Gå til innhold



Foto

Kjøp delene i Norge!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
45 replies to this topic

#41 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Da må nok jeg blande meg inn i denne diskusjonen også..

Hvor mange av dere har handlet over nettet og funnet ut i ettertid at feks bruksanvisningen stemte litt dårlig og har da derretter ringt BG Nor/4x4 supply for å spørre åssen tingene skal monteres????

Jeg synes personlig at dette er FREKT rett og slett..

Hverken BG Nor eller 4x4 Supply har da kjent en krone på dere men alikevel så hjelper di til....

Hadde jeg drevet butikk så hadde jeg spurt kunden først hvor han hadde kjøpt dette henne og kanskje etterpå fortalt at dem kunne jo bare ringte til leverandøren i feks USA for å spørre...

SÅ ALL ÆRE TIL BG NOR OG 4X4 SUPPLY FOR DEN JOBBEN DI GJØR.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

AOL (eller på norsk: meg også / helt enig)

Det var vel det jeg forsøkte å si i mitt første innlegg, uten å bruke så sterke ord ...

Vi som handler på nett, må ta slike ting med i "regnestykket" når vi handler over nettet / i utlandet.
Ta saken med liftkit:
Har selv 4" ProComp kit på 7'ærn, kjøpt fra USA (*før* BGNor begynte å selge de, det fantes ingen representant i Gnore dengangen).
Hvis jeg kommer i den situasjonen at jeg er avhengig av TÜV papirer, så er jeg fullt forberedt på å betale for de.


Regards,
PerJ

#42 HH

HH

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Hadde jeg drevet butikk så hadde jeg spurt kunden først hvor han hadde kjøpt dette henne og kanskje etterpå fortalt at dem kunne jo bare ringte til leverandøren i feks USA for å spørre...

<u><i><b>SÅ ALL ÆRE TIL BG NOR OG 4X4 SUPPLY FOR DEN JOBBEN DI GJØR.</b></i></u>

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Mad Max</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det kunne vært artig å hørt hvilken policy som blir praktisert i slike tilfeller... Hoel?

Helt enig i at det er frekt å be om support hos en butikk hvor du ikke har handlet, men jeg ville nok vært forsiktig med å avvise potensielle kunder. mellow.gif Kanskje det er en bedre ide å gi vedkommende så god service at han faktisk slutter å handle på nettet? cool.gif

#43 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Jeg/vi hjelper alle som ringer ! Om de har tenkt å handle eller har handlet andre steder, svarer vi så godt det lar seg gjøre.
Alle som ringer er enten potensielle kunder, eller kunder som allerede har et kundeforhold til oss.
Alle har lik prioritet.

#44 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Sitat:
"<i>Det er jo ikke rart det blir dyrt hvis butikker kjøper fra samma butikken som vi private gjør.

Når det gjelder skade under under transport så finnes det rasshøl og hyggelige mennesker over hele verden og det spørs nok på hvem du møter. Å måte evt. vente i uker og mnd er jo en hake."</i>
Sitat slutt.

Ofte får du ikke handle direkte fra produsent før du plasserer en ordre på over $5000,- til $10.000,- og det sier seg at det ikke går på markedet her hjemme på visse varegrupper. Derfor er ofte alternativet å kjøpe fra varehus.

Avansen i USA er ikke på mer enn ca. 20% som regel på grunn av det høye volumet de har på hjemmemarkedet og derfor er det begrenset hva vi kan få i rabatt selv om vi kjøper 5 - 10 stk. av et delenummer.

Når det gjelder skader under transport, så blir jo problemet mottagers uansett. Vi har hatt MANGE sendinger hvor deler er skadet eller helt ødelagt og da får vi ex antall kroner pr. kilo som erstattning. Dette er ALDRI nok til å dekke over ca. 25% av varens verdi!

#45 Hans Holmboe

Hans Holmboe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Slik jeg ser på dette er den enorme serviecen og behjelpeligheten BgNor viser utrolig verdifult. Mulig andre har samme service, men jeg har kun erfaring med BgNor. Dette bør vi som kunder verdsette og ikke missbruke og derfor i størst mulig grad henvende oss der varen er kjøpt. Jeg jobber selv i en butikk og der er vi kjent for god service. Det gjør at folk kjøper varer rundt forbi og blir missfornøyd. Så kommer de til oss for å få hjelp. Dette gjør selvfølgelig at det blir lettere for dem å komme til oss neste gang de skal kjøpe noe, men det tar samtidig mye tid og resursjer.

Som relativt uerfaren med offroadbiler ser jeg det som veldig verdifult at folka i butikken (BgNor 4*4suply osv) kan det de driver med. Selvfølgelig koster det å ha kvalifiserte folk som bistår ved kjøp. Men det er det ivertfall for meg verdt å betale litt mer for.

Hans

#46 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 27 April 2004 - 23:00

Å handle varer et sted for å spare kr og gå et annet sted for hjelp er jo rimelig frekt. Det syns faktisk jeg også..

Aner ikke hva folk ringer for å spørre Stig, Holern og de andre som jobber i butikk om, men kan tenke meg at det er et slit og tar mye tid.

Det er ikke bare snakk om noen få kr i besparelse på handle utenlands,
dette er tross alt ofte ting som er svært dyre her hjemme. Så det blir fort penger av det.

Felles bestilingsrunder for å oppnå bedre kjøpsvilkår er et bra tiltak, med reduserte priser vil nok flere vurdere å handle hjemme.

Hadde jeg hatt Jeep hadde jeg helt sikkert handla meg fra sans og samling i statene.


Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045