Pc`n din så laster du bare opp :) dårlig forklart men :P


Taro/hilux 91 mod

33" dekk

12.5 " felg

 

Pajero 2.5TD

33" dekk

12.5 " felg

 
+ fleir

 


#6 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 14:15

Når du skriver nytt innlegg så trykker du på More Reply Options nede i høyre hjørne, så da er det en sånn link opplegg du trykker på så henter du bilder fra Pc`n din så laster du bare opp :) dårlig forklart men :P

takker.. :) da prøver jeg det.



#7 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 13 January 2013 - 14:26

her er noen bilder av vogna, ;) (tatt med dårlig mobilkamera)

 

DSC00657.JPG

DSC00658.JPG

DSC00659.JPG

DSC00660.JPG

DSC00661.JPG

DSC00662.JPG

 

det står "enkei 4x4" på felga, er det noe bra kvalitet? noen som vet?



#8 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 16 January 2013 - 22:15

har fjerna skistativet idag. ;)

DSC00663.JPG

 

har lakkert oppatt grillen og fått på plass isuzu merket. :)

DSC00666.JPG

 

bikkja mi er også godt fornøyd med trooper'n. ;)

DSC00664.JPG

DSC00667.JPG

DSC00668.JPG

 

har testa den litt i snøen nå, og jeg er fornøyd med framkommeligheta. :)


Edited by suzuki Boy., 16 January 2013 - 22:29.


#9 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 29 January 2013 - 18:01

ble endel kjøring i helga,  ;) utrolig god i skauen denna her.. :)

!cid__mms_img-56117527_.jpg

!cid__mms_img2056501057_.jpg

 

har sett litt rundt etter dekk til sommer bruk, og valget faller nok på general grabber A/T..

noen som har god/dårlig erfaring med dem? 

 

https://www.interdek...hp?sysnr=223783



#10 RaumCab

RaumCab

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 29 January 2013 - 23:06

Hei! Ser du har et åpent luftfilter. Fungerer det bra? Vurderer å montere selv, men har hørt at eldre motorer kan begynne å fjuske pga den får luft fra inni motorrommet som er varmere enn luften som blir tatt fra fronten på org. filter. Har også hørt at når en eldre motor får "fri tilgang til luft", har den lett for å få ujevn gange. Stemmer dette?

Nissan King Cab 2.5TDI 1999

http://www.offroad.n...umcabs-garasje/


#11 suzuki Boy.

suzuki Boy.

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 29 January 2013 - 23:31

Hei! Ser du har et åpent luftfilter. Fungerer det bra? Vurderer å montere selv, men har hørt at eldre motorer kan begynne å fjuske pga den får luft fra inni motorrommet som er varmere enn luften som blir tatt fra fronten på org. filter. Har også hørt at når en eldre motor får "fri tilgang til luft", har den lett for å få ujevn gange. Stemmer dette?

 

hei ja, kan ikke si jeg har merka noe problemer med dette filteret montert... sitter der mest pga. lyden, ;) ingen ujevn gange, litt "sur" gange når den er kald, men det har nok ikke noe med filteret å gjøre, lukter veldig diesel av eksos i det øyeblikket så er bare at den får litt mye, så det kan nok monteres trygt. :)