Orginale høyden på 2500 2.gen 4x4 ,ser ut til å være ca 77" opp til taket. +/- litt alt etter karosseri.
Nå er det en del forskjellige fjærpakker til den der, sånn som standard,camper special,snowplow prep package......
Det finns mange forskjellige delenummer på klossene og. Har ikke lyktes å finne ut av hva disse eventuelt gjør med høyden, eller nøyaktig hva disse aplikasjonene består av.
Eneste dokumentasjon ang. høyden jeg har lyktes å få tak i e en utfyldende salgs brosjyre fra 98 jeg fikk på e-bay.
Har kjøpt og lasta ned verksted manual og delekatalog,men det gir ingen info.
Telefon til Chrysler i USA og Canada, ga heller ingen informasjon. Kaaaansje står det noe i brukermanualen......
Så da er vi inne på det junkern nevner : om det blir spørsmål om heving fra SV,korsn skal dem påvise det??
Nå tror jeg ikke dem er domme i så måte, alt har nok sine begrensninger om hva man kommer unna med
Men som det nevnes: om man kjører moderat heving uten fysiske tilleggsgreier som vises,som spacere,ekstrra klosser, så trur e nok det blir veeeeeldi omstendig for BT/SV å påvise modifisering.
Det er ikke noe i veien med å bruke uorginale deler, men det heter seg vel at om det er noe som forandrer bilens kjøre egenskaper, kreves det spesiell godkjening.
Har hørt om å banke/valse bladfjærene. Dette kan jo være en god ide,særlig hvist orginale delenummret finns på fjæra :-D
Korsn det blir å "strekke" spiralfjæra,det kjenner ikkje til.
Sammen med kansje 1,5-2" hevefjærer kan man vel komme seg gjennom EU i alle fall,om man bytter hjul før kontrollen.
Kansje en ide å få tak i brukte fjærer som er ferdirustet :-D
Har hørt at dem kan telle blad i bakfjære og ringer i forfjæra for å avdekke heving. Men som sagt,den delekatalogen gir ikkje mykje innsyn i korsn fjærene ser ut,samt kor mange blad den består av.....så
Ang godkjenning e vi uansett like langt,større hjul kommer vi oss ikkje unna :-(