#21
Posted 24 February 2013 - 12:25
#22
Posted 24 February 2013 - 16:19
Takk skal dere ha, da prøver jeg det så fort plussgradene kommer krypende.
#23
Posted 24 February 2013 - 16:44
Her er noen bilder jeg fikk tatt i går.
#24
Posted 24 February 2013 - 16:46
Siden dieselprisen var 12.09 der borte, og 12.80 her, fylte jeg like greit full tank før jeg dro hjem. Hadde kvart tank fra før, og gikk på 104 liter til. Aldri fylt så mye drivstoff før i hele mitt liv, haha. Sukk.
#25
Posted 27 February 2013 - 00:40
Litt grublespørsmål; hvor mye må jeg ut med for å bytte fra th400 til th700, grovt beregnet?
Sett at jeg prøver å selge th400'n? Den fungerer jo i alle gir, og sluttet helt å slure når den var kald etter den fikk olja si. Eneste som er galt med den er vel at den girer i en bestemt hastighet.
Er det mer enn selve girkassa som må byttes? Er jo som skrevet tidligere en original th700-bil, men er litt grønn på hva som må gjøres for å bytte mellom disse.
Har luftet det for noen kamerater, og noen mener at det bare er å ta ut ene kassa og sette inn den andre. Andre mener at transferkassa, mellomaksel, girkassefester osv må byttes også?
Er mildt sagt lei (allerede ) av å ligge i turtallsbrøl og med hissig dieselslurping på E6'en... Den sølvgrønne Subben til kameraten min, på bildene over ('91-mod), bruker jo nesten ikke diesel med firetrinnskassa som sitter i den, selv om motoren min virker til å være i mye bedre stand enn hans.
#26
Posted 28 February 2013 - 02:32
Ingen som vet?
#27
Posted 28 February 2013 - 03:12
Og noen som har litt peiling på musikkanlegg her? Er jo tomt i bilen min nå, så trenger iallefall høytalere. Har spiller, en 12" sub i en liten, snerten kasse og en ok forsterker. Eneste jeg har av høytalere er to rimelig dårlige 6x9'ere, som jeg ikke klarer å se hvor jeg skal kunne få plass til.
Så det må vel bli noen litt mindre runde. Hvor mange burde jeg ha, og hvor burde de plasseres, for å få grei lyd i den store bilen? Uten å bli økonomisk ruinert. Er vel egentlig ikke så veldig kresen på lyd, bare jeg ender opp med å kunne spille litt høyt uten at det spraker...
Edit: Og ikke minst, noen som kan anbefale noen høytalere? Har absolutt ingen anelse om hva/hvilke merker jeg burde kjøpe... Som sagt kun høytalere i første omgang, en evt større sub får komme senere. Er dritt lei av å sitte med gamle, dårlige høretelefoner når jeg kjører.
Edited by tonjek, 28 February 2013 - 03:14.
#28
Posted 28 February 2013 - 09:13
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#29
Posted 28 February 2013 - 10:20
Litt grublespørsmål; hvor mye må jeg ut med for å bytte fra th400 til th700, grovt beregnet?
Sett at jeg prøver å selge th400'n? Den fungerer jo i alle gir, og sluttet helt å slure når den var kald etter den fikk olja si. Eneste som er galt med den er vel at den girer i en bestemt hastighet.
Er det mer enn selve girkassa som må byttes? Er jo som skrevet tidligere en original th700-bil, men er litt grønn på hva som må gjøres for å bytte mellom disse.
Har luftet det for noen kamerater, og noen mener at det bare er å ta ut ene kassa og sette inn den andre. Andre mener at transferkassa, mellomaksel, girkassefester osv må byttes også?
Er mildt sagt lei (allerede ) av å ligge i turtallsbrøl og med hissig dieselslurping på E6'en... Den sølvgrønne Subben til kameraten min, på bildene over ('91-mod), bruker jo nesten ikke diesel med firetrinnskassa som sitter i den, selv om motoren min virker til å være i mye bedre stand enn hans.
De är mer än bara kassa. De skiljer på längden mellen 400 o 700 därav också mellanaxlar, växellåds fästen kan man som regel fiksa till så de passar. Lättast o oftats billigast är att få tag på en hel delebil.
Mvh Manfred
#30
Posted 28 February 2013 - 12:45
Er vel en mellomting mellom hifiklubben og biltema? Ligger jo et par greie butikker på Nordby og Svinesund som har et ganske godt utvalg... Vil ikke bruke pengene mine på Biltema, og hifiklubben gjetter jeg at er veldig dyrt...
Er heller ingen hull i dørene, og vil helst ikke skjære til store, stygge 6x9"ere
Manfred: Æsj, det var surt. Da blir det jo litt mer vanskelig og tungvint å få gjennomført... Har ikke mulighet til å ha delebil, for det er såvidt plass til én bil til hver hjemme hos meg. Har ikke noe sted å sette limmon engang, så løper rundt og stresser for å finne plass til den...
#31
Posted 28 February 2013 - 20:30
Kjøpte 6x9 og satt bak i taket og 6" med tweetere i dørene foran, tok like godt med en aktiv subb og la under setet bak.
Grei lyd for en spillemann, hører på det meste som er hørbart.
#32
Posted 28 February 2013 - 20:38
Kan du legge ut art nr ?
Merket noe forskjell ja når jeg kjører kone bilen med Bose anlegg.
#33
Posted 28 February 2013 - 20:43
Noen bilder jeg knipsa i finværet i dag.
Stakkaren trenger virkelig litt større hjul...
#34
Posted 01 March 2013 - 23:09
Kalnes jo!
#35
Posted 02 March 2013 - 16:03
Og disse høyttalere passet rett inn?
Kan du legge ut art nr ?
Merket noe forskjell ja når jeg kjører kone bilen med Bose anlegg.
http://www.clasohlso...bil/Pr384167000
http://www.clasohlson.com/no/Pioneer-6x9%22-treveis-bilhøyttaler/Pr384434000
http://www.clasohlson.com/no/Pioneeri-5,25%22-toveis-bilhøyttaler/Pr384432000
6x9 la jeg 10 mm finerplate mellom festene og høyttalerne i taket bak, ellers går magneten i utetaket.
Fant ikke de 6" som jeg fikk inn i dørene foran, men de 5,25 var de jeg hadde tenkt på, men de hadde de ikke da jeg skulle ha de.
Subben passer fint under baksetet, selv når det blir slått ned, og fin dunk dunk var det også, selv om de ikke slår rusta av ramma.
#36
Posted 13 July 2013 - 21:00
Jeg er dårlig til å oppdatere! Har ikke lagt ut bilder med sommerhjul engang. Litt bedre felger på de enn de rustne vinterfelgene. :-)
15 cm slark i styringa, og dårlig girkasse, men for en pålitelig og bra bruksbil!
Edited by tonjek, 13 July 2013 - 21:02.
#37
Posted 14 July 2013 - 22:57
Bling bling felger å greier jooo.
Fjernet rusta på støtfangerne og vasket, ser fin ut nå.
#38
Posted 14 July 2013 - 23:00
Så deg på dikeveien her om dagen forresten!