Gå til innhold



Foto

Oppdatere softwaren i gen 3 Dodge

oppdatering

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Kingofsnow

Kingofsnow

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 09 February 2013 - 00:00

Hei igjen. Noen som oppdaterer softwaren eller har en smarty i buskerud ? skulle gjerne ha oppdatert softwaren slik at jeg får 3 sylindermodus og justering av tomgangsidle når det er kaldt.


Kingofsnow

2005 Dodge RAM 3500 on 35"

6" mbpr - 4,5 Revtek susp - Edge w/att - Banks 3,5" AIR - K&N Cold air intake -  TC lockup sw

Aux pump.
Polaris Sportsmann 700 EFI

 

Isuzu 2014 DMax Arctictruck 35"

 


 


#2 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 09 February 2013 - 14:45

Hei igjen. Noen som oppdaterer softwaren eller har en smarty i buskerud ? skulle gjerne ha oppdatert softwaren slik at jeg får 3 sylindermodus og justering av tomgangsidle når det er kaldt.

Hmm.....kan by på problemer det der,om noen lar deg bruke sin smarty på din bil,så kan ikke vedkommende bruke smartyen på sin før din er satt tilbake til stock-modus.

 

Smarty'en kan brukes bare på en bil i gangen. Anbefaler deg å kjøpe for eget bruk,sparer den fort inn da du også kan foreta diagnosesjekk på bilen,som koster 600-800 på verksted.


Hell yeah.....

#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 09 February 2013 - 15:47

Jeg har smarty til min bil. Da jeg la inn orginal software igjen var 3 cyl high idle fortsatt aktiv. Virker ikke som at du trenger å kjøre med et smarty-program for å ha 3 cyl. high idle..


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 Kingofsnow

Kingofsnow

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 09 February 2013 - 23:00

Etter å ha sjekka litt tror jeg 3sylindermodus kun er på Gen 2. Har Edge juice w/attitude nå men, jeg vurderer å kjøpe en smarty pga en del funskjoner ja...  Det jeg har forstått kan disse begge benyttes på bilen samtidig.


Kingofsnow

2005 Dodge RAM 3500 on 35"

6" mbpr - 4,5 Revtek susp - Edge w/att - Banks 3,5" AIR - K&N Cold air intake -  TC lockup sw

Aux pump.
Polaris Sportsmann 700 EFI

 

Isuzu 2014 DMax Arctictruck 35"

 


 


#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 February 2013 - 10:05

Ja, jeg har både edge JWA og smarty.. Kan kjøre de sammen, bare pass på å kjørt smartyen på programmene uten ekstra fortenning...


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 10 February 2013 - 13:30

Hvordan fungere dette med tilleggstid på smarty'n:

 

F.eks #2 fuel and boost også har du #3 fuel,boost og timing.

 

Hva menes med timingen,har liksom ikke skjønt det enda :unsure:


Hell yeah.....

#7 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 10 February 2013 - 17:24

Timing=fortenning. Mere fortenning gir som regel mere effekt og forurensing. Problemet oopstår når man kombinerer to "trimbokser" som for eksempel en Smarty og en Edge Comp, hvis begge gir mere fortenning så blir det for mye og man får ikke effekten man vil ha og risikerer også brente stempel og andre motorskader. Derfor så har utvikleren av Smarty gjort det slik at man kan kombinere hans produkt sammen med andre bokser uten å risikere motoren unødvendig.


--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje