Gå til innhold



Foto

Deler til Nissan King Cab D21 1991

brukbare dekk med felg baklykt h.side mellomaksel oppheng holder til i vestfold

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 kingD21

kingD21

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 03 March 2013 - 22:40

Hei
 
Er på jakt etter litt deler til min Nissan King Cab D21, 1991 modell.
 
Trenger noen brukbare dekker til en etterkontroll, blir vel sommerdekker da :P Standard dekkdimensjon er 205 R16, kan gå med 215/75-16" å da.
Dekkdimensjonen som står på nå er 235/75-15" blir litt lite men dem klaga ikke på at det var 15" i steden for 16".
Dekkene mine stikker ikke på utsiden av skjermene, men grunnen til at jeg fikk beskjed om å slenge på mindre dekk er pga framskjermene mine forran er teipa pga rust :P men er bedre med noen dekker jeg kan bruke til eu-kontroller og slik.
Kan også vurdere 215/75-15" dekker også da, men ser helst at det følger med felger, trenger kun 1 sett med 4 dekker + felger.
så slipper man og legge om av og på felger hele tiden.

Boltsirkel er 6x139,7
 
Trenger også Baklykt til Høyre side, men sier ja takk til begge sider om noen har :)
 
Trenger også mellomaksel oppheng, eller tips hvor jeg kan få tak i dette, har leita rundt på nettet etter nytt, både på Veng.no og Skruvat.no, sjekka også på mekonomen men der har dem heller ikke noe.
 
Sier takk for alle henvendelser når det gjelder deler til King Cab D21.
Interessert i karosseri deler som skjermer, dører, osv osv.
 
Men hovedsakelig trenger jeg det som jeg har ramset opp i tråden her.
 
Fint om dere holder til i nærheten av Vestfold, så blir det ikke så langt og reise for og hente deler.
Kan også hente deler i Telemark og Buskerud også. Bor dere lenger unna ser jeg helst at dere sender dette med posten jeg betaler selvfølgelig frakten.

Ta kontakt på PM så tar vi det videre derfra :)
 
Mvh
Jonas/kingD21
 


Edited by kingD21, 05 March 2013 - 00:25.

Kjøretøy jeg har hatt:

Nissan king cab d21 1991 modell.
Citroën Berlingo 2000 modell
Volvo 244 1982 modell
Suzuki Sx4 2007 modell

#2 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 04 March 2013 - 08:25

235/74R15 har 0,1% mindre rulleomkrets enn 205R16, så ingen grunn til at ikke de kan brukes på PKK. Hvis det er de du kjøpte av meg har de mere enn bra nok mønster også. Du kan bruke hvilken størrelse du vil på felgene. Eneste som betyr noe er rulleomkretsen på hjulet som ikke må endres med mere enn 5%.

Edited by Kirneh, 04 March 2013 - 08:26.


#3 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 04 March 2013 - 08:44

Ikke meninga å fukke opp tråden din, men ble nyskjerrig på denne PKKen. Hva fikk du mangel på? Hva står det på mangellappen? Kanskje legge ut et bilde av "merknader" delen? Husk at du kan ha etterkontroll hvor du vil, du må ikke ha den tilbake der du hadde kontrollen.

#4 kingD21

kingD21

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 00:22

Ikke meninga å fukke opp tråden din, men ble nyskjerrig på denne PKKen. Hva fikk du mangel på? Hva står det på mangellappen? Kanskje legge ut et bilde av "merknader" delen? Husk at du kan ha etterkontroll hvor du vil, du må ikke ha den tilbake der du hadde kontrollen.

 

- Fjernlys sprukket glass ekstralys. (1'er feil)

- Fjernlys ekstralys feil innstilling. (2'er feil)

- Foraksel Defekte drivakselmansjet yttre h+v side forran (1'er feil)

- slakk i hjullager venstre side forran (det er bare og stramme) (1'er feil)

- sprekk i ramme V.side forran, mulig fått en til og sveise dette i Hokksund. (2'er feil)

- mellomaksel oppheng defekt (2'er feil)

- skjerming av hjul ikke forskriftsmessig f+b (2'er feil)

- dørhengsel defekt/slitt v.side (1'er feil)

 

Fikk beskjed om å prioritere 2'er feilene, han som godkjente den sa at den ville gå gjennom med 1'er feilene.

 

Ja vet at jeg kan ha etterkontroll hvor jeg vil.

235/74R15 har 0,1% mindre rulleomkrets enn 205R16, så ingen grunn til at ikke de kan brukes på PKK. Hvis det er de du kjøpte av meg har de mere enn bra nok mønster også. Du kan bruke hvilken størrelse du vil på felgene. Eneste som betyr noe er rulleomkretsen på hjulet som ikke må endres med mere enn 5%.

Dekkene blir nok litt for breie, ja var dem dekkene jeg kjøpte av deg ja, godt nok mønster i dem til å gå gjennom PKK. men han som kikka på den påstod at jeg måtte ha mindre dekker pga skjerming av dekk ikke var forskriftsmessig. dem stikker ikke på utsiden, er akkuratt en halv cm forran og 1 cm bak før dem stikker på utsiden. men han sa at dem var litt for breie.

Derfor jeg skal ha tak i noen smalere sommerdekk i og med at jeg ikke skal ha bilen på etterkontroll før etter påske, evt få låne meg noen dekk for og få den mellom :P

 

Skal ha meg 235/75-16 mud terrain sommerdekk, så trenger noen dekker bare sånn at jeg får den mellom PKK.


Kjøretøy jeg har hatt:

Nissan king cab d21 1991 modell.
Citroën Berlingo 2000 modell
Volvo 244 1982 modell
Suzuki Sx4 2007 modell

#5 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 07:16

Hmmm... Så lenge dekket er skjermet skal det bli godkjent. Er ingen relger som sier hvor breie dekk du kan ha. Det reglene sier er at dekket skal være skjermet, og ikke gå borti noe sted. Når det gjelder felgene er det ikke lov å endre innpresset med mere enn 7,5 mm per felg, men dette henger de seg ikke opp i så lenge det ser normalt ut.

Feilen du fikk var jo:
- skjerming av hjul ikke forskriftsmessig f+b (2'er feil)
Smalere hjul vil jo løse dette som du sier, men hvis dem ikke stakk på utsiden hva var feilen. At det var rustent? Syntes jeg var en rar feil å få, men viktigste er jo å få det godkjent. Så det er vel bare å jatte med kontrollanten, hehe.

Har du kjekka om de har delene du trenger på milneroffroad.com? Jeg handla litt deler der og er veldig fornøyd. Husk å ta med frakt og hvis du handler for over 200 kroner, må du betale merverdiavgift (25%) og kanskje litt i gebyr til firmaet som tar det inn. Fortsatt var det jeg handlet mye billigere enn å kjøpe det her i landet.

#6 kingD21

kingD21

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 06 March 2013 - 20:52

Hmmm... Så lenge dekket er skjermet skal det bli godkjent. Er ingen relger som sier hvor breie dekk du kan ha. Det reglene sier er at dekket skal være skjermet, og ikke gå borti noe sted. Når det gjelder felgene er det ikke lov å endre innpresset med mere enn 7,5 mm per felg, men dette henger de seg ikke opp i så lenge det ser normalt ut.

Feilen du fikk var jo:
- skjerming av hjul ikke forskriftsmessig f+b (2'er feil)
Smalere hjul vil jo løse dette som du sier, men hvis dem ikke stakk på utsiden hva var feilen. At det var rustent? Syntes jeg var en rar feil å få, men viktigste er jo å få det godkjent. Så det er vel bare å jatte med kontrollanten, hehe.

Har du kjekka om de har delene du trenger på milneroffroad.com? Jeg handla litt deler der og er veldig fornøyd. Husk å ta med frakt og hvis du handler for over 200 kroner, må du betale merverdiavgift (25%) og kanskje litt i gebyr til firmaet som tar det inn. Fortsatt var det jeg handlet mye billigere enn å kjøpe det her i landet.

 

Det med at hjula stakk på utsiden bak var at ene skvettlappen hang litt på skakke, hadde jo ikke noe og si da for den var jo skrudd fast, men var bare og bøye gummien litt tilbake, gummien hadde vridd seg litt i kulda. forran er det at jeg har hull i framskjermene som jeg har teipa over, men akkuratt der jeg har teipet over dekker ikke ordentlig over hjulet.

Er vel bare og få skaffa seg noen mindre dekker for sikkerhetsskyld også sånn at jeg kan bruke dem som godkjenningsdekk, noen kontrollanter er jævela Nazi på enkelte ting.

 

Sjekka litt der men er ikke mye jeg har finni sånn egentlig. framskjermer osv kjøper jeg fra http://veng.no og drivakselmansjettene kjøper jeg enten fra http://veng.no eller http://skruvat.no

 

En ting jeg leter etter som jeg ikke har finni på mekonomen,skruvat eller veng er mellomakseloppheng. å hvor skal dette opphenget være på mellomakselen?

er det endene der mellomakselen er festet som er opphenget eller er det et klammer som skal stå på mellomakselen?

Er ny på akkuratt det der når det gjelder mellomaksel.

 

Får vel kanskje skaffa det opphenget hos en Nissan forhandler, syntes det er rart at mekonomen hvertfall ikke har det opphenget da. dem pleier jo å ha det meste til biler dem.


Kjøretøy jeg har hatt:

Nissan king cab d21 1991 modell.
Citroën Berlingo 2000 modell
Volvo 244 1982 modell
Suzuki Sx4 2007 modell

#7 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 06 March 2013 - 23:24

Tipper det dette lageret du leter etter:

 

Propshaft Centre Bearing for Nissan - Pickup D21 - 1986-1998 2.5TD

 

Lager, kardangaksel midtlager

 

Er ikke sikkert det er akkurat disse som er riktig til din bil, men er sånn de ser ut hvertfall.



#8 kingD21

kingD21

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 06 March 2013 - 23:36

Tipper det dette lageret du leter etter:

 

Propshaft Centre Bearing for Nissan - Pickup D21 - 1986-1998 2.5TD

 

Lager, kardangaksel midtlager

 

Er ikke sikkert det er akkurat disse som er riktig til din bil, men er sånn de ser ut hvertfall.

 

Okei, takk :)

 

Er det dette dem kaller for mellomakseloppheng? står det et sånn lager i begge ender av mellomakselen da eller? forestillte meg et klammer jeg når jeg leste mellomakseloppheng.

Får høre med noen om dem kan hjelpe meg med og montere det når jeg får bestillt det, skal bestille noen deler i nesteuke, sånn at jeg kan få fiksa det og få kommet meg på etterkontroll i april en gang.


Kjøretøy jeg har hatt:

Nissan king cab d21 1991 modell.
Citroën Berlingo 2000 modell
Volvo 244 1982 modell
Suzuki Sx4 2007 modell

#9 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 07 March 2013 - 07:24

Pleier vel bare være 1 sånt oppheng. Sitter på akselen mellom girkassa og bakakselen.

#10 kingD21

kingD21

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 08 April 2013 - 05:06

Trenger fortsatt dekk.. ingen som har enten 205R16", 215/75-16", 205/75-15" eller 215/75-15" ?


Kjøretøy jeg har hatt:

Nissan king cab d21 1991 modell.
Citroën Berlingo 2000 modell
Volvo 244 1982 modell
Suzuki Sx4 2007 modell

#11 Blazer Silverado K5

Blazer Silverado K5

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 12:26

har begge strøkne baklykter til king cab d21 komplett, 700+frakt.

ta kontakt på tlf 958 75 166 ved interesse/bilder :)


Tommy 958 75 166

#12 Cross

Cross

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 04 September 2013 - 17:41

Du er ikke interessert i en kufanger til Nissan? :-)

http://www.offroad.n...issan,-Bjerkvik

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2