Vel,da va artiheita me 3" heving og 37" nitto mudgrapplers over for denna gang.
BT krever selvsagt TUV-papirer(som florerer på produkter til amerikanske biler)eller "godkjenning fra uavhengig laberatorium" som åsså er en enkel og billi affære....
Godkjenning med 37" her til lands trur eg bare e kan glømme,bi sikkert ikkje enkelt me 3" løfte heller.....spesielt me tanke på at e har laga det meste sjøl :-P
Vel,tenker å begynne forsikti med å plukke av greierne og sende en søknad.....1,5" heving foran og 33" e no bere så ingenting tenker eg :-)
E har ikkje vognkorte her,men e ganske sikker på det står 245/75-16 på dekkstørrelsen.
Ettersom e har blitt informert,så kommer "gen2 Sport" utgaven med 265/75 i vogn kortet. Kan det være at "sporten" også har dypere innpress på felgene?
265/75 tilsvarer ca 31,6, og med 5% regeln får e jo da 33,2 ", mens bare 32 på 245/75
Ser at det er lov å forandre sporvidden 15 mm til sammen...kan det være at andre dodger har bredere sporvidde enn min??
Skal e opp i 35" havner eg på 9-10%......burde vel vært muli å få godkjendt med 3" heving,men da må vel TUV el no sånt inn i bilde .... :-/
Anyway,erfaringer? innspill? Tenker 1.steg blir å hente informasjon hos fabrikant ang tillatt akselvekt,eventuelt bekreftelse om at disse bilene også leveres med 265/75,
samt om det er mulighet å bredde sporvidden noe.....
Noen som veit kor e kan få sånn informasjon,eventuelt kor e sende søknad??
Edited by DirtyogHarry, 26 February 2013 - 05:58.