Gå til innhold



Foto

EU kontroll i utlandet.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 RedWolf

RedWolf

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 551 Innlegg:

Posted 14 April 2013 - 15:04

Jeg fant denne artikkelen på nettet.

 

http://www.abcnyhete...llen-i-utlandet

 

Men jeg greier ikke å finne mer informasjon om dette hos vegvesenet. Kanskje de ikke vil at vi skal vite.

 

Anyway, er det noen som vet mer om dette????


RedWolf

 


#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 April 2013 - 15:15

Dette kan jo bli litt interessant...

 

Hadde EU kontroll på en bil i Spania en sommer. Ingen målte avgass, ikke bremsetest heller. Var mer som en teknisk kontroll på veien.... blinklys, tuta, viskere, var og kikket under den, men ingen bankelyder eller noe som slo mot hverken styredeler eller andre steder. Tok 5-10 min hele testen.



#3 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 14 April 2013 - 16:42

Norsk kontroll må da være greit? Bedre å holde bilen i god stand enn å dra til utlandet på kontroll for å få en dårligere gjennomgang av bilen.

#4 RedWolf

RedWolf

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 551 Innlegg:

Posted 14 April 2013 - 18:04

"Norsk kontroll må da være greit? Bedre å holde bilen i god stand enn å dra til utlandet på kontroll for å få en dårligere gjennomgang av bilen."

 

 

 

Nå var ikke poenget å få en billig og dårlig kontroll. Mange som bor langs svenskegrensa tar service i Sverige å da kan det være greit å få tatt EU kontroll også og på sørlandet tar mange service i Tyskland og vil selvfølgelig kunne ta EU kontroll der. Nå tror jeg ikke at en får en dårligere kontroll i Sverige å Tyskland og det er selvfølgelig greit å få gjort det sammen med service.

 

Men nå er jeg heller ikke av de som tror at alt er best i Norge.


RedWolf